Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 17:36:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948377 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #795 skrivet: 2011.07.16 - 09:22:30 »

Jag såg en variant på den där i ett fixa-självprogram som jag tyckte var smart, men jag hann tyvärr inte uppfatta hur man gjorde i detalj. Det var ivf platta lister istället för runda pinnar och de stack ut en bit. Så var det fäst nåt liknande en S-krok, inte på/vid alla pinnar tror jag, men på nedersta halvan tror jag. Så kunde man liksom lyfta upp så mycket man ville och haka på en högre pinne, liksom vika upp gardinen i en eller flera omgångar.

Hur länge ska du vara borta Sorla? Du kommer väl att ha tillgång till dator?  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #796 skrivet: 2011.07.16 - 09:30:37 »

Ja!! Tack!!! Båda två får en  :smooch: Mynlen för länkarna och för att du visste vad den hette. Och Hemul för den målande beskrivingen på den andra varianten. Ytterligare en variant kan man väl göra genom att låta pinnarna eller stavarna bli lite för långa och så hakar man dem på en spik eller krok som sitter på väggen. En på vardera sidan om fönstret. Om jag tänker rätt nu.... Men med Ernst variant som inspiration så ska jag nog knåpa ihop något.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #797 skrivet: 2011.07.16 - 09:34:11 »

Hur länge ska du vara borta Sorla? Du kommer väl att ha tillgång till dator?  :wave:

 :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #798 skrivet: 2011.07.16 - 10:35:53 »

jag tycker det är roligt med egen upphittade lösningar för gardiner och fönster som är litet aviga. Jag har sned takfönster i mitt sovrum och har gjort något hissgardinlikt men då att man hissar NER när man ska titta ut. Är riktig nöjd med hur jag löste det. krokar håller upp gardinen utan att det syns typ.

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #799 skrivet: 2011.07.16 - 14:39:21 »

Ja, det är jätte kul. Uppe på vinden i stugan dit vi ska har vi två stycken trekantiga fönster som vi gjorde en specialare till. Det blev jätte bra. Trekantiga gardiner som man vek åt sidan på dagen.

Vi kommer ha trådlöst mobilt internet om det går som det ska. Så jag borde kunna vara aktiv här emellanåt. Förutsatt att vi får det att fungera. Nästan 3 veckor får vi njuta av stillhet och lugn. Om barnen håller sams, vädret är fint och bromsarna håller avstånd.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #800 skrivet: 2011.07.16 - 14:44:55 »

Det var ju tur det.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #801 skrivet: 2011.07.16 - 15:04:33 »

Vi får väl se.....det ska ju fungera också.  :sneaktongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #802 skrivet: 2011.07.16 - 15:22:16 »

Bunta ihop ungarna om de bråkar....kardborreband kan också funka  :crazy:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #803 skrivet: 2011.07.16 - 15:25:46 »

Silvertejp är bra till mycket..... Jag åker aldrig på semester utan den.  :inlove: :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #804 skrivet: 2011.07.16 - 15:28:38 »

Silvertejp är bra till mycket..... Jag åker aldrig på semester utan den.  :inlove: :flirting:
Därför som jag alltid har minst tre rullar i skåpet he he  :bg:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #805 skrivet: 2011.07.16 - 22:58:31 »

ÅH :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: fler silvertejpälskare
Känner mig ÄNNU mer hemma här..  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :clapgrin: :clapgrin: :clapping: :clapping: :thumbsup: :thumbsup:

Fast några rullar av min silvertejp är militärgröna....  :redface:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #806 skrivet: 2011.07.17 - 21:13:09 »

Nu är vi på båten! Semester, here we come!  :cheers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #807 skrivet: 2011.07.17 - 21:35:28 »

 :boat: :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #808 skrivet: 2011.07.17 - 21:38:24 »

 :wave: Hoppas ni får en Härlig Semester!!  :wave:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #809 skrivet: 2011.07.17 - 23:05:16 »

 :wave:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544