Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 13:19:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 952050 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #570 skrivet: 2011.05.13 - 06:48:55 »

Jo, det stämmer nog. De ser hyvlade ut. Och känns rostade. Fast det måste vara väldigt lättrostade, för jag har inte sett tillstymelse till stekyta på någon endaste en av chipsen. Och inte de minsta flottiga heller. Bara krispiga.  :lick:

Magnesium knaprar jag. Men har tyvärr inte märkt några underverk för huvudet. Däremot älskar min mage det.  Zink har jag inte hört förut! Ska kolla igen i boken, men kan inte påminna mig att det stod där heller... Allt är värt att kolla!  :w00t: Jag vågar fortfarande hoppas på en quickfix, innan jag lägger mig under skalpellen hos dr Lobo Tomi.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #571 skrivet: 2011.05.13 - 07:27:30 »

Jag vet att mörk choklad, rödvin och mögelostar kan trigga migrän hos mig....  :glare:

Men det har du säkert testat att utesluta, de brukar vara klassiker.....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #572 skrivet: 2011.05.13 - 09:43:22 »

Rödvin får jag fetglömma. Eller, i princip all alkohol. Men särskillt vin och champanj. Mögelost äter jag så sällan, så det lilla som blir har jag inte sett något samband på faktiskt. Men den är bortsållad nu iaf.  Mörk choklad äter jag ju ibland. Men aldrig några mängder. Har inte sett något tydligt samband. Men det tillhör ett av de livsmedel som jag lätt kan avstå ett tag för att se om jag blir bättre. Jag visste om den iaf.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #573 skrivet: 2011.05.13 - 09:55:04 »

Ja, de är ju klassiker  :crazy:
Men i ditt fall kanske det är stress och brist på fullständig avslappning...  :bang_head:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #574 skrivet: 2011.05.13 - 10:01:01 »

Jag tror på felaktiga eller stoppade flöden i spinalvätskan! Felställningar i kroppen! Here it comes again: Cranio Sacral terapi! :nod-yes:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #575 skrivet: 2011.05.13 - 11:42:43 »

Har du testat riktigt hardcore nocarb? Något jag läste nyligen fick mig att tänka på det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #576 skrivet: 2011.05.13 - 16:42:05 »

5 dagar utan nötter, brie och te har satt spår. 1 kilo till har trillat bort så nu är det bara 58,7 kilon. Samma vikt som jag hade innan jag blev gravid med store sonen. Jag behöver komma på något annat fiffigt mellanmål att snacksa i mig när jag kommer hem efter jobbet, innan middan har blivit klar. Något lika enkelt.  :hm-hm:

Muskulära spänningar har jag. Det är därför jag går hos naprapaten regelbundet, och dessutom simtränar. Jag ska försöka lägga in ett dagligt kortpass, när vi har fått barnen att hjälpa till hemma mera.

Det ligger som en aktivitet väldigt nära nu, för vi går på knäna båda två. Vi har insett att vi har fastnat i curlingfällan.  :bang_head: Men det får vara slut på sötebrödsdagarna nu. Nu blir det andra bullar. Vi ska bara utarbeta en smart strategi som går att hålla.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #577 skrivet: 2011.05.13 - 17:21:51 »

Ett kokt ägg med majonnäs är lätt och snabbt mellis!  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #578 skrivet: 2011.05.13 - 17:33:32 »

Nu låter jag väl som en rabiat LCHFare, men varför äter ni mellanmål? Är det av sociala skäl eller behöver ni det verkligen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #579 skrivet: 2011.05.13 - 17:55:46 »

Sorla!
Du kanske har en strategi när det gäller barnen. Annars är fjällan duktig på det. Och Idalinda. Jag också, skulle jag väl kunna säga, men jag har bara små barn.

Har man lite större barn tycker jag att man ska ha familjemöte. Skriv en lista på vad som görs och ska göras i hemmet under en vecka. Sedan fördelar man ut uppgifterna. Var och en har ansvar för sin del. Man kan ju ha saker gemensamt och var och en för sig. Detta är utöver var och ens egna saker/egna rum, de får man hålla ordning på själv.

Mina tankar  :smile:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #580 skrivet: 2011.05.13 - 18:33:24 »

Jag har ju inga barn, men jag har varit ett och jag tycker det låter som en utmärkt idé.

Jag behövde inte göra mycket alls hemma, men när jag var i tonåren tyckte mamma att jag borde städa mitt rum själv och dammsuga bara en liten del av bostaden till helgen ibland. Det gick ju inte så bra. Hade ju aldrig lärt mig, så jag var urdålig på att plocka undan och så. Mamma gjorde helt fel. I stället för att göra som du förslår så kunde det bli att när jag kom från skolan på fredan så sa hon att nu får du göra åtminstone det och det innan du hittar på nåt annat. Då var man ju trött och hungrig och ville äta och vila lite och sedan träffa kompisar. Så motståndet bara växte hos mig. Något som jag djupt beklagar för jag lärde mig aldig städa och hålla ordning. Det är alltid katastofröjning som gäller för mig. Jag ser det inte förrän jag vadar i det.

Så mycket bättre det hade varit om jag liksom hade haft hela veckan på mig och hade fått göra det när det passade mig och hade fått vara med och bestämma om vad jag skulle göra också och förstått varför jag skulle göra det. Ingen hade väl protesterat om jag gjort det tidigare i veckan, men upplägget var liksom inte så och jag begrep inte bättre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #581 skrivet: 2011.05.13 - 18:39:01 »

Nja, man kanske inte får göra det när man vill i veckan. Har man hand om matlagning en dag, så är det ju bra om man lagar mat just den dagen...

Men det man kan ha med på en lista är matlagning, handling (kan man ju vara två tillsammans), tvätt, städning.

Jag har aldrig behövt göra speciellt mycket hemma och jag är också usel på att hålla ordning...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #582 skrivet: 2011.05.13 - 18:52:19 »

Jo, men jag kunde ju ha städat mitt rum när som helst.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #583 skrivet: 2011.05.13 - 19:45:15 »

Jo, men ditt rum är ditt eget. Det får du ta hand om själv. Inget som görs som gemensam insats i familjen. Det man hjälps åt med, hela familjen, det är de uppgifterna som fördelas! Tycker jag jag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #584 skrivet: 2011.05.13 - 19:53:25 »

Det var bara ett exempel på hur det kan gå när man inte får ha eget ansvar och inte förstår varför man ska göra sin uppgift.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544