Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 04:38:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1078376 gånger)
0 Medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1170 skrivet: 2011.10.30 - 19:12:43 »

Om 3 veckor lite drygt. Botoxen står redan hemma i kylen och väntar. Det är kylvara.

Han sa ingeet om att det skulle kunna bli bättre med tiden. Men jag tycker nog att det skulle kunna bli så, rent logiskt. Eftersom musklerna vilar och kroppen borde "glömma" bort att spänna en muskel som ändå  inte svarar. Men jag vet inte.  :confused3:

Just nu ingen huvudvärk, utan medicin.  :thumbsup: Det släppte av sig själv. Jag kanske behövde få komma iväg från familjen lite.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1171 skrivet: 2011.10.30 - 20:44:51 »

Sorla, min förhoppning är att dessa drinkar skulle ge extra av något som kroppen behöver för att läkas.
Jag förväntar mig inga mirakel så, men det vore roligt att bli lite piggare i alla fall.
De som dricker smoothies verkar köpa det mesta på butiken och stoppa bara 500g bladsallad och kålblad till mixern,
inte plocka ogräs hela dagarna :flirting:

Jag tänker att jag testar så gott jag kan och delar med mig till dig och andra om jag finner någon vits med dessa drinkar.
Loggat
Sorla

« Svara #1172 skrivet: 2011.10.30 - 21:18:30 »

:bearhug: Det tycker jag är väldigt sympatiskt av dig! Och jag följer dina framsteg med stort intresse, det vet du. Jaha, bara sallad och kål säger du.....Det äter jag ju redan varje dag, fast inte såna mängder.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1173 skrivet: 2011.10.30 - 22:06:08 »

Botox...
Har en släkting som har en CP-skada. Han får botox för att spända muskler ska släppa taget så att han ska kunna räta ut sitt ben (som är det enda som påverkas av CPn). Det troliga är att nerverna aldrig kommer sluta skicka signaler att dra ihop sig men Botoxen gör att signalerna inte går fram under en tid. Om jag fattat rätt.

Man kan ju hoppas att kroppen vänjer sig vid avslappnade muskler, men vet du något om signalerna som nerverna skickar?
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

« Svara #1174 skrivet: 2011.11.03 - 22:05:43 »

LO, Botoxen ska göra så att musklerna förlamas. Signalen går alltså fram, men muskeln kan inte dra ihop sig. Hur menar du med frågan om signalerna som nerverna skickar?  :confused3:

På sistone har migränen dykt upp för ofta. Troligen för att Botoxen håller på att gå ur kroppen. En annan sak är också att jag blir så utslagen i kroppen. Om det är anfallsmedicinen eller om det är själva migränen vet jag inte. Men det tar upp till 12 timmar nu, innan jag känner att jag har ork och styrka i musklerna. Det är som mjölksyra och bubbeldricka i musklerna. Förr var det bara i armarna i några timmar. Men nu är det ända ner i benen och länge. Igår vaknade jag med migrän vid 8-9 på morgonen. Tog medicin, käkade lite frukost och sen var det soffläge i ett par tre timmar innan jag öht orkade röra mig. Sen tvingade jag mig till jobbet i långsamt tempo och benen orkade näppeligen trampa cykeln. På jobbet kändes det som att jag gick i en tjockmatta. Framåt hemgång vid 23-tiden kändes det normalt igen i kroppen. Jag orkade trampa cykeln till tåget i god fart och idag mår jag bra. Jag förstår inte riktigt vad som händer.  :shake_head:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1175 skrivet: 2011.11.03 - 22:07:45 »

Har du ny medicin då eller?  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #1176 skrivet: 2011.11.03 - 22:33:35 »

Nä, samma som förut.  :shake_head: Bara att jag reagerar annorlunda.
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #1177 skrivet: 2011.11.03 - 22:53:43 »

När signaler fortsätter skickas kanske gör att inte kroppen lär sig att slappna av. Som för en cp-skadad. När muskeln kan spännas igen är spasmen tillbaka. Den går inte att vänja bort. Jag hoppas inte att det är så för dig, men det var min fundering.

En konstig fråga kanske, har du mediterat någon gång? Jag skulle vilja ha ro att göra det någon gång ibland.
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

« Svara #1178 skrivet: 2011.11.04 - 00:47:23 »

Inte ett dugg konstig fråga.  :nonono:

Jag har provat meditation. Och det var ganska skönt. Men svårt! Mina tankar far iväg stup i ett. :bang_head: Jag föredrar stilla yoga. Tyvärr har jag svårt att få till det som en vana. Tiden räcker helt enkelt inte till. Jag har för få timmar över när jobb och jobbresor är klara för dagen. Meditation skulle kunna fungera på tåget. De som är duktiga klarar ju av det. Men jag är inte duktig.  :shake_head: Så jag satsar på att vara Mindfull istället. Jag blir bättre och bättre på det. Och det är också på sitt sätt avslappnande, även om jag inte når fram helt och hållet. Jag kan släppa stressande tankar och känna eller uppleva, bättre än förut. Och så försöker jag samtidigt öva på att känna musklerna och jämföra spänd-avslappnad-spänd.... Det är jätte lätt så länge jag är medveten. Men direkt tankarna far åt ett annat håll än inåt kroppen så är det kört.  :bang_head:

Jag tror också att det kan vara svårt att lära muskeln släppa mha Botoxen. Men jag hoppas ändå. Och så tror jag att jag under tiden kan få hinna mellan attackerna och stärka upp andra muskler som kan avlasta.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1179 skrivet: 2011.11.04 - 06:12:07 »

det finns olika sorters meditation, även där det just är meningen att tankarna flyger runt. Typ att man då försöker betrakta  tankarna som något välkommet.

Eller man följer en "promenadstig" genom olika färger blomsteräng, från rött till lila (chakra färgerna, från ner till upp) och sen till slut hamnar man i en vit tempel där man "duschar" i vitguld ljus. 

Meditation där man inte ska tänka är inget för mig, mina tankar far också iväg hela tiden. även med "blomsterpromenaden" men ju oftare man gör den ju bättre det går. meditation är något man ska träna...

(har inte mediterat på evigheter... :))
Loggat

Sorla

« Svara #1180 skrivet: 2011.11.13 - 20:33:55 »

Det låter som en variant på den meditation som jag har kört lite. Fast jag går in i en trädgård med höga murar runt, så ingen kan störa mig där. Själva vägen till trädgården, vistelsen där och sen vägen ut därifrån är meditationen. Avslappnande på sitt sätt. Undrar om jag kan köra den på tåget.... :hm-hm:

För övrigt ser det ut som att jag kan få pricka av en vecka med bara en migränattack av den lindriga sorten!  :thumbsup: Trots att jag blev genomförkyld i söndags och har haft lite feber på kvällarna hela veckan. Jag har gjort något rätt alltså. Troligen att jag har tvingats ta det jätte lugnt på kvällarna och inte stressat något alls. Får se om jag lyckas applicera det på den här veckan som kommer. Det är inte troligt.   

Enochenhalv vecka kvar till Botox nr 2.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1181 skrivet: 2011.11.13 - 20:43:51 »

:clapping: Vad skönt att det är så kort tid kvar till nästa också.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #1182 skrivet: 2011.11.21 - 18:52:29 »

:sad: Så här dåligt har jag inte mått sen jag opererade handen.  :puke1: Migrän med extra allt. Lunchen kom i retur och nu har jag fortfarande ont i skallen och hela kroppen, ända ner till fötterna. Det känns eländigt. När det var som värst var min enda tanke som höll mig uppe att när det har gått över kommer jag må jätte bra. Jag hoppas det blir så redan i morgon. Annars senast på onsdag räknar jag med. Då kommer jag må jätte bra.  :sneaktongue:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1183 skrivet: 2011.11.21 - 19:31:41 »

det kommer du att göra!! ABSOLUT!

:there:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1184 skrivet: 2011.11.21 - 19:36:39 »

Kära vännen, jag känner med dig så .... det är ett helvete.... :cry:
Sätter mig här bredvid och frågar mjukt om jag kan hjälpa till och trycka hårt på pannan eller ta stryptag på nackmuskler...
Loggat
Sidor: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544