Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 06:58:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948088 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #930 skrivet: 2011.08.16 - 15:26:39 »

men vad bra att ni hittat sambandet.. då ska du sluta samla så slipper hon också! fungerar det inte tvärtom också?
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #931 skrivet: 2011.08.16 - 15:41:47 »

 :lmao: Jaså, det är förklaringen?

Fast jag tror mer att det är migränen som gör det..... Fast å andra sidan är det svårt att veta vilket som är hönan och vilket som är ägget. Samlar jag pga migrän, eller får jag migrän för att jag samlar?  :blink:

Jag trodde du mådde bättre nu, LO, när du kört lymfarensning ett tag.  :sad: Särskilt som jag mådde så pass bra i helgen. Då borde du också ha gjort det ju.:flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #932 skrivet: 2011.08.16 - 16:41:38 »

Helgen kändes faktiskt riktigt bra. Men lite för dåligt med sömn och inte kontinuerligt drickande (av lymfarening...) gör att jag svullnar igen. Eller vad det nu är som gör det.

Lurar lite på njurarna också, eller tarmarna.

Men det kan jag ju skriva om i min tråd.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #933 skrivet: 2011.08.17 - 12:07:01 »

Jaha, LO, där ser man. Då mår du säkert bättre idag då. För det gör jag. Vattnet är borta och ingen huvudvärk eller annan värk i kroppen.  :thumbsup:

Hur har du det med drickandet LO? Av vatten alltså. Dricker du te eller kaffe? De är ju vätskedrivande.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #934 skrivet: 2011.08.17 - 13:22:29 »

Hörde någonstans, låter det vara osagt var för kommer inte ihåg  :whistle: , att det är en myt att te och kaffe är vätskedrivande. Om jag kommer ihåg rätt så blev man däremot törstig av det och drack mycket vätska och därför man blir kissig. Undrar om jag fick till det rätt nu  :hm-hm: Aja, vet inte sanningshalten i det. Just sayin :rolleyes: Vi kan göra en empirisk undersökning  :nod-yes: :laugh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #935 skrivet: 2011.08.17 - 13:32:56 »

Jag har också läst detsamma, men vet inte heller om det är sanning.
Men är man törstig av vilken orsak som helst är det en säker signal.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #936 skrivet: 2011.08.17 - 14:36:27 »

Är lite seg idag, men mår hyggligt. Eller bra. 1,5 kg har jag kvar i kroppen. De har fastnat :sad: Vill så gärna bli av med dem. Inte för vikten utan för att jag vill vara frisk.

Skönt Sorla att du mår bra idag!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #937 skrivet: 2011.08.18 - 07:41:59 »

Jag är lite nervös idag! I kväll/eftermiddag ska jag till neurologen och diskutera fortsättningen.  :eeek: Jag hoppas inte min nervositet ger migrän. Det blir besvärligt eftersom jag har bilen idag, och vill helst inte behöva medicinera innan jag kör.

Äsch jag är larvig! Varför ska jag vara nervös idag? Jag vet ju vad vi ska prata om. Och det blir ju dessutom bara prat! Finns inget att oroa sig för ju! Men det pirrar i kroppen av nervositet. Jag får dyka in i jobbet och fokusera stenhårt på det jag gör. Ska försöka det.  :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #938 skrivet: 2011.08.18 - 15:32:59 »

Är det inte lite spännande också? Tänk om det finns nåt som hjälper. Håller tummarna! Du rapporterar väl sen i kväll?  :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #939 skrivet: 2011.08.18 - 20:09:37 »

Det blir Botox!  :max-shock: Jag var och hämtade ut på apoteket innan jag åkte hem. En återbudstid gjorde att jag får komma redan på tisdag eftermiddag. Nästa vecka! Jag vet inte om det ska vara en sån här  :cheerleader: eller en sån här  :cry: Lite av båda får det bli.  :cheerleader: :cry:

Det kommer bli ca 20 stick. I pannan, vid näsroten och ögonbrynen och högre upp. Tinningarna, nacken och ev, högre upp på baksidan av huvudet. Nålen är tunn, så det brukar visst inte vara direkt smärtsamt. Men med tanke på hur smärtsamt jag tycker att det är med akupunktur, så vete katten!  :eeek:

Man ger inte botox till folk med "vanlig" migrän. För att kvala in så ska man ha huvudvärksdagar mellan 15 och 20 dagar i månaden. Jag kvalar in.  :sad: Det positiva är att av alla patienter med liknande svårbehandlad migrän blir 60% markant bättre. Åh, jag hoppas jag är en av dem! Jag borde vara det eftersom jag har en sort som triggar igång väldigt lätt på spänningar.

Det ämne som han sprutar in är visserligen ett gift. Men så väl avvägt i styrkan att det inte är farligt. Det som kan hända är att jag kan få lite hängande ögonlock om jag har otur. Det är inget man kan veta säkert innan. Och beror på att man är så porös, eller hur han nu uttryckte det, så att medicinen kan rinna iväg neråt i musklerna och vävnaderna. En annan sak som kan hända är att man kan få ett blåmärke, om han råkar punktera ett blodkärl. Då blir det blåtira. Men risken att något av de sakerna ska hända är väldigt liten, och inte farliga.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #940 skrivet: 2011.08.18 - 20:12:57 »

Kommer du att se ut som en ödla med en klänypa i nacken sen?  :lulz:

Allvar, jag tycker det är BRA att du får prova det här. Inte kul att få sprutor, men vad jag förstår är det väl inte farligt och om det hjälper vore det ju fantastiskt! Håller tummarna för det!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #941 skrivet: 2011.08.18 - 20:14:38 »

Ojdå!! vad jättespännande det kommer att bli. jag håller tummarna att du ingår 60%!!! och inte får hängande ögonlocken.

akupunktur gör ont för att dom sticker i meridianer, tror dom här kommer att göra mindre ont!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #942 skrivet: 2011.08.18 - 20:17:37 »

Kommer du att se ut som en ödla med en klänypa i nacken sen?  :lulz:

 :mad_roll:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #943 skrivet: 2011.08.18 - 20:19:45 »

Ojdå!! vad jättespännande det kommer att bli. jag håller tummarna att du ingår 60%!!! och inte får hängande ögonlocken.

akupunktur gör ont för att dom sticker i meridianer, tror dom här kommer att göra mindre ont!


Jag hoppas du har rätt! Han sa att jag skulle kunna köra bil efteråt, så helt drogad ska jag väl inte bli. Risken blir att jag sitter och glor mig i backspegeln och försöker se arg ut, utan att lyckas. Det är inte bra för min image på jobbet.  :glare:  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #944 skrivet: 2011.08.18 - 22:56:40 »

 :thumbsup: Håller tummarna för dig Sorla!
Loggat
Sidor: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544