Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 13:49:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 945622 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #780 skrivet: 2011.07.12 - 16:45:01 »

Nu åskar det.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #781 skrivet: 2011.07.12 - 22:07:06 »

Inte här!  :lick:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #782 skrivet: 2011.07.13 - 09:20:50 »

Nu åskar det.  :byecry:

Jag hörde inget buller, men i mitt huvud bullrade det så det räckte. Fast vi hade sol. Det var en tuff hemfärd från jobbet. I bil, dessvärre, för jag har jour den här veckan och måste vara på plats så okristligt tidigt. Åkte jag tåg skulle jag få gå upp kl 04.15 för att hinna i tid. Nu får jag sova en halvtimme längre.

Jag satte mig skönt bakåtlutat i solen med solbrillor, solhatt över ansiktet och Poddad Timbuktu i öronen när jag kom hem. Trodde det skulle släppa med det. Men det gjorde det inte så anfall med Ipren och Zomig. Men sen blev jag rätt ok ändå. Och mår bra idag. Ännu så länge.....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #783 skrivet: 2011.07.13 - 11:39:49 »

Det var väldigt kort. 5-10 minuter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #784 skrivet: 2011.07.13 - 20:52:41 »

Idag har jag inte haft ont i huvudet öht. Undrar om det kan ha med mina magneiumtabletter och göra. Jag  har överdoserat rejält sen i söndags eller måndags. Och det var först idag som det blev rallymage. Så det känns som att kroppen nog har tagit upp mycket av överdoserna. Frågan är om jag då borde minska ner dosen lite. Enligt den här länken ska man det. http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm Fast jag vill fortsätta må lika bra i huvudet som jag har gjort idag.

Samtidigt har jag kraftigt minskat ner mitt mölkproduktintag. Kanske det är det som gör skillnad....  :hm-hm: Att det ska vara så rackarns svårt att veta vad av allt man gör på dagarna som påverkar. Plus vädret. Det är verkligen inte lätt att veta.

Nä, nu är det färdig funderat. Nu måste jag börja dona för att komma i säng.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #785 skrivet: 2011.07.13 - 21:30:55 »

Skönt att få må bra!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #786 skrivet: 2011.07.13 - 22:41:52 »

Väldigt intressant läsning det där sorla!  :nod-yes: nu äter jag redan tillskott på Magnesium... men jag bör nog kanske överväga tillskott på kalcium också då enl artikeln.  :nod-yes:  skickar en smörklick som tack för upplysningen!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #787 skrivet: 2011.07.14 - 05:48:29 »

Jag trodde du redan uteslutit mjölkprodukter. Är inte det på listan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #788 skrivet: 2011.07.14 - 07:06:04 »

Väldigt intressant läsning det där sorla!  :nod-yes: nu äter jag redan tillskott på Magnesium... men jag bör nog kanske överväga tillskott på kalcium också då enl artikeln.  :nod-yes:  skickar en smörklick som tack för upplysningen!  :inlove:

 :clap_jump: Tack!

Jag trodde du redan uteslutit mjölkprodukter. Är inte det på listan?

Jo, många mjölkprodukter är det. Men inte osyrad mjölk. Men jag åt ju bara ett par matskedar yoghurt på morgnarna förut. Nu har jag skippat det och har bara grädde i maten och i en kopp kaffe på eftermiddagen. Frågan är om det är yoghurten eller magnesiumet eller kanske båda. JAg kör på lika dant så får jag se vad magen tycker. Några dagar till i alla fall. Sen måste jag nog byta till kalcium-magnesium-tabletterna.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #789 skrivet: 2011.07.14 - 07:21:02 »

Det finns de som varnar för extra kalk också, kwidell. Problemet är väl att vi idag får i oss för lite Mg och då blir det obalans till kalkens fördel. Äter man tillskott av båda bibehålls kanske obalansen. Ca och Mg är ju "antagonister".
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #790 skrivet: 2011.07.14 - 22:24:02 »

jo.. men då jag ätigt tillskott av magnesium i mer än ett år snart så borde jag ju inte ha så mycket brist på det tycker jag... så lite kalcium borde inte skada... men inte blir det lika mycket av dem inte!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #791 skrivet: 2011.07.15 - 00:20:04 »

Tror inte du behöver calcium om du äter ost.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #792 skrivet: 2011.07.15 - 11:19:08 »

Fast jag, som bara äter lite färskost och tar grädde n i en kopp med kaffe, jag ska nog vara lite observant.

Igår drog jag ner från 4*250 mg Mg, till 3*250. Det blev sånt  magknip på eftermiddagarna och rallymage beskriver inte nog hur magen betedde sig. Får se om jag mår bättre idag. Fast jag kanske ska fortsätta med att ta två tabletter på kvällen innan sänggåendet. För jag sov dåligt inatt och kände mig spänd i kroppen. Jag får ta bort eftermiddagstabletten istället.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #793 skrivet: 2011.07.16 - 08:00:13 »

Äntligen semester!  :strut:


Det sägs ju att man ska varva ner INNAN semestern, så att man hinner vara nervarvad UNDER semestern. Jag får nog erkänna att jag misslyckats kapitalt.  :shy:

Den här veckan har vi börjat fixa store sonens rum. Så det har blivit tapetrivande, spacklande och slipande sent på kvällarna, Och på jobbet har det emellanåt varit 180 kilometer/timme, för att hinna med i svängarna. Vi ska hinna en spackling och slipning till idag. Och storstäda huset från allt damm som blir överallt. Imorgon eftermiddag / kväll bär det av till vårt vackra grannland i öst. Syster Yster ska bo här med katten och sambon under tiden. Och svärfar kommer förbi med roller och färg till väggarna som vi ska ha målningsklara innan vi åker. Nå, han ska inte bara komma förbi. Han stannar till och målar också.  :inlove:

När vi kommer hem är förhoppningsvis rummet så pass klart att det bara är att åka till Kamprad och fixa möbler att komplettera de befintliga med. Det ska vara bäddsoffa (en pytteliten variant under tusingen) till polarna att slagga över i. Ett nytt skrivbort (det är långt med plats för två arbetsplatser. En för datorn och en för skapande) och något litet soffbord och hyllor till väggen över skrivbordet. Han ska få ordning på sin atelje äntligen. Så han slipper sitta på golvet när han skapar.  :nod-yes:

Är det någon av er som har tips på beskrivning för att göra såna där gardiner.....vad heter de nu igen.....inte rullgardin. Utan typ....jäklar, jag hade ju ordet igår..... Äh, jag kommer inte på det. Man ska typ sy kanaler igenom på tvären och trä i rundstav eller lister igenom, så kan man hänga upp dem lite i taget liksom. Lite samma princip som rullgardiner, fast man inte rullar, utan häktar upp dem. Jag ska sy såna till det nya lilla huset i Finland. Men jag har inte hittat någon bra beskrivning. Inte ens när jag visste vad de heter.  :redface:

Med tanke på amnesin så är det nog migrän på gång senare.... Typiskt!  :smack: Bäst jag sätter lite fart nu då, innan det kommer. Så det blir något gjort.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #794 skrivet: 2011.07.16 - 08:57:17 »

hissgardin heter det. Eller roman blinds. googlar nog lättare om du vet hur det heter!
http://www.skonahem.com/inredning/dekorativa-detaljer/gardiner/enkel_hissgardin/

jag gjorde mina egna rullgardiner häromdagen (http://www.hemmakanalen.se/1.1114017/2009/07/29/gor_en_enkel_rullgardin) och dom blev jättebra. upprullad syns dom knappt, medan roman blinds hänger en del däruppe när dom är uppdragna.  Nu gjorde jag inte helt som den där sidan, modificerade litet :)
Loggat



Sidor: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544