Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 05:14:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948025 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1050 skrivet: 2011.09.16 - 12:38:48 »

Jag vet inte om du såg det Tina, men Sorla förklarade att hon jobbar med avslappning varje dag.

Jag är inte alls på samma nivå men känner igen symptomen - att avslappning är en fysisk aktivitet. Så fort man inte tänker på att slappna av spänns musklerna (även när man sover). Kan det vara något som saknas? Melatonin?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1051 skrivet: 2011.09.16 - 14:28:39 »

Men Tina, det känns som jag skriver att jag tycker ditt inlägg är helt galet. Så menar jag inte. Hoppas inte du tolkar det så...
 :flowers:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1052 skrivet: 2011.09.16 - 14:39:54 »

Ingen fara, jag blandar ihop och slarvläser, bra att du påpekar det. Jag hade en öving som jag gjorde varje gång jag blev upprörd över en person, nu tänker jag på den personen varje gång jag gör övningen och blir upprörd av det. Knasigt va. Kan vara samma grej med att man spänner sig när man ska slappna av.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1053 skrivet: 2011.09.16 - 15:22:47 »

Klart jag har bilder på de små gosisarna  :inlove: :lol: gissa vem som är vem...  :flirting:

Gustav ser ju helskön ut!  :lmao: Han till och med blänger som Gustav!  :biggrin1: De är underbara bägge två!  :inlove:

Just nu äter jag precis så mycket magnesium så att jag inte behöver springa på muggen flera gånger per dag. På kvällen tar jag 1000mg och på morgonen 500mg. Då klarar jag mig utan att baksida lår krampar. Minskar jag dosen lite, får jag kramper. Dagtid däremot får jag ibland lite krampkänningar. Undrar om jag skulle behöva gå upp till 1000 dagtid med. Men det pallar nog inte magen.

Det är jätte svårt att veta vad som är "normal" spänning och vad som inte är ok. Därför är jag jätte tacksam för alla infallsvinklar jag kan få. Och en liten inblick i vad som fungerar för andra är jätte bra. Själv är jag van vid att ha det så här, och har väl trott att det inte var allt för ovanligt i alla fall. Medan min syrra är raka motsatsen, allt för avslappnad. Man kan stillsamt undra varför vi inte kan bli lite medel av varandra.  :smack: Hur som helst fungerar det här forumet väldigt bra för mig att bena ut hur jag mår egentligen. Det blir mer överskådligt för mig. Annars går jag med olust i hela kroppen, utan att se hur det är fatt. Det är bara så märkligt att nu när huvudvärken blivit något bättre så hamnar mitt fokus på kroppen som fått klara sig själv i alla år. Eller så är det en reaktion på att huvudet mår bättre? Jag äter mindre värkmedicin. Mycket mindre faktiskt. Det är kanske därför muskelspänningarna blir mer smärtsamma och stör mig mer?

Jag kanske skulle behöva en bebis att amma?  :flirting: Det är vansinnigt avslappnande. Finns det något annat sätt att bilda melatonin i kroppen?  :confused3: Måste googla.....

Tack för att ni orkar med gnället. Jag känner mig gnällig just nu.  :ignore: Det är tur för min familj att det här stället finns som ventil så jag får pysa lite.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1054 skrivet: 2011.09.16 - 15:50:56 »

Tina: En tanke, men det har ju börjat någon gång. Jag tror inte det är känslomässigt. Det finns något annat. Något som gör att signaler att spänna skickas...

Sorla: ja, det finns det... :sex:

Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1055 skrivet: 2011.09.16 - 16:09:25 »

Ingen fara, jag blandar ihop och slarvläser, bra att du påpekar det. Jag hade en öving som jag gjorde varje gång jag blev upprörd över en person, nu tänker jag på den personen varje gång jag gör övningen och blir upprörd av det. Knasigt va. Kan vara samma grej med att man spänner sig när man ska slappna av.

Du menar som när man ropar till barnet att INTE cykla ner i gropen, så cyklar barnet ner i gropen?  :confused3:

Jag fokuserar förtvivlat på att INTE spänna mig, så spänner jag mig.  :blink: Ärligt alltså....det är en jätte intressant tanke.  :hm-hm:

Fast jag trooor att jag tänker...eller snarare känner -släpp ner axlarna nu, så där ja det var väl skönt. Nej, jag sa släpp ner axlarna, så där ja. Och så släpp hakan och pannan nu, bakhuvudet med. Sååå, ahh det var skönt. Nämen, tillbaka nu, ner med axlarna var det, och hakan med, bra och nu kan du andas djupt samtidigt, ahh skönt det med, men axlarna sa jag, ner med dom igen, så där ja. Oj ringde telefonen! pratpratprat....klick, nä axlarna var det ja, ner med dem igen......    :bang_head:

LO, ja just det! Fast det gick inte att googla fram till.  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1056 skrivet: 2011.09.16 - 16:32:31 »

Jag tänkte mest att det kunde vara någon (annat än en bebis) som både kunde vara intresserad av brösten och ge närhet :lol:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1057 skrivet: 2011.09.16 - 17:01:00 »

När jag kör q i gong så gör vi en stående avslappningsövning. Den är så bra för den kan man göra när man väntar på bussen eller var som helst. Min qi gong fröken säger att vi ska koppla på ett inre leende och när man gör det signalerar man till kroppen att slappna av och det funkar faktiskt.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1058 skrivet: 2011.09.16 - 23:41:30 »

Gustav ser ju helskön ut!  :lmao: Han till och med blänger som Gustav!  :biggrin1: De är underbara bägge två!  :inlove:

 :laugh: ja inte så konstigt heller.. mamma var ju där med den däringa förbenade kameran och väckte honom ur hans skönhetssömn!  :flirting: :laugh: när han är vaken blänger han aldrig, snarare ser han lite förvånad ut  :flirting: och rund o go är han också såklart... dock vet jag inte om han gillar lasange... men yoghurt är en höjdare!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1059 skrivet: 2011.09.18 - 15:17:12 »

Lägger in i minnet att mandel i större mängd kan vara skadligt för hälsan. I alla fall min. Fick migrän igår kväll av mandelbrödet jag testade att göra. Tror jag. För annars var dagen rätt ok. Jag tog visserligen sovmorgon till halv nio-nio på morgonen. Jag ska testa brödet igen om ett par dagar så får jag se hur det går. Maken flaggade för lågtryck idag eller imorgon, så jag ska låta det passera före mer experimenterande.

Annars har jag just uppmärksammat att jag får mer energi av att slänga saker, än att köpa saker. Min stackars man som INTE gillar att kasta fick stå ut med att fylla hela bilen med gamla kassettband, videoband, kläder, böcker, broshyrer, mm mm. Så otroligt kul att få bli av med! Jag menar, musiken på kassettbanden hittar man på spotify. Filmerna finns på lovefilm, kläderna var utgångna och ofräsha, böckerna inaktuella liksom de gamla resebroshyrerna som min man älskar att samla på sig.  :biggrin1: Jag är glad!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1060 skrivet: 2011.09.18 - 16:40:52 »

Känner han så även när det är borta?

Skönt att rensa!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1061 skrivet: 2011.09.18 - 20:14:25 »

Ja, han är ekorre.  :sad: Men han gör det för min skull. Det är kärlek det.  :inlove:

Att rensa är en förutsättning för att kunna hålla ordning! Har man små förråd tycker jag man ska rensa istället för att skaffa ännu mer förvaring. Åtminstone innan man ser över om man behöver mer förvaring. Men han kanske balanserar upp mig något. Annars är det risk att jag skulle slänga för effektivt, kanske. Även om jag skulle tycka att det var otroligt skönt att slänga mer, kanske jag skulle ångra någon pryl. :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1062 skrivet: 2011.09.19 - 14:34:03 »

Du får gärna komma på besök här hos mig och slänga saker om du vill..  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1063 skrivet: 2011.09.19 - 19:40:59 »

Det kan jag göra. Om du spelar lite Eric Clapton under tiden.  :nod-yes:

Fast idag är ingen bra dag. Lågtryck igen, som vände och blev normtryck.  :bang_head: Det måste vara de snabba svängningarna lika mycket som enbart lågt tryck.  :hm-hm: Och darlingen är ute med jobbet på rajraj, så det är att hålla ställningarna fast jag hellre vill gå och sova. Har en tur till att klara med bilen innan jag får låtsas om hur jobbigt det är i huvudet. Ska bli skönt med naprisbesök imorgon, så får han ta loss mina axlar. Han kan få behålla dem. Paketpris om han även tar nacken.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1064 skrivet: 2011.09.19 - 19:50:36 »

Hm. Ja, hösten kan inte direkt vara din tid.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544