Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 23:07:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947940 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #630 skrivet: 2011.05.23 - 09:52:56 »

Jag vet ju att ni försökt att lämna ämnet , men jag kunde inte :flirting:

Men ärligt...golftrosor? Måste man ha det på greenen? Skär vanliga in i grenen?  :ninja:
Ärligt talat! Jag tränade (dans) i mina golfbyxor i funktionsmaterial igår. Svettig blev jag ju rejält men byxorna var helt torra. Däremot mina vanliga bomullstrosor... Jag funderar helt klart på att leta efter några andra som inte samlar åt sig all svett...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #631 skrivet: 2011.05.23 - 17:50:34 »

Mina "kajaktrosor" är i något slags tunt nylonmaterial. Snabbtorkande och fukt-transporterande. Bombull är bannlyst när man sitter i pytteliten båt och blir våt. Det både torkar vansinnigt långsamt och kyler när det är blött. Måhända golftrosorna är i ngt liknande material.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #632 skrivet: 2011.05.23 - 18:05:20 »

Mina "kajaktrosor"

 :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #633 skrivet: 2011.05.23 - 20:01:11 »

:blink:    :confused3:    :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #634 skrivet: 2011.05.23 - 20:40:03 »

Var köper man såna?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #635 skrivet: 2011.05.23 - 22:09:38 »

         golftrosor?????

         kajaktrosor????
         
               :shock:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #636 skrivet: 2011.05.24 - 09:25:16 »

 :lmao:Det finns inget som heter så. Inte kajakdito i all fall.  :lmao:

De är säkert köpta på Twilfit eller IcaMaxi eller liknande. Inget avancerat alls.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #637 skrivet: 2011.05.24 - 15:31:29 »

Det står inte Klepper i röven då? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #638 skrivet: 2011.05.24 - 15:59:37 »

Nä, och det sitter inte något roder där bak heller.  :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #639 skrivet: 2011.05.24 - 16:20:54 »

Jag trodde faktiskt att det var specialla trosor för vattensport, i nåt hightech-material.  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #640 skrivet: 2011.05.24 - 17:10:58 »

Typ neopren då!  :lulz:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #641 skrivet: 2011.05.24 - 17:16:20 »

Ultra thin and puncture resistant!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #642 skrivet: 2011.05.24 - 23:45:12 »

 :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #643 skrivet: 2011.05.31 - 11:14:09 »

Föregående vecka var nog en av de bättre, om jag ser på det rent migränmässigt. Sen att lillfian lurade upp  mig i Vilda musen på Grönan så jag har ett gäng fina låsningar utspridda utmed ryggraden det är ju en annan femma.  :whistle: Kanske hade jag klarat mig utan migränen i lördags om det inte hade varit för låsningen som kom i skuldran när jag letade efter kalsonger i rätt storlek åt sonen i affären långt ner på hyllan. Men det blev en låsning för mycket, så då hjälpte inte avslappningsövningar och stretch längre. Ett par timmar senare satt  :club: som en smäck. Piller och  :sleep: och sen  :eating: och en kopp :coffee: . Men rackarns vad ont det har varit i skuldran och ryggen efter den låsningen. Tur att jag ska till min naprapatängel i eftermiddag. :inlove:

Idag är dock jag och mellansonen hemma och kurar. Han tar hand om en elak försommar förkylning och jag om gårdagens migrän. Egentligen skulle jag ha släpat mig till jobbet och kört halvfart idag. Men när han kom upp inatt och mådde dåligt, och sen igen i morse och spydde slem tyckte vi det var en dålig idé att han skulle vara hemma själv. Det har hittils visat sig vara helt rätt beslut. Han ligger som en våt trasa på soffan och jag får peta i honom vatten och lite banan och tömma hinken ibland. Stackars liten.  :sad: Han hade definitivt inte klarat sig själv. Sen får försäkringskassan säga vad de vill om den saken.  :kungfu:

Ehuru. Förra veckan. Den gick ganska fint ändå. Och veckan innan den med. Jag tror jag har kapat bort en migränis. Typ. Vad har jag gjort? Jo. Jag har inte druckit te. Inte ätit nötter. Inte ätit ost. Eller, i alla fall inte lagrad sådan. Knappt alls. Jag käkade ett par korvar för ett par helger sedan. Två timmar senare fick jag migrän. Tada! Samband? Kanske.  :nod-yes:  Efter det har jag inte käkat korv.  :tongue_wag:

Vad har jag käkat då? Jo i övrig har jag käkat precis som vanligt. I lunchrestaurangen på jobbet. Med smakförstärkare och allt. Men jag har försökt att välja klokt. Till frukosten äter jag fortfarande två msk turkiskt yoghurt till frukost. Och 1 msk linfrön och några valnötter. Det är de enda nötterna jag äter. Magen behöver sitt för att fungera. Givetvis är inte det det enda jag äter till frukost. Men det var det som inte var migränvänlig kost, som jag borde ha tagit bort, men som jag helst inte vill ta bort. Om jag inte måste.

Jag fortsätter träna nacken. Helst minst varannan dag. Det är viktigt med regelbundenheten! Undviker Vilda musen. Fortsätter med maten. Se till att jag får tillräckligt med sömn. Ska snacka med Neurologen om medicinen. (Denna vecka tror jag det var) Och tar hand om migränanfallen när de blir för frekventa. Jag måste vara observant på mig själv!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #644 skrivet: 2011.05.31 - 11:50:34 »

Men vad bra! Du kanske har kommit på nåt nu. Fast det låter ju också jobbigt att utesluta så mycket gott, men slipper man värk är det ju värt det. Använd dina VFF mycket också, det hjälper säkert för ryggen och då hjälper det väl även mot migränen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544