Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:46:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931194 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1035 skrivet: 2011.09.14 - 01:50:53 »

Det var det jag menade med mitt inlägg, kwidell. Det här att katter får olika namn i olika familjer för att man ser dem som olika personligheter. Mina katter hade garanterat haft andra namn om de hade bott någon annanstans.  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1036 skrivet: 2011.09.14 - 01:53:55 »

 :nod-yes: så sant!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1037 skrivet: 2011.09.14 - 12:18:30 »

Kwidell, vilka under bara kattnamn! Har du några bilder på dina små ulltussar?  :cheerleader: Vi börjar bli sjukt otåliga nu på att få hem våran lilla sötnos. Vi väntar på att mamman ska lessna på sina ungar. Då är det lagom. Jäkla morsa att vara fäst vid sina ungar, eftersom det dröjer!  :smack: :flirting:

Huvudet klarar sig bättre igen. Fast jag går med lite spänningshuvudvärk som kommer och går. Men peppar peppar, ingen migrän ännu på ett par dagar. Men alla leder! Knäna gör ont. Armbågarna gör ont. Handleden och fingrarna på högra handen gör ont. Nacken gör ont. Fotleden på höger fot, plus stortån värker. Jag har blivit en riktig vädergumma. Om ni undrar vad det är för väder, fråga mig. Jag känner i hela kroppen vad det är. Behöver inte kolla ut genom fönstret på morgnarna. :puke1: Jag gillar hösten, för luften är så skön, det doftar gott och alla färger blir så vackra. Men jag gillar inte blåsten och lågtrycken som kommer på hösten. :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1038 skrivet: 2011.09.14 - 21:21:51 »

Jap, vädret är lätt att tyda  :nod-yes:

När kan du nu ta en ny botoxdos? kommer du att göra det ?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1039 skrivet: 2011.09.14 - 23:24:27 »

Det är för tidigt att säga ännu. Men om jag gör det blir det troligen om ca 8 veckor. Jag tror inte att det är effekten av botoxen som har avtagit, utan nya muskler som har tagit över. Jag ska prata med neurologen om det. Han kanske kan justera var han sätter sprutorna. Ofta har jag ont i musklerna runt öronen och i käklederna, trots att jag inte pressar tänder. Snarare är det tungan jag pressar upp mot gommen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1040 skrivet: 2011.09.15 - 06:04:33 »

Du har säkert, som jag, jobbat mycket med avslappning. Men det låter ju ändå som att det är det du behöver. Lära dig att snabbt känna igen spända muskler. Och träna på att slappna av!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1041 skrivet: 2011.09.15 - 10:20:50 »

Oj, om jag har, och gör! Det knepiga är på natten. Jag har ett litet program jag kör innan jag somnar. Då jag går igenom alla musklerna som brukar bråka. Spänner och slappnar av, spänner och slappnar av. Ändå vaknar jag ibland av att alla muskler i huvudet är tvär spända. Sen hänger det med på dagen av bara farten, även om jag gör stretchövningar och släpper musklerna. Det brukar ta några timmar innan musklerna släpper helt på förmiddagen.

Men det är kanske dags för en nystart och köra igång migränyogan igen. Inte bara göra rörelserna som stretch, utan gå undan och verkligen köra YOGA, med andning och allt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1042 skrivet: 2011.09.15 - 10:47:26 »

Vad är det hos oss som gör att signalsystemet inte funkar? Hos dig mer än mig, men i alla fall.

Visst kan det vara psykiskt, men jag tror inte på det. Inte bara. Något i nervsystemet (eller vad det är) skickar fel signaler. Vad gör vi åt det???

(tänkte hon högt för sig själv och undrade om någon skulle förstå)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1043 skrivet: 2011.09.15 - 13:47:06 »

Den där migränyogan låter spännande. Jag har en qi gong övning som jag brukar göra när jag känner huvudvärken komma. Man föreställer sig att man ligger på en strand i skuggan men händer och fötter ligger i solen och man känner värmen i dom. Funkar förvånansvärt bra.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1044 skrivet: 2011.09.15 - 22:59:08 »

Vad är det hos oss som gör att signalsystemet inte funkar? Hos dig mer än mig, men i alla fall.

Visst kan det vara psykiskt, men jag tror inte på det. Inte bara. Något i nervsystemet (eller vad det är) skickar fel signaler. Vad gör vi åt det???

(tänkte hon högt för sig själv och undrade om någon skulle förstå)

Den tanken har jag också haft, fast mer som en känsla än som en färdig tanke. Om du förstår.  :confused3:
Absolut hör spänningar och tankar ihop. Men jag känner att jag börjar komma till en gräns. Man kan inte, trots idogt arbete med att vara avslappnad, vara så spänd hela tiden. Något är galet då. Jag klarar av att slappna av i alla muskler. Det är inte det som är problemet. Men så fort jag inte är medveten om min kropp. Antingen för att jag sover, eller för att min koncentration är åt annat håll, så kommer spänningarna tillbaka. För mig är alltid avslappning en aktiv handling. Det borde väl vara tvärt om?  :confused3: Att spänna sig borde vara en aktiv handling. Eller är det en utopi? Vad säger ni som inte har problem med spänningar och smärta?

Den där migränyogan låter spännande. Jag har en qi gong övning som jag brukar göra när jag känner huvudvärken komma. Man föreställer sig att man ligger på en strand i skuggan men händer och fötter ligger i solen och man känner värmen i dom. Funkar förvånansvärt bra.

Ja, det låter som en variant på meditation, som jag har provat. Men som med mycket ger det möjligen avslappning medan det pågår. Ibland inte ens då, för en spänd muskel behöver ofta få jobba först, för att sen kunna slappna av. Därför har Yogan fungerat ganska bra. Mitt bekymmer är att jag är 3 barns mamma, jobbar heltid och ungarna har aktiviteter de ska till. Jag reser 3 timmar om dagen till och från jobb och behöver minst 8 timmar sömn per natt. Få se nu vad blir det.  Det blir 5 timmar över, varje vardag, till annat. Matlagning, förberedelser för nästa dag, frukost, äta middag, skjutsa ungar, dusha, tvätta, hänga tvätt, prata med min man och ungarna, läxläsning osv. Det är hart när omöjligt att få in 20-30 minuter yoga i det programmet. Om ska det ge effekt behöver jag göra det varje dag. Nä,jag får helt enkelt inte ihop det.  :shake_head: Jag körde det en ganska lång period och var noga med att alltid få mitt yogapass. Men tillslut blev det ohållbart, för jag kunde inte ta av någon annan tid än min sömntid. Och det höll inte i längden. Det fick motsatt effekt av stressen att få till det.

Nu måste jag nanna kudde. Ska upp tidigt imorgon trots att det är min lediga dag. Jävla bilverkstad!  :fork_off: Men det kan jag ondgöra mig över en annan gång.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1045 skrivet: 2011.09.15 - 23:28:58 »

Klart jag har bilder på de små gosisarna  :inlove: :lol: gissa vem som är vem...  :flirting:


* 29926_456087576039_697831039_6021273_6181673_n.jpg (55.34 KB, 640x480 - visat 284 gånger.)

* 71606_10150115630226040_697831039_7724733_3705121_n.jpg (57.66 KB, 720x480 - visat 272 gånger.)
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1046 skrivet: 2011.09.15 - 23:58:10 »

"vad säger ni som inte har problem med spänningar?"
Jag vet bara att att jag spänner mig mer på jobbet än hemma. Sitter jag i bilen på väg hem från arbetet slappnar jag av. Det var likadant när jag var förälder.
En erfarenhet jag lärt mig är att jag behöver lika mycket anspänning som avspänning
jämt fördelat per dag.
Är det mycket arbete flera dagar knyter sig kroppen och och fungerar inte, tex svårt att sova och käkarna spänns.
Det har tagit mig 30 år att förstå hur det här funkar.
Jag menar också att det är fysiologiska spänningar som gäller vid anspänningar- inte bara att att tro det är psykologiska.
Heltidsjobb, tre barn och hem och hushåll under en hektisk period när barnen bor hemma; är vi skapta för det?
Det är mycket krav på människor från alla håll och kanske är de kraven inte i fas med hur livet verkligen är..
bara lite tankar  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1047 skrivet: 2011.09.16 - 00:15:49 »

Vilka söta katter! :cat:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1048 skrivet: 2011.09.16 - 01:11:33 »

 :inlove: Tack!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1049 skrivet: 2011.09.16 - 11:11:18 »

Åh jag förstår att du får migrän med ett sådant liv. Blir inte många minuter över och det räcker ju att man känner sig det minsta hängig så spricker tidsplaneringen.  Men tänk att 5-10 min kan göra skillnad, innan du somnar kanske. Jag försöker göra en kort avslappning innan jag går och lägger mig och tycker det hjälper en hel del.
Loggat

Sidor: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544