Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 10:02:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 951960 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #555 skrivet: 2011.05.09 - 10:00:58 »

All ost utom färskost är väl lagrad som jag fattat det, så tyvärr räknas även gräddost hit. Jag tycker det verkar som att det är mer eller mindre syrade produkter hon vill ha bort.  :hm-hm:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #556 skrivet: 2011.05.09 - 10:48:54 »

Mozarella är ju en färskost.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #557 skrivet: 2011.05.09 - 10:56:44 »

Jag har just insett att kasein är proteinet i alla mjölkprodukter!  :cry: :worried: :byecry: Där rök smöret också. Att hon inte räknade upp det berodde nog på att hon räknade med att alla äter margarin.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #558 skrivet: 2011.05.09 - 11:14:21 »

Kasein och vassleprotein. Är inte så säker på att det är så mycket kasein i smör. Tror större delen är vassleprotein, men det är bara som jag tror. Hur som, gör ghee så löser du det problemet ju!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #559 skrivet: 2011.05.09 - 13:08:17 »

Jag samlade ihop spillrorna av mig och läste vidare i boken. Då hittade jag ett kapitel där hon listade godkända livsmedel. Då får jag faktiskt äta smör och även vispgrädde!  :thumbsup: 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #560 skrivet: 2011.05.09 - 14:24:07 »

Då så! Då äverlever man allt! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #561 skrivet: 2011.05.09 - 14:40:23 »

Jag samlade ihop spillrorna av mig och läste vidare i boken. Då hittade jag ett kapitel där hon listade godkända livsmedel. Då får jag faktiskt äta smör och även vispgrädde!  :thumbsup: 

:thumbsup:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #562 skrivet: 2011.05.09 - 15:26:01 »

 :nod-yes: Och färsk mozzarella gick också för sig att äta. Fanns det annat?!?  :shock: Jag kommer överleva. Fast nötterna blir tråkigt att leva utan. Tur att jag får knapra kokoschips.  :nod-yes: Måste ju får känna knastret mellan tänderna av något.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #563 skrivet: 2011.05.09 - 18:37:04 »

Kokoschips?  :w00t:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #564 skrivet: 2011.05.09 - 19:48:32 »

  :nod-yes: De hade ett parti på citygross för ett tag sen. Tyvärr har jag inte sett dem sen.  Men min man visste om en påse som hade hamnat på fel hylla. Så han lyckades köpa den påsen också.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #565 skrivet: 2011.05.09 - 21:06:17 »

Aha, jag ska fråga efter dem då så kanske de tar hem. Tack.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #566 skrivet: 2011.05.09 - 21:30:21 »

Du hemul som verkar vara hemma i köket kan säkert göra kokoschips själv, det lät inte så svårt (rättare sagt superenkelt) när jag googlade på vad kokoschips egentligen var.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #567 skrivet: 2011.05.12 - 12:01:26 »

Hej! Jag har nog inte skrivit nåt i din tråd förut?

Vad spännande med den där boken! Jag hoppas att du hittar någonting som fungerar! Eller i alla fall att du hittar vad det är som inte fungerar!

Jag håller med om att det är viktigt att fokusera på vad du KAN äta och inte hänga upp dig på allt du INTE kan äta.  :nod-yes:

Gott att du kan äta smör och grädde!  :thumbsup: Men iofs så går det ju säkert att hitta nåt sätt att skippa de med, om det skulle vara aktuellt..   :nod-yes:


Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #568 skrivet: 2011.05.12 - 18:03:40 »

Njae, de här kokoschipsen var nog bara flarn av kokos, istället för riven kokos. Gott. :lick:

Ealina, hej!  :wave: Nu, när första paniken har lagt sig har jag också insett att det är så jag måste göra för att orka. Så nu har jag kapat bort den lagrade osten. När jag tänkte efter lite insåg jag att jag hade formligen frossat i brie de senaste veckorna. Inte så lyckat uppenbarligen.  :shy:  :bang_head:

Nästa steg är att läsa boken igen, lite långsammare den här gången. Utan panikkänslor och ångest. Det fanns intressanta fakta också, om vad migrän faktiskt är. Hmmm har jag redan skrivit det i ett tidigare inlägg?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #569 skrivet: 2011.05.12 - 21:16:52 »

Jag kollade vad kokoschips var, för jag blev så sabla nyfiken eftersom jag aldrig hade hört om det innan.  :blush: Det stod att det var hyvlad och rostad kokos. Stämmer det?

När det kommer till migränen, har jag en kompis som lider mycket av detta, och hon säger sig också få problem efter att ha ätit vissa saker. Eftersom vi inte ses eller pratas vid så ofta, ser jag inget samband. Mycket för att det är olika saker hon inte klarar. Men det är nog som du skriver, Sorla, att det är vissa ämnen som inte är speciellt bra.

Själv läste jag att magnesium och zink kan förbättra det hela, men sånt vet man ju aldrig!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544