Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:45:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931557 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #615 skrivet: 2011.05.17 - 17:52:38 »

Den röda regnhatten längst ner på sidan här tycker jag är fin!  :laugh:

http://se.rohnisch.com/products/golf-ss11-15
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #616 skrivet: 2011.05.17 - 20:21:35 »

Med råttsvansar blir den chick!  :lmao:

Jag hittade en kjol som jag vill ha! Byxor med...

Men ärligt...golftrosor? Måste man ha det på greenen? Skär vanliga in i grenen?  :ninja:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #617 skrivet: 2011.05.17 - 20:37:30 »

Vet du inte det? Man måste ha tennistrosor och seglingstrosor också. Du är ju bara så EFTER!  :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #618 skrivet: 2011.05.17 - 21:11:38 »

Med råttsvansar blir den chick!  :lmao:

Jag hittade en kjol som jag vill ha! Byxor med...

Men ärligt...golftrosor? Måste man ha det på greenen? Skär vanliga in i grenen?  :ninja:
Jag hade aldrig sett det innan, faktiskt. Kan ju trösta dig med att jag inte har några i alla fall...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #619 skrivet: 2011.05.18 - 04:31:14 »

Vet du inte det? Man måste ha tennistrosor och seglingstrosor också. Du är ju bara så EFTER!  :smack_head:

 :lulz: :lulz: :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #620 skrivet: 2011.05.18 - 07:37:53 »

Vet du inte det? Man måste ha tennistrosor och seglingstrosor också. Du är ju bara så EFTER!  :smack_head:
:max-shock:  :lmao: 

Jag glömde det! Jag har ju särskillda trosor när jag paddlar kajak ock när jag simmar. Ytterligare andra när jag är på jobbet med skyddsbyxorna på eller om jag är på dans. Så varje tillfälle kräver sin trosa flickor. Glöm inte det!  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #621 skrivet: 2011.05.18 - 10:29:34 »

 :rotfl: :rotfl:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #622 skrivet: 2011.05.19 - 07:46:12 »

Sant!  :nod-yes: :lulz:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #623 skrivet: 2011.05.19 - 19:34:57 »

Helt otroligt! Jag fick det godkänt av försäkringskassan idag. Bara sådär! Särskilt högriskskydd. Jag har ju haft det förut. Och perioden gick ut. Men sen måste man lämna in en ny ansökan. Och det är så jobbigt med alla intyg som ska samlas in. För mig, som inte är helt frisk är det jobbigt. För det innebär merarbete i en vardag som redan suger musten ur mig. Så jag drog på det några månader och hoppades väl på ett mirakel eller något. Typ att migränen inte skulle kräva att jag var hemma från jobbet eller nåt.....typ...  :blink:

Men nu fick jag det alltså beviljat på första försöket!  :yay: Förra gången fick jag försöka 3 gånger! Men det gäller nog att få in foten. Och att man kan visa upp intyg på sjukperioderna. Jag hade dessvärre typ 19 eller fler att visa upp förra året. Inget att vara stolt över.  :shake_head: Och jag som tyckte att jag hade blivit bättre! Hmmm.... fan trot! Men jag ska bli det!  :kungfu: Jag ger mig inte! Jag ska visa vem som bestämmer! Det är INTE migränen!  :angrywife:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #624 skrivet: 2011.05.19 - 21:15:20 »

Great! :thumbsup: Nu gäller det bara att slå migränen på käften så att den håller sig på mattan!  :biggrin1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #625 skrivet: 2011.05.19 - 22:00:11 »

Skönt!
Hoppas du hittar något som kan hjälpa dig! (jag har ju ett tips  :flirting: )
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #626 skrivet: 2011.05.20 - 00:15:59 »

Så skönt Sorla!!!  :clapping: ibland ska man ha lite flyt!  :flirting:
återstår bara att, som moncaponka säger, Slå migränen på käften så den håller sig på mattan!  :thumbsup: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #627 skrivet: 2011.05.20 - 04:35:28 »

Grattis! Men vad är det för något?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #628 skrivet: 2011.05.20 - 06:46:25 »

Grattis! Men vad är det för något?  :crazy:

Det är lite av ett Kinderegg. Jag slipper karensen, och min arbetsgivare får ersättning för min sjukfrånvaro. Vilket är bra, för då behöver jag inte ha dåligt samvete för mer än allt merarbete mina kollegor får.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #629 skrivet: 2011.05.20 - 07:38:23 »

Men det är ju toppen! Visste inte att det fanns.

Kul med nåt bra för en gångs skull. Verkar ju otroligt stressanda att var sjuklig idag om man jobbar på en liten firma. Blir ju hemskt stora kostnader för dem och det är klart det känns.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544