Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 10:07:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 950724 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1110 skrivet: 2011.10.07 - 21:37:05 »

Men gulle dig!  :there: :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1111 skrivet: 2011.10.09 - 21:23:18 »

I´m back!  :wave:

Vilken underbar helg det har varit! Massor av höstsol, vackra färger, hög klar luft, promenader i skogen i timmar, god mat, roligt och trevligt sällskap, lugn och ro, ingen stress öht, bastu, bad, bastu, bad, bastu, bad, sovit gott, promenerat ännu mera, tittat på skärgården som for förbi utanför fönstet...........

Nu dax att duscha och sen sova gott.

 :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1112 skrivet: 2011.10.09 - 21:30:47 »

Bra! Fast jag är avis! :evil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1113 skrivet: 2011.10.10 - 06:49:13 »

Skönt, Sorla! Tar du med dig en del av det lugnet till vardagen nu då?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1114 skrivet: 2011.10.10 - 11:14:18 »

LO, jag ska försöka. Fick migrän i natt, så kroppen känns svullen och öm, liksom huvudet. Men jag ska till jobbet först om  några timmar, så det ska väl bli ok till dess.

Men Hemul, vad stoppar dig? Njuta av naturen kan man göra om man transporterar sig dit med buss, båt och kort promenad. Det klarar du!  :nod-yes:

Kan ni fatta, vi satt och pratade på kvällen över vår goda middag i stugan, jag och mina två paddelväninnor. Efter en liten stund kröp det fram att vi alla paddlade på över vår förmåga, för att de andra två ju paddlade på så snabbt.  :lmao: Alla trodde vi att de andra tyckte det var ok tempo och sträcka!  :blink:  :smack_head:

Nå, den här gången blev det promenader, så benen fick sitt istället. Det kändes lyxigt att sitta på skärgårdsbåten och titta när naturen for förbi.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1115 skrivet: 2011.10.16 - 09:00:17 »

 :badtongue: 3 migrän den här veckan. Fast de har ju varit ganska milda och har gått bort helt med enbart medicin. Jag har inte behövt lägga mig.

Natten mot måndagen var nog spänningar i nacken och axlarna efter att ha dragit rullväskan från stadskajen till T-centralen.

Den i torsdags var nog en reaktion på att jag var ute och shoppade nya behåar och lite annat ett par timmar innan jobbet, och igår var jag ute med lillfian och shoppade vinterskor och skidjacka med byxor i ett par timmar.

Det där med att shoppa är inte min grej. För många intryck, och för mycket att ta ställning till och fatta beslut om.  :puke1: Får fundera hur jag ska klara en tur i centrum utan att bestraffas för det.

Kanske botoxen börjar avta lite också, för nu börjar jag kunna se ganska bister ut igen. Jag har ju 6 veckor kvar till nästa.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1116 skrivet: 2011.10.16 - 19:17:35 »

Innebär det att det är positivt i alla fall? Det låter så.

Jag tror du måste ha en hästdos botox! Eller snarare en ödledos.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1117 skrivet: 2011.10.16 - 20:22:51 »

Sorla, jag vågade testa min " nya " migränmedicin för första gången, den som jag hämtade ett halv år sedan, men vågade aldrig testa pga, att den innehåller laktos.
I dag började nacken värka och jag hade aningar att det kommer växla snart till migrän... jag tyckte att hela familjen var höggljuda.
Så jag vågade medicinen med laktostabletterna.
och ... wow attacken uteblev!!!
Jag kände mig lite kemiskt påverkat under en timme, men spydde inte och ville inte lägga mig och dö.
jag satt uppe och maken fattade inte riktigt först hur det va, för han tycket bara att " varför lyssnar du inte när jag pratar, du koncentererar dig inte...." tills jag talade klarspråk att ," kom du inte ihåg att jag sade att jag har tagit den där nya medicinen, istället för att spy och dö av smärta".
Då gick lyset upp för honom och han tyckte att det var ok att jag var lite " frånvarande" .

Fantastiskt vilken meducin!
jag vill nog inte läsa vilka gifter den innehåller, det är bara ett måste för överlevnad. punkt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1118 skrivet: 2011.10.16 - 20:41:32 »

Vad heter den då? Jag har en kompis som behöver lite mirakler.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1119 skrivet: 2011.10.16 - 20:50:19 »

Idalinda, vad bra att den verkar fungera för dig! Det är bra att ta meducinen så snabbt man hinner med. Det är därför jag tycker att nässprayen är så bra, för tabletterna tar för lång tid på sig att hinna ut i kroppen. Men jag blir också lite off, och har svårt med koncentrationen. Jag fattar inte alltid vad folk säger, eller så tar det lång tid till reaktion. Plus att kroppen blir vansinnigt trött. All rörelse som innefattar armar och händer känns fruktansvärt jobbigt. Och ögonen vill bara titta lugnt framåt. Inte åt sidorna eller på små saker. Därför är det jobbigt om någon pratar med en och man behöver se intresserad ut. Det kan mycket väl vara att jag hör vad som sägs, men det gör ont eller känns oöverstigligt jobbigt att vrida på huvudet och fokusera ögonen i ansiktet på den som sade något. Första timmarna när medicinen är tagen vill jag helst inte behöva vara social.

Hemul, det är helt klart bättre. En tredjedel minst av anfallen är borta. Kanske lite mer, vissa veckor. Jag har haft några veckor igen, innan den här, som var lugna med bara ett anfall per vecka.

Nu väntar jag på mina nya repfria glasögon också. Det kommer göra livet ytterligare lite roligare.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1120 skrivet: 2011.10.16 - 21:14:48 »

:smooch:  :strut:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1121 skrivet: 2011.10.17 - 17:01:21 »

Vad heter den då? Jag har en kompis som behöver lite mirakler.
Sumatriptan Teva 100mg

Sorla, din beskrivning stämmer väl.
idag har jag ont i nacken, rätt rejält så ja släpade mig till sjukgymnastens gym, men det hjälpte inte.
Det känns inte som om migränen skulle göra attac, men jag orkar inte något heller.
Min plan var idag att ta några hantag i " cykelförrådet", men den får vänta till någon annan dag
och sällskapet får fixa sin mat idag själva...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1122 skrivet: 2011.10.18 - 08:36:37 »

Sumatriptan har jag också använt. Men Zomig nasal är min nya livlina. Triptanen fungerade bra till anfallen blev snabbare igång. Då hann inte de med att bryta.

Idag är det hemma-dag. Migrän igen igår kväll och halva natten. Men jag har så dj*la ont i ryggen att jag inte kan ligga heller. Bättre att vanka omkring och pyssla med ditten och datten och klappa katten. (oj, jag borde börja skriva dikter tror jag minsann!  :flirting: )
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1123 skrivet: 2011.10.18 - 11:15:41 »

Kan du ta igen följande mening : "Triptanen fungerade bra till anfallen blev snabbare igång. Då hann inte de med att bryta."

Jag är inte helt bra idag, även om jag är bättre än igår ( ont i foten och nacken) så min uppfattningsförmåga sviker mig.
Please, förklara ett varv till...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1124 skrivet: 2011.10.18 - 11:52:13 »

Hon menar att anfallen började komma mer plötsligt och då fick inte medzen tillräckligt med tid på sig att verka innan det var för sent.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544