Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:03:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931508 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #765 skrivet: 2011.07.03 - 15:11:18 »

Men det var ju åska. Det kan du ju inte göra så mycket åt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #766 skrivet: 2011.07.03 - 15:15:27 »

Nej inte åskan. Men återhämtningen.  :nod-yes: Den kan gå olika smidigt. Kanske hade jag mått bättre den här veckan om jag hade lyckats vända snabbare.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #767 skrivet: 2011.07.03 - 15:18:58 »

Hur gör du för att påverka det? Är det typ vila och ta det lugnt som gäller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #768 skrivet: 2011.07.03 - 15:48:11 »

Nej, tokvila brukar ge nackont. Så vara igång i måttligt tempo. Noll stress. Noll krav. 8 timmars sömn på natten. Och bra mat på regelbundna tider. Det svåraste är krav och stressbiten. På jobbet styr man inte alltid.  :shake_head: Därför brukar jag försöka hålla mig hemma första dagen efter jobbig migrän. Men ibland blir det stress och krav även hemma. Av olika skäl. Så det är verkligen skitsvårt.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #769 skrivet: 2011.07.03 - 16:15:13 »

Jaha, låter som om semestern ihop med dina nya matvanor kommer att göra susen då.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #770 skrivet: 2011.07.03 - 19:50:48 »

Sorla, jag tog panocod direkt när jag fattade läget, redan hos min kusin.
Jag fick aldrig jättemyckethuvudvärk utan bara en massiv illamående och snurrig skalle + lite huvudvärk.
Så medicinen hann verka ordentligt innan jag spydde.
Det var väldigt ovanligt upplevelse då jag kunde stiga upp från sängen på kvällen, normalt går det ju aldrig.

Jag har lite rädsla inför att ta den där migränmedicinen sumapatra ( vad det nu heter)  just för att jag har aldig tagit det.
Tänk om jag mår illa, blir helt zombie eller sover 2 dygn på raken :shock:
Jag vågar alltså inte testa det i speciella situationer.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #771 skrivet: 2011.07.06 - 17:19:29 »

Där kom förklaringen till min håglöshet hela dagen igår. Migrän på kvällen.  :smack_head: Men det var ju allsång på skansen på tvn, så jag var inte uppmärksam på vad som var i görningen. När det var slut var även mitt huvud det.  :shake_head: :shake_head: Massiv medicinmotattack och vid 3 inatt var det över. Men då snurrade tankarna i skallen så jag inte kunde somna om. När det var dags att gå upp var jag allt annat än snygg.  :loony:

Men jag gick upp, duschade länge och varmt, och åt lite frukost. Två ägg, majo och stenbitsrom. Lyxfrukost. Och sen störtdykning tillbaka i sängen i mitt mörka, svala sovrum. Öronproppar och ögonbindel för att riktigt stänga världen ute. När jag sedan vaknade framåt halv ett på dagen kändes jag som en ny människa.  :thumbsup:

Satte ungarna i arbete med att klippa häck och gräsmatta och städa sina rum. De hade tyckt att de vore lugnare om jag var på jobbet istället för hemma och kurera migrän.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #772 skrivet: 2011.07.06 - 18:05:00 »

Nedrans. Men det har varit lågtryck va? Tyckte det kändes som åskan hängde i luften igår, fruktansvärt tryckande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #773 skrivet: 2011.07.07 - 18:22:02 »

Alltid lika underbart när det är över! :lol:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #774 skrivet: 2011.07.10 - 19:23:25 »

Äh, jag tog bort ticker nummer 2. Sen jag installerade den har jag bara haft trubbel. Den ville aldrig gå över max 4 dagar. :smack:

Nu inleder jag iaf sista veckan innan semestern. Den kommer bli tuff, för mina smarta chefer har satt mig på dagjour. Vilket innebär supertidiga morgnar. Och extra smart av dem är att inte ha någon backup som kan täcka för mig om jag inte pallar, utan blir liggande med migrän.  :smack_head: Nåja, det värsta som kan hända är att nattkillarna får sitta och vänta till någon annan kommer in och löser av dem. För får jag för jobbig migrän så kommer jag inte sätta mig i bilen och köra in. Så är det bara.

Idag tog vi en geocache som låg utanför en fornborg på en hög kulle. Den var kul, för det blev lite oländig terräng och en rolig stig att följa i skogen, med underbar utsikt vid cachen. Det kändes så himla skönt att promenera i mina nya Vivoskor. En fantastisk kontakt med marken, även om det ibland blev lite halt. Men lätt att hålla balansen då rötter, kottar och stenar kändes i lagom dos. Det blev till och med lite lätt jogging i nedförsbackarna. Och på vägen fick vi oss lite historielektion med skeppssättning mm. Och ungarna hittade en ek att klättra i.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #775 skrivet: 2011.07.10 - 20:03:15 »

5!?  :sad: :worried:

Jag tror du ska få lära mig om GPS sen. Det där verkar kul tycker jag.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #776 skrivet: 2011.07.10 - 21:51:26 »

jag har geoching men ännu inte använt. pfff! ska väl göra det snart då.

Jobbigt med migränen!!!
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #777 skrivet: 2011.07.10 - 22:07:12 »

Låter som ett härligt sätt att spendera en dag på!  :thumbsup: funderar alvarligt på att prova själv också faktiskt... bara det där med att komma till skott!  :redface:  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #778 skrivet: 2011.07.11 - 11:17:13 »

Idag i Expressen. http://www.expressen.se/halsa/1.2495492/migranens-gata-kan-vara-lost
Om det vore så.....  :club:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #779 skrivet: 2011.07.11 - 13:01:45 »

Jag tror du ska få lära mig om GPS sen. Det där verkar kul tycker jag.  :wave:

Jag håller på och lär mig. Det är eg min man som är duktig.

Låter som ett härligt sätt att spendera en dag på!  :thumbsup: funderar alvarligt på att prova själv också faktiskt... bara det där med att komma till skott!  :redface:  :laugh:

Det är jätte roligt. Man får se helt andra platser än man skulle ha sett annars.

jag har geoching men ännu inte använt. pfff! ska väl göra det snart då.

Jobbigt med migränen!!!


Har du på telefonen? Vi har symbian, så det funkar inte. Men med lite fix och trix får vi klara oss utan App. Det går med en gammal hederlig GPS från anno 2005 eller nåt.

Migränen har varit skitjobbig sistgående vecka. Men inga allvarliga fall. Bara 2-4 timmar om dagen med värk och dålig syn. Det har lättat med medicin i alla fall.


Jag såg den artikeln. Min älskade svärfar visade den för mig. Men det var inga direkta nyheter.... Jag tror knappast expressen löser gåtan....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544