Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 17:31:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948374 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #675 skrivet: 2011.06.11 - 13:11:04 »

Är det inte det ena så är det det andra!  :cry: Jag har fått ryggskott! Jag trodde jag skulle må ganska bra idag efter naprapatbehandlingen. Han fick ju bort själva låsningen. Men icke. Jag går som om jag skulle ha knutit ihop slipsen med gylfen.  :shake_head: Jag orkar inte sitta, stå eller ligga. Det kryper i hela kroppen av obehag. Det här är banne mig värre än migrän. Det vet jag ju ändå hur jag ska tackla. Gaaah! Jag blir galen!  :mad_viking:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #676 skrivet: 2011.06.11 - 13:47:38 »

Å fy. Har du haft det förut? Är det naprapatens fel tror du?

Det där är skitjobbigt, när man just börjar glädja sig åt att något blivit bättre så kommer nåt annat elände.  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #677 skrivet: 2011.06.11 - 16:15:51 »

Nej,  :shake_head: det är inte naprapatens fel. Jag fick migrän efter paddlingen i måndags, så det blev dåligt med stretch. Och sen satt jag på huk på jobbet en lång stund i onsdags. I torsdags tokvilade jag och då kom ryggskottet. Jag hade känt att jag var stel i den regionen innan. Men i torsdags tvärlåste det sig. Igår var jag till naprapaten och han fick nog bort själva låsningen, men det värker och är svullet. Musklerna och lederna är jätte irriterade. Det här tar nog några dagar att återhämta sig ifrån.

Det där är skitjobbigt, när man just börjar glädja sig åt att något blivit bättre som kommer nåt annat elände.  :puke1:

Ja, varför kan man inte få må bra?  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #678 skrivet: 2011.06.12 - 22:04:28 »

Ryggen är bättre idag. Jag orkar knalla omkring längre stunder och sitta går ganska bra. Jag sov till och med bra inatt, på värktabletter visserligen, men ändå. Det är tur det, för måndag-tisdag har jag semester och ska ut och paddla med klass 8 där äldsta sonen går. Det blir övernattning i tält också. Men jag har egen kupé och skönt liggunderlag med tempurkudde också. Så jag ska nog klara att ligga där.

Jag skulle ha paddlat min kajak och ungarna och lärarna i kanadensare. Men nu får sonen ta kajaken och jag paddlar kanadensare istället, så går det att sitta drägligt. Det blir spännande för honom.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #679 skrivet: 2011.06.13 - 04:48:45 »

Å va roligt det låter!  :inlove: Jag har suttit och kollat på campinggrejer hela helgen. Cykeldrömmarna, du vet.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #680 skrivet: 2011.06.13 - 07:52:21 »

Å va roligt det låter!  :inlove: Jag har suttit och kollat på campinggrejer hela helgen. Cykeldrömmarna, du vet.  :shy:

Snart är du där och kan förverkliga din dröm. Har du satt något mål för när du vågar dig på?  :smooch:

Allt är packat. Tror jag.  :bg: Nu drar vi! :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #681 skrivet: 2011.06.13 - 08:24:35 »

Gods speed!   :wave: :boat:

Jag har pratat med en av cykelgubbarna (som var jättetrevlig) och till honom sa jag att jag hoppades på nästa sommar. Det kanske är väl optimistiskt, men om man säger 25 kg till och antar att rörlighet och kondis följer viktkurvan. Men priserna på det där grejerna är ju så sjukt höga att det nästan känns syndigt för en fattigpensionär som behöver totalrenovera sin bostad. Men jag tänker som så att DET kan jag aldrig spara ihop pengar till ivf och jag längtar så mycket efter att kunna ta mig nånstans igen och bil är inte att tänka på. Cykeln är ju ivf en engångskostnad.

Hur som har jag tillbringat helgen med att googla efter liggunderlag och rostfria campingkök, så sugen är jag ju. Jag kanske skulle sätta upp ett belöningssystem? För varje tappat kilo lägger jag en tusing i cykelburken. Eller en femhundring. Men då ska jag ha för de kilon jag redan tappat också! :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #682 skrivet: 2011.06.13 - 14:31:35 »

 :thumbsup: Låter som en bra idé!  :nod-yes: belöningssystemen brukar fungera rätt bra!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #683 skrivet: 2011.06.13 - 14:49:01 »

Va fan gör du här Sorla? Har du laptopen med dig i kajaken?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #684 skrivet: 2011.06.13 - 20:46:43 »

 :biggrin1: Mobil med surf! Jag måste ju ha koll... :whink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #685 skrivet: 2011.06.13 - 20:55:00 »

En jobbarkompis till mig har haft problem länge med ryggen men hamnade hos en Kinesolog. Hon klämde och tryckte och plötsligt var han helt bra i ryggen. Själv klarar jag min onda rygg med qi-gong. Kan vara bra att söka nya vägar om man inte blir bra med traditionella.
Loggat

moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #686 skrivet: 2011.06.13 - 21:17:38 »

:biggrin1: Mobil med surf! Jag måste ju ha koll... :whink:
:laugh: :lulz:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #687 skrivet: 2011.06.13 - 21:33:33 »

 :worshippy:

Gick det bra då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #688 skrivet: 2011.06.13 - 23:33:29 »

 :yawn:. Det har gått fantastiskt bra. Nu har jag bäddat ner mig i tältet, som jag får vara själv i. Lyx! Alla ungarna håller fortfarande igång. Jag tror inte att det blir många timmars sömn för dem. Men jag har öronproppar.   :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #689 skrivet: 2011.06.13 - 23:37:23 »

Du är en superhero Sorla, vad du orkar med huvudet och ryggskotten!
och vilket koll du har  :rolleyes:
Loggat
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544