Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:11:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931552 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #660 skrivet: 2011.06.05 - 22:11:28 »

Ah, nu minns jag ju.

Vilken jättefin kajak! Den ser vass ut!  :dribble: :inlove:

Jag skulle köpa en Klepper på fabriken i Rosenheim. Med segel och roder och alla pinaler. Priset var en bråkdel där mot här. Jag pratade med dem i telefon och chefen (tror jag faktiskt det var) visste precis vad det gällde. Rosenheim ligger bara några mil från Österrikiska gränsen och han beskrev i detalj hur jag skulle bete mig. Jag tror jag skulle "exportera" den till Österrike. Sen skulle jag vända och köra tillbaks över gränsen till Rosenheim med papperna på att jag exporterat den och då få tillbaks den tyska momsen. Sen skulle den ju vara använd och kunnas tas in i Sverige utan problem. Jösses så jag planerade!  :laugh:

Nu går jag och drömmer om en annan sportig transportpryl om jag fortsätter gå ner i vikt. Får väl se hur det går med det. Kostar skjortan den också förstås.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #661 skrivet: 2011.06.06 - 17:43:39 »

Grattis Sorla! Vad roligt att du haft så lite huvudvärk förra veckan!  :yay:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #662 skrivet: 2011.06.06 - 21:45:28 »

Tack Nizhoni! :heart_throb:

Det blev en underbar dag i kajakerna. Men kanske lite mycket  _ Hade jag haft en dos Botox i pannan hade jag klarat det bättre. Nu är jag lullig av Zomig och ska gå och sova bort resten. Men dagen har varit fantastisk, med lat paddling i medvind.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #663 skrivet: 2011.06.07 - 19:50:38 »

Ah, nu minns jag ju.

Vilken jättefin kajak! Den ser vass ut!  :dribble: :inlove:

Jag skulle köpa en Klepper på fabriken i Rosenheim. Med segel och roder och alla pinaler. Priset var en bråkdel där mot här. Jag pratade med dem i telefon och chefen (tror jag faktiskt det var) visste precis vad det gällde. Rosenheim ligger bara några mil från Österrikiska gränsen och han beskrev i detalj hur jag skulle bete mig. Jag tror jag skulle "exportera" den till Österrike. Sen skulle jag vända och köra tillbaks över gränsen till Rosenheim med papperna på att jag exporterat den och då få tillbaks den tyska momsen. Sen skulle den ju vara använd och kunnas tas in i Sverige utan problem. Jösses så jag planerade!  :laugh:

Nu går jag och drömmer om en annan sportig transportpryl om jag fortsätter gå ner i vikt. Får väl se hur det går med det. Kostar skjortan den också förstås.

Jaså, en med segel! Det ser urläckert ut! Kan du segla?  http://www.klepper.com/en/folding-kayaks/sailboats/kayak-sailing.html

Är det månne en liten segelbåt du går och drömmer om?  :flirting: Annars skulle jag ha gissat på en cykel. Men jag har för mig att du inte gillade det där med cyklande så vidare värst.........

Den här veckan har redan urartat.  :shake_head: Trots att paddlingen igår var i lugnt tempo har den nog satt sina spår. Nacken värker och jag längtar efter min naprapats flinka fingrar. Det är något som sitter snett högt uppe i nacken och då är det omöjligt att slappna av i käkarna och kinderna. Det är så typiskt att jag inte kan få må bra längre än så.  :bang_head: Det är ett helsike med överrörliga leder som inte vill hålla sig inom sitt fasta rörelsemönster utan ger sig ut på egna äventyr och sen inte hittar tillbaka själva.  :mad_roll:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #664 skrivet: 2011.06.07 - 20:48:09 »

Jorå, jag hade en gammal segelbåt då. Det var bl.a. därför jag ville ha en hopfällbar kajak, för att lätt kunna ta med den. Nu finns det säkert lättare hopfällbara än Klepper, den är rätt tung. Segel är bara extrautrusning, det är inte en speciell segelkajak. Det finns t.o.m. små utombordare till dem.  :lol1:

Nä, båt blir det nog aldrig mera, men du gissade ändå rätt. En cykel är det. Jag gillar att cykla jättemycket, på landet och i skogen och så, men jag är fortfarande för stor och stel för att våga mig på det. Cyklade upp till 80-85 kilo så där, sen blev det var svårt. Har ju problem med balansen också. Skulle jag cykla omkull i det skick jag är nu, tror jag inte det skulle ske utan benbrott... Därför vill jag ha en sån här. Kanske inte just det märket, men du fattar.  :flirting:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #665 skrivet: 2011.06.07 - 22:48:08 »

 :shake_head: :hugsmile:

Skit att du inte får må bra
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #666 skrivet: 2011.06.07 - 23:20:09 »

Min cykel stod i vedbon i fem år. Tog fram den i våras.  :sleep: började låångsamt cykla i våras. Det var väldigt knaggligt i början, stannade och bara stod i några min. allt som oftast.. och det har faktiskt blivit bättre.   :rolleyes:
När jag går får jag domningar i höger fot och cyklingen ger lite variation i rörelse.  :whistle:
Ska jag gå ut och gå, vet jag redan från början att jag får domning och det gör inte promenaden på ngt sätt rolig  :worried:
Har man inte för stora krav de första gångerna man cyklar utan tar ordentliga pauser kan det, som för mej, ge något plus  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #667 skrivet: 2011.06.07 - 23:26:51 »

Jag vet, jag har gjort det förut, från sängliggande så att säga. Det är inte att det är jobbigt, utan att jag är rädd att ramla. Förra gången var jag lättare och smidigare och slog mig inte så mycket om olyckan var framme. Det skulle jag göra nu. Och jag var hela tiden rädd att ramla när jag cyklade. Tror inte jag skulle palla med det nu, läget är liksom annorlunda.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #668 skrivet: 2011.06.07 - 23:32:04 »

Men går man på promenad och kan det  :rolleyes: så är det bra rörelse!  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #669 skrivet: 2011.06.07 - 23:46:16 »

Att promenader är bra? Jo, visst är det det. Men det kan vara roligt att komma lite längre också om det är möjligt.

Hur långt har du kommit med cyklande då? Kan du cykla längre nu eller är det fortfarande korta snuttar som gäller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #670 skrivet: 2011.06.08 - 00:07:20 »

Det har gått bra ju oftare jag cyklat  :whink: När jag för tionde gången cyklade behövde jag inte stanna, men fortfarande är cyklingen långsam. Det stärker lår musklerna tycker jag.
Nu har jag armmuskelaturen som behöver sitt..  men med mina växande häckar ska dem få sig en rejäl duvning  :fork_off:
 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #671 skrivet: 2011.06.08 - 00:22:36 »

Stärker musklerna i ländryggen också. Jag fick värdens muskler där när jag höll på förut (enligt min naprapat). Tror det överhuvudtaget är bra motion, inte så påfrestande som löpning och liknande och man får ju se sig om också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #672 skrivet: 2011.06.08 - 19:58:17 »

http://www.kinetics.org.uk/html/gekko.shtml  :cheerleader: Helt rätt tänkt där Hemul! Jag blev orolig att du tänkte skaffa en sån här.   ( Äsch, varför får jag inte in bilden för? Måste jag spara ner den på min hårddisk innan jag klistrar in den här? :smack: )

Jag skadade ländryggen för ett gäng år sedan i en skidolycka och det läkte inte ordentligt förrän flera månade senare när jag var på cykelsemester med gubben på Öland. Cyklingen gjorde att blodgenomströmningen ökade i filéerna utmed ryggraden och voila så läkte det. Så cykling är helt klart super för ländryggen. Nacken däremot.  :shake_head: Nä, min nacke tycker inte om att cykla. Den gillar skidåkning på längden. Eller kajaking, fast utan lyft hit och dit..

Dagen idag har gått i ett töcken och på ren vilja fram till lunch. Sen klarnade världen något runt omkring mig. Men jag är fruktansvärt trött och det ömmar bakom ögonen, så snart går jag och knyter mig för natten. Imorgon är jag inte planerad på något särskilt på jobbet. Så det är troligt att jag vilar upp mig efter den här pärsen imorgon.  :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #673 skrivet: 2011.06.08 - 20:37:04 »

Hoppas nästa vecka blir bättre än denna!  :inlove:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #674 skrivet: 2011.06.08 - 22:28:17 »

Jag skadade ländryggen för ett gäng år sedan i en skidolycka och det läkte inte ordentligt förrän flera månade senare när jag var på cykelsemester med gubben på Öland. Cyklingen gjorde att blodgenomströmningen ökade i filéerna utmed ryggraden och voila så läkte det. Så cykling är helt klart super för ländryggen. Nacken däremot.  :shake_head: Nä, min nacke tycker inte om att cykla. Den gillar skidåkning på längden. Eller kajaking, fast utan lyft hit och dit..

Då behöver du också en liggcykel ju.  :clapping: Då anstränger man inte nacken.  :nod-yes: Nackdelen är priset. De kostar som en bättre begagnad bil. Men du behöver väl inte en trike så då blir det lite billigare. Jag hade inte problem med nacken, men däremot med armbågarna. Hade en mountainbike med lågt styre (har fortfarande, i källarn) och man tar ju en stor del av tyngden på armarna då. Så varken det eller sittställningen med huvudet bakåtböjt om man vill se framåt kan vara bra för nacken. Undrar om tävlingscyklister får skador i de regionerna?

Hoppas du blir bättre igen snart.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544