Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 22:22:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 946005 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #750 skrivet: 2011.06.29 - 07:55:00 »

Ja, det ska du!  :kungfu:

Men du har mått bra sen sist? Senaste åskan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #751 skrivet: 2011.06.29 - 09:56:36 »

Men du har mått bra sen sist? Senaste åskan?

 :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #752 skrivet: 2011.06.29 - 10:12:23 »

Då så! Det är det andra som är det viktiga ju. Åskan kan du ju inte göra nåt åt.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #753 skrivet: 2011.06.29 - 13:20:46 »

Stoppar keso upp magen lika effektivt som vanlig ost? Min mage vill inte jobba undan maten, och jag trodde det var migränens fel i förra veckan. Men nu mår jag ju ok. Då borde tarmarna komma igång. Men de är så lååångsamma!  :hmm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #754 skrivet: 2011.07.01 - 09:47:09 »

Hittade på fejjan.

Stod och titta mig i spegeln och tänkte på uttrycket
"Min kropp är MITT tempel"
Yea right.......!!!
Vilket århundrade byggdes det?!?
VEM har gett dom bygglov för att bygga ut??
Och vart FAN tog fastighetsskötaren vägen..!?!


 :lmao:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #755 skrivet: 2011.07.01 - 11:47:02 »

 :lulz:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #756 skrivet: 2011.07.02 - 00:13:21 »

 :lulz: Underbar!!! jag lånade den till min fejja!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #757 skrivet: 2011.07.02 - 22:00:14 »

 :wave: min migränkompis...
Jag hade värdens migrän-attack under Finlandsresan.  :worried:
Värken var inte det värsta utan illamåendet under 120km i bilen  :puke1:, fy vad vimsig jag var.

För den som inte vet hur migrän känns kan jag gärna jämföra det som en åska i skallen.
Ibland gör det jätteont som åsknedslag, ibland ilar det genom skallen som ljuset, överlag är man bara så vimmelkantig som det känns när det är åska i luften.

Just nu när det har åskat hela dagen känns det så där i skallen, men än så länge har jag inte behövt ta en meducin.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #758 skrivet: 2011.07.02 - 23:14:02 »

 :sad: usch! villket helvete att åka bil med migrän och illamående!!  :puke1: stackars dig!  :hugsmile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #759 skrivet: 2011.07.03 - 09:35:34 »

Usch!  :shake_head: Den där åskan är verkligen inte rolig för oss migräniker.  :nonono: Fick du tid för återhämtning sen då, eller var det vara trevlig och sällskaplig som gällde när ni kom fram? Hur mår du nu?

Jag har lärt mig att när det är åska i luften, då måste jag sänka farten till hälften, vara extra nog med att dricka ofta och sköta sömnen. Men när man ska resa iväg just i en sån period, då är det svårt. När man har en tid att passa, har ska man då kunna sakta ner farten? Sömnen är en sån sak som brukar få stryka lite på foten med, för resfebern gör att man ligger och undrar om man fått ner allt i packningen, och natt två (för oss) ligger vi på båten och störs av rörelser och ljud. Det är först natt tre när man är framme som sömnen blir tung och stadig. Har man inte drabbats av migrän förr, så gör man det då, när man vaknar.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #760 skrivet: 2011.07.03 - 10:56:25 »

Sorla, jo, migränen drabbade mig på söndagkvällen vid 18-tiden då det var dax att åka till Helsingfors där nattkvarteret fanns.
Vi svängde först till min mamma ( där två av barnen bodde) och träffade även min bror där som lämnade över nyckeln till sin lägenhet.
( som vi skulle ta över dagen efter).
Jag sade varken hej eller då, jag bara klev in genom dörren och ramlade på mammas säng och lämnade alla förklaringar till min man.
Min mamma har själv haft en våldsam migrän så hon visste precis hur jag mådde.
Efter en timme kunde jag kliva upp ur sängen och vingla mig till vardagsrummet, såg och kände mig presis som en alkis, hade svårt att gå och  hålla balansen och såg ut som en också....

snart var det att åka till makens syster där vi sov över... det var bara 20 km. Det gick.
Där var det att stoppa i sig lite havregryn! jag var lite småhungrig och det var det enda som jag kunde tänka stoppa i mig just då.
lite vatten och sedan till sängs.
Kl. 8 vaknade jag och mådde bra, lite ostabilt under dagen, men ingen huvudvärk!!
På kvällen var det första bokade besök som gick bra.

Mina funderingar om orsaker till anfallen:
Vi var hos min kusin, de hade byggt sitt hus i skogen och på tomten fanns det myggor, så vi gick in efter en rundvandring.
Där inne fanns ingen ventilation och fönsterna var stängda. trotts att vardagsrummet och köket var ett enda utrymme tog luften slut snart och det kändes, jag var helt enkelt tvungen att bryta, hämta medicin från bilen och andas, andas, andas...
Dessutom bjöd hon små marängkakor med kokos i, goda  jap, men kokos fixar fram migrän hos mig ibland.
Så två faktorer fanns där...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #761 skrivet: 2011.07.03 - 12:02:09 »

Har du klarat hela resten av veckan utan migrän nu Sorla?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #762 skrivet: 2011.07.03 - 14:36:07 »

Hemul, njae....hrmm...inte helt.  :shake_head: Tickerna stämmer tyvärr. Och idag får jag kanske uppdatera igen. Jag kan inte bestämma om det är migrän eller spänningshuvudvärk ännu. Fredags morse var senaste gången. Men lindrig, för jag var förvarnad av svullna fingrar när jag vaknade.

Idalinda, får du migrän av kokos?  :sad: Det var illavarslande besked! Fast jag har inte märkt av det ännu....tror jag. Jag ska också vara lite observant på det då. Men avsaknad av syre är dåligt. Resestress och söt kaka till det. Det hade jag också fått migrän av. Vilken medicin tog du för att få så pass snabb lindring att du kunde kliva upp efter en timme?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #763 skrivet: 2011.07.03 - 14:48:54 »

Jag var osäker på om åskmigränen räknades som en eller två. Men summa summarum låter det ju som om det är bättre. Visst?  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #764 skrivet: 2011.07.03 - 14:55:35 »

Ja, det är bättre än innan förra veckan. Det är inte så svårt ,med tanke på hur veckan var. Men mycket sämre än veckan före det. Jag vill få tillbaka veckorna med kanske en pyttekänning som jag hinner bryta och däremellan inget alls. Men om 2 veckor är det semester. Jag hoppas flowet är med mig då.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544