Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 15:52:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931917 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #735 skrivet: 2011.06.22 - 16:08:59 »

 :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #736 skrivet: 2011.06.22 - 16:29:09 »

Hua!  :max-shock: Det var ingen rolig läsning!  :cry:

http://www.neuroportalen.com/item.php?alt=9294&sjuk=4

Vissa dagar...som nu de senaste dagarna, har det faktiskt känts som att skallen skulle sprängas innuti. Det har bara varit tack vare att skallbenet höll emot som det  inte hände. Otäckt!   :worried:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #737 skrivet: 2011.06.22 - 16:57:41 »

Sjukdom suger.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hejsan
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 17


« Svara #738 skrivet: 2011.06.22 - 17:26:28 »

Jag hade ofta migrän förr 2-3 ggr i veckan. Åt starka mediciner, citodon var det enda som hjälpte som inte gjorde mej trött samt tog bort yrseln och illamåendet. Märkte att min migrän försvann efter jag började använda en hypnos-skiva mot stress. (Dock får jag ont om jag äter McDonaldsmat eller kinamat.)
Börjar jag bli stressad så andas jag djupt och tänker att det hjälper inte att jag stressar är bara onödigt. Dessutom kopplar jag bort att det kanske behöver städas och försöker ignorera det.
Loggat
hejsan
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 17


« Svara #739 skrivet: 2011.06.22 - 17:29:59 »

Känner förresten en kvinna som jämt klagar på huvudvärk och så dricker hon öl VARJE dag. Konstiogt att du har huvudvärk då, tänker jag...men säger inget. Så dricker ni något annat än vatten och örtte/grönt te, så förstår jag om ni har huvudvärk.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #740 skrivet: 2011.06.22 - 21:53:54 »

Nej, jag fixar inte mjölk. Men jag knaprar faktist rätt frenetiskt iskuber just nu.  :laugh:
No-karbohyrat-totalt!  :tongue:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #741 skrivet: 2011.06.23 - 14:55:39 »

Sorla, tråkigt att det blivit värre med huvudvärken. Hoppas tickern visar noll snart igen.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #742 skrivet: 2011.06.23 - 18:45:20 »

Tack! Det hoppas jag med. Idag har jag klarat mig utan medicin. Men det är på ett hår när hela tiden.  :smack: Jag vill ha högtryck nu. Och min naprapat. Han får reparera mig nästa vecka. Sabla skit att man inte ska klara sig själv!  :so_mad:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #743 skrivet: 2011.06.23 - 18:56:35 »

Men va nu - har du haft migrän 5 dagar? Jag trodde det bara var en.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #744 skrivet: 2011.06.23 - 21:53:00 »

Men va nu - har du haft migrän 5 dagar? Jag trodde det bara var en.  :sad:

Nä inte riktigt. Men Måndag, tisdag och onsdag har jag fått fylla på medicin. Måndag och tisdag 4 omgångar. På onsdag trodde jag att det var över, men efter lunch drog det igång igen.  :smack: Idag går jag fortfarande med ömhet bakom ögonen och är ljuskänslig. Huvudet känns alldeles sårigt innuti. Det är försiktiga rörelser som gäller. Men nacken skulle behöva mer än så för att gilla läget. Ond cirkel igen!  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #745 skrivet: 2011.06.23 - 22:33:02 »

Vad dum jag är. Anfall, inte dagar. Fast det var flera dagar också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #746 skrivet: 2011.06.24 - 06:54:55 »

 :hugsmile: :badtongue:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #747 skrivet: 2011.06.28 - 17:18:01 »

Usch  Tycker synd om dig, vet ju hur mycket bara en "vanlig" huvudvärk kan påverka en  :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #748 skrivet: 2011.06.29 - 02:49:29 »

Ser att tickern är nere på 0 nu i alla fall.  :inlove: hoppas verkligen att det håller sig så framöver!!!!  :hugsmile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #749 skrivet: 2011.06.29 - 07:20:14 »

Åh! Jag älskar varmt och ffa högtryck! Då känner jag mig nästan oövervinnerlig.  :yay:

Men på fredag ser det ut att segla in åska.  :smack: Jag måste vara superobservant och tokrenlevnadsmänniska. Men vi firar en 15åring då! Dålig tajming igen.  :glare: Men jag ska banne mig klara det! :evil:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544