Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 00:18:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 952400 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #690 skrivet: 2011.06.14 - 13:54:21 »

Fantastiskt vilken paddling vi fick på hemvägen idag. Lätt bris i vår riktning och sol. Tur det dessutom, för ungdomarna var toktrötta. De hade hållit igång i princip hela natten. Sonen somnade direkt som han satte sig i bilen.  :bg: Men jag har sovit förvånandsvärt bra. Öronpropparna djupt instuckna i öronen och ögonbindel. Då är Sorla borta för omvärlden. Förutom de värsta illtjuten eller brölen från ungarna. Och fåren från hagen bredvid som smet in till tältplatsen vid halv fyra i morse. Jisses vad får bräker!  :laugh:

Det känns så härligt att jag fortfarande får frågan om jag vill följa med på klassresorna. Att sonen vill ha mig med, det tar jag som den bästa komplimang så går att få. Jag vet att det finns föräldrar som är lite avundsjuka på mig, för deras barn vill inte ha dem med.  Så för mig känns det inte som en uppoffring, utan snarare som en belöning att få följa med på de här turerna.  :inlove:

Ryggen har klarat trycket också. Jag tror till och med att den är något bättre än innan jag åkte. Sonen paddlade kajaken fram till lunchen igår, sen tog ena läraren över. Idag var det en klasskamrat som vill prova och han paddlade hela vägen hem. Själv har jag paddlat kanadensare och det har gått jätte bra. Ryggen gillar att användas, så länge jag gör det på rätt sätt. Och faktiskt ingen migrän!  :clap_jump: Tyvärr var det en av killarna i klassen som fick det istället, på hemvägen. Men han skulle vara stoisk och klara sig utan mina solbrillor som jag erbjöd honom. Hoppas han fick somna fort nu när han kom hem, stackarn.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #691 skrivet: 2011.06.14 - 14:42:56 »

Vilken tur ni hade! Har började det inte skina upp förrän för en timme sen.

Hoppas du får fortsätta må bra nu.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #692 skrivet: 2011.06.16 - 12:42:31 »

Har du inte funderat att bli heltidspaddlare när du mår så bra av det :flirting:?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #693 skrivet: 2011.06.16 - 16:44:41 »

Har du inte funderat att bli heltidspaddlare när du mår så bra av det :flirting:?

Det skulle vara underbart!  :inlove: Fast familjen är ju hemma, och dem kan jag inte vara ifrån för länge i taget. Jag får nöja mig med korta utflykter.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #694 skrivet: 2011.06.16 - 16:49:27 »

Ska det fortsätta såhär får jag göra om min ticker. Det är torsdag och den har stått stilla sen i lördags.  :clapgrin: Jag kanske ska börja räkna dagar emellan anfallen istället?  :hm-hm: En angenäm fundering...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #695 skrivet: 2011.06.16 - 16:49:49 »

Strunt i dem! Ta med mig istället. Du kan dra mig i en liten gummiflotte efter kajaken.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #696 skrivet: 2011.06.16 - 22:29:22 »

 :lulz: Strandad Val på ingång!  :lulz: 

det är i alla fall vad maken min sa i helgen när jag och min mamma simmade ut och satte oss på en grynna.  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #697 skrivet: 2011.06.16 - 23:32:40 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #698 skrivet: 2011.06.16 - 23:40:15 »

 :wave: :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #699 skrivet: 2011.06.17 - 06:46:54 »

Hemul, eftersom du inte tror att du kan sitta i en kajak, får du skaffa en trampbåt istället. En sån där som dom har/hade på Djurgården i sthlm i kanalen. Då får du följa med mig. Men du får trampa själv!  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #700 skrivet: 2011.06.17 - 10:25:55 »

 :lmao: Kan riktigt se Hemulen sitta där och trampa!.. men det borde ju passa ypperligt eftersom hon vill köpa en liggcyckel!!  :w00t:  :thumbsup:
annars så har jag en bra lösning åt dig Hemul. jag har en katamaranjolle du gärna får låna!. hon heter Torborg 1. och är en liten segelbåt/roddbåt.  :lol:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #701 skrivet: 2011.06.17 - 13:02:35 »

Då väljer jag att segla.  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #702 skrivet: 2011.06.17 - 16:25:45 »

Nä, Hemul! Nu tänker du fel! Om jag ska slita, så ska du med... Sen ska vi sitta på en solvarm klippa och grilla gott. Men först ska man jobba lite. :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #703 skrivet: 2011.06.17 - 21:33:23 »

Idag är det fredag!!! Och inga migränanfall hittills??? Detta tarvar en  :cheerleader: och en  :clap_jump: och inte att förglömma en  :strut: !
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #704 skrivet: 2011.06.17 - 21:42:35 »

Abselut! Gud vad skönt att det verkar funka!  :cheerleader:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544