Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 09:31:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 952590 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #825 skrivet: 2011.07.23 - 22:43:31 »

Idag har halsontet släppt i alla fall, och fas två i förkylningen har tagit vid. Men det går lättare att stå ut med. Plus att jag orkade hänga med till stranden idag. Det var i alla fall skönare att sitta där i skuggan under en björk, än att vara hemma i stugan och förgås av värmen. Jag tror det har passerat typ 3 eller 4 åskoväder och 32 mm regn under dagen. Men härlig sol före och efter och emellan. Mycket märkligt väder!

När det regnade som värst fick jag för mig att gå ut och tvätta bilen i bikini. Det tyckte grabbarna såg kul ut.  :crazy: Då blev jag äntligen lite nerkyld så det var skönt att bli varm efteråt. Det regnade så bra att jag inte behövde någon vattenslang. Bara en liten svamp med tvättmedel på. Regnet gjorde resten. :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #826 skrivet: 2011.07.23 - 22:46:02 »

Det åskade igår natt här också. Massor med blixtar, men långt borta. Fick du inte migrän?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #827 skrivet: 2011.07.23 - 22:56:45 »

Jodå.  :glare: 3 morgnar på rad nu. Jag tycker det kan börja räcka nu.  :smack: Men det har varit relativt lättbehandlat i alla fall. Så framåt luch har jag kunnat klara ljuset och ljudet av livet runt mig utan att ducka av bultandet.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #828 skrivet: 2011.07.23 - 23:07:01 »

 :snowman_sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #829 skrivet: 2011.07.24 - 09:23:34 »

vilket bra sätt att tvätta bilen på. Den ska jag minnas. Fast jag tror grannarna skickar polisen på mig om JAG skulle få mig för att tvätta bilen i bikini när det ösregnar  :rolleyes:

Jobbigt med migränen. Kan du inte bära hatt av alufolie för att se till att elektriciteten av åskvädret inte dyker in i din hjärna? :hm-hm:
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #830 skrivet: 2011.07.24 - 13:19:30 »

Jag vill minnas att någon har också här någon gång tvätta bilen i ösregnet... inte jag ... men någon av herrskapet.  :smile:
Jättesmidigt och oförglömligt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #831 skrivet: 2011.07.24 - 15:00:02 »

Jobbigt med migränen. Kan du inte bära hatt av alufolie för att se till att elektriciteten av åskvädret inte dyker in i din hjärna? :hm-hm:

 :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #832 skrivet: 2011.07.24 - 19:56:02 »

När det regnade som värst fick jag för mig att gå ut och tvätta bilen i bikini. Det tyckte grabbarna såg kul ut.  :crazy: Då blev jag äntligen lite nerkyld så det var skönt att bli varm efteråt. Det regnade så bra att jag inte behövde någon vattenslang. Bara en liten svamp med tvättmedel på. Regnet gjorde resten. :thumbsup:
Har du några bildbevis???  :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #833 skrivet: 2011.07.24 - 22:46:47 »

 :lmao: Helt rätt taktik!  :thumbsup: ... själv har jag inte tvättat bil i regn... men däremot har jag tvättat mig själv!  :flirting: :laugh: det var en sommar för många år sedan när vattenpumpen hemma hade gått sönder! ... så jag och syster min duchade utomhus i ösregnet  :laugh: .. med shamponering och allt! håret har nog aldrig varigt så fint som efter det!  :laugh: :flirting: ... sen sprang vi och samlade regnvatten i hinkar och bar upp till bastun för senare användning.  :nod-yes: vi var extremt påhittiga den veckan vill jag minnas!  :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #834 skrivet: 2011.07.25 - 15:09:30 »

Nä, inga bildbevis. Ni får tro på mitt ord. Ungarna var upptagna med att hoppa på studsmattan i regnet och maken vet jag inte riktigt vad han gjorde. Jag tror han hoppade han också.  :bg: Det blir sån fantastisk svikt och man får så bra höjd när mattan är blöt.

Jag funderade över om jag skulle duscha med schampo, eller tvätta bil. Bilen vann. Det är ju en smärre katastrof om det plötsligt slutar regna när man står där med huvudet fullt med schampo. Vi har så lite vatten här i stugan att vi måste tänka på vad vi gör med vattnet. För något år sedan tog vattnet i brunnen slut. Då blev det besvärligt med toan och disken. Så här får man vara noggrann med vad man gör. Sköljvattnet efter disken sparas till spolningar i toan. Dusch sköts hos vänner och släktingar eller på badstranden om det finns dusch där. :nod-yes:

Vi blev ju utan vatten i vintras hos syrran och svågern, när ledningarna frös. Då fick vi smälta snö på vedspisen. Det gick det med.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #835 skrivet: 2011.07.25 - 23:27:19 »

 :laugh: Vad är det man brukar säga.... Nöden är uppfinningarnas moder? ja nått ditåt är det i alla fall!  :flirting: :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #836 skrivet: 2011.07.26 - 01:03:37 »

 :bang_head: Inatt är det jag som inte får ro.  :sad: Jag hade trögt att komma ner i avslappning och somna igår, men inatt är det så illa att jag fick gå upp efter att ha legat och vridit mig i 1½ timme. Bara att jag inte kan fatta varför! Kan det vara att jag fått öka på Bricanyldosen lite? Det pirrar i hela kroppen av trötthet men ändå rycker jag bara till eller så kliar det någonstans så jag måste klia tillbaka. Och så har jag något som sticker eller pirrar mellan ett par tår, så hela benet rycker till ibland.  :smack: Nu har jag prövat mjölktricket. Hoppas det hjälper för nu vill jag verkligen få sova. Klockan är ju 2 här! :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #837 skrivet: 2011.07.26 - 01:13:50 »

Jag tror det är för att du längtar efter mig när du är så långt borta med taskig uppkopling.  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #838 skrivet: 2011.07.26 - 01:50:07 »

 :hugsmile: Vet så väl hur det känns!! :bearhug: Jag hoppas verkligen att du sover nu i alla fall.  :nod-yes:

konstigt nog ska jag säga att jag hade svårt att sova även dagen till i natt (ja eller hur man nu säger när man sover dagarna och jobbar nätterna?  :confused3: ) trotts att jag då först varigt uppe i 24 timmar... fått på sin höjd en 4-5 timamrs sömn under dagen och sedan jobbat hela natten... men när jag kom hem och skulle sova så var det svårt att somna endå!?  :blink: kroppen var fortfarande bråkig... och såååå lång tid tar det då inte för alcohol att försvinna!  :nonono: ... vi har helt enkelt drabbats av nån form av Virus Sorla!  :flirting: "Bråkigkroppnärmanskasova-Viruset"  :crazy:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #839 skrivet: 2011.07.26 - 02:29:36 »

:surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544