Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 18:07:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 951432 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #720 skrivet: 2011.06.21 - 21:40:50 »

Osis, men du kan ju trösta dig med att det inte åskar så ofta.

Du ska inte fuska till midsommar! Nu när det går så bra måste du ju ge knoppen en chans att komma ur det här med att reagera med migrän på allting. Var tråkig på midsommar, det är det nog värt.  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #721 skrivet: 2011.06.21 - 22:00:44 »

Jag ska verkligen förska...att inte fuska. Det kommer knappast finnas utrymme för utsvävningar ändå.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #722 skrivet: 2011.06.21 - 23:14:50 »

Jag läste lite om migrän men förstod inte riktigt varför man fysiskt får det.  :worried:
Har du inte haft ett litet längre uppehåll från det fram till nu?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #723 skrivet: 2011.06.21 - 23:34:15 »

Jo. Och så tänker hon sabba det genom att äta dåliga saker på midsommar. Och kanske dricka alkohol också!  :smack_head:  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #724 skrivet: 2011.06.21 - 23:52:27 »

 :rolleyes: Det är endå bara Midsommar en gång om året!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #725 skrivet: 2011.06.22 - 00:10:56 »

Och för Sorla har det varit migrän nästan varje dag fram till nu när hon har kommit på hur hon ska undvika det.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #726 skrivet: 2011.06.22 - 01:16:21 »

Jo! det blir som att välja mellan pest eller kolera det!  :laugh: :flirting:  :hugsmile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #727 skrivet: 2011.06.22 - 02:09:54 »

Hon behöver inte välja. Jag gör det åt henne.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #728 skrivet: 2011.06.22 - 04:12:09 »

 :lmao: Hemul "the Ruler"  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #729 skrivet: 2011.06.22 - 09:03:30 »

Jag  :club_idiot: dricker  :club_idiot: inte  :club_idiot: alkohol!  :club_idiot: ALDRIG!  :club_idiot: Det har jag ju sagt! Om jag befinner mig i flow där allt stämmer kanske jag smakar typ 2-3 ml av någon söt cherry, som godis. Inte mer. Vin och öl av alla sorter går fetbort. Men nu har ju flowet sabbats av åskan, så det alternativet är kört. Det blir vatten och två koppar kaffe, precis som vanligt. Kanske lyx med gräddmjök.

Det som kan/troligen blir fusk med det är att inte gå och lägga sig kl 22.00-22.30 och stiga upp kl 07.30-8.00, vilket jag har märkt är bäst för mig. Och kanske blir det för mycket jordgubbar. Annars planerar jag just nu för alla alternativ jag kan komma på till sill, korv, potatissallad med vinäger mm som jag kan.

Men maten kanske jag kan kontrollera. Värre blir det med att man måste vara social och trevlig hela tiden.  :blink: Det blir knepigt med att slappna av. Nu lät det som att jag normalt är osocial och otrevlig.  :laugh: Men jag tror ni förstår hur jag menar. Det kommer vara folk där som jag inte känner och då anstränger man sig lite extra att vara trevlig. Jag får försöka släppa på det och ha en mer avslappnad approach. Typ gilla mig som jag är eller fuck off.

Ninnan, varför man får migrän är inte helt klart för forskarna än i dag. Man tror att den beror på överkänslighet mot adrenalin, eller snarare avsaknad av serotonin. I min bok står det att det är en nedärvd rubbning i hjärnans kemi. Så jag är nog lite rubbad. :flirting:

De senaste veckorna har jag haft bra flyt. Jag har snittat på 1 lindrig migränattack eller rent av känning / vecka. Det är helt fantastiskt, jämfört med det som varit norm länge. Då har jag haft en bra vecka om jag klarade mig på 2-3 attacker och som värst 5-6. Då vet man att man lever vill jag lova! Sen finns det grader i helvetet också. Nu åkte jag på en som vägrade gå över på en medicindos. Jag fick fylla på ytterligare 3 gånger och skallen bara fortsatte bulta ändå. Det är extremfall. Inte ens förut behövde jag fylla på så himla ofta. Bara om jag vaknade av migränen, för då var jag för sen med medicinen och hann inte bryta av attacken.  :puke1:

Men nu är jag bara så där blåmärksöm som bakfylla typ. Inte för att jag vet, för jag har aldrig varit bakfull på riktigt. Så kul är det inte att dricka sprit så man frivilligt drar på sig migrän.  :nonono:

Men det är härligt att ha Hemul som vet vad jag mår bra av. Om någon vill bjuda mig på något förbjudet så säger jag bra att jag inte får, för Hemul har sagt det.  :flirting:  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #730 skrivet: 2011.06.22 - 10:48:08 »

Om någon vill bjuda mig på något förbjudet så säger jag bra att jag inte får, för Hemul har sagt det.  :flirting:  :smooch:

Så kan du göra :nod-yes:, då blir det jättebra  :thumbsup:!

Jag har ju min näsa som sätter stopp för mycket, men jag kanska ska ta Hemul-knäpet till resten...
om hon nu bannar godis och havregryn från min meny  :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #731 skrivet: 2011.06.22 - 11:23:39 »

Jag kan också banna! För godis och havregryn hör definitivt inte till din kostcirkel! :angrywife: Råa morötter? Kan du äta det? Det knaprar så härligt när man tuggar på det. Doppat i något.....kan du äta Smetana? Den är laktosfri..... :hm-hm: Eller vitkål, som också knaprar härligt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #732 skrivet: 2011.06.22 - 11:50:23 »

Tål du mjölk nu, idalinda? Annars får du väl dippa i guacamole eller sån där god tacosörja.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #733 skrivet: 2011.06.22 - 15:36:42 »

Jag  :club_idiot: dricker  :club_idiot: inte  :club_idiot: alkohol!  :club_idiot: ALDRIG!  :club_idiot: Det har jag ju sagt! Om jag befinner mig i flow där allt stämmer kanske jag smakar typ 2-3 ml av någon söt cherry, som godis.

 :whistle: :whistle: :whistle:
Osökt kommer jag att tänka på Albert Engströms prost, en av hans "gubbar". Tänk er en tuschteckning på en rödnäst fet gubbe i prästrock. Under bilden står det:
"Jag smakar aldrig brännvin, men understundom tager jag mig en liten genever.".  :lamo:

Citat
Men det är härligt att ha Hemul som vet vad jag mår bra av. Om någon vill bjuda mig på något förbjudet så säger jag bra att jag inte får, för Hemul har sagt det.  :flirting:  :smooch:

 :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #734 skrivet: 2011.06.22 - 16:00:30 »

Jag  :club_idiot: dricker  :club_idiot: inte  :club_idiot: alkohol!  :club_idiot: ALDRIG!  :club_idiot: Det har jag ju sagt! Om jag befinner mig i flow där allt stämmer kanske jag smakar typ 2-3 ml av någon söt cherry, som godis.

 :whistle: :whistle: :whistle:
Osökt kommer jag att tänka på Albert Engströms prost, en av hans "gubbar". Tänk er en tuschteckning på en rödnäst fet gubbe i prästrock. Under bilden står det:
"Jag smakar aldrig brännvin, men understundom tager jag mig en liten genever.".  :lamo:

 :lamo:

 :redface: Pinsamt likt ja.....  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544