Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 21:53:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955175 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #525 skrivet: 2011.05.04 - 19:27:37 »

Härligt Sorla!  :clapping: Villken tuuuur att du hade en vän som skulle till "Amerikat"  :flirting: hoppas även du blir nöjd med dessa tabletter.. de fungerar strålande för mig!  :nod-yes: och till skillnad från övriga jag provat så håller dessa faktiskt vad de lovar! jag fungerar helt normalt igen efter en halvtimme!.. ingen "lullighet" eller slöhet.. utan bara jag liksom.  :tongue: Hoppas verkligen att de fungerar lika bra för dig!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #526 skrivet: 2011.05.04 - 20:19:42 »

Jag hoppas verkligen att de funkar lika bra för mig.  :smooch: Man kan ju undra lite varför de inte säljs här i sveriget? Kan det vara för att de innehåller coffein? De kanske innehåller mera än tillåten svensk mängd.  :hm-hm: :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #527 skrivet: 2011.05.04 - 20:25:20 »

Kan så vara ja...  :rolleyes: eller så är det för att läkemedelseverket inte har testat dem själva?..  eller så är det bara för att de råkar vara bra och faktiskt hjälper!  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #528 skrivet: 2011.05.04 - 20:42:37 »

Det kan ju vara så att tillverkaren inte har betalat tillräckligt många mutor för att få sälja här.......
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #529 skrivet: 2011.05.04 - 20:46:25 »

Skulle inte förvåna mig...  :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #530 skrivet: 2011.05.05 - 05:30:44 »

Tullen tog ju ett paket med ett oskyldigt medel mot munsår för Bookia. Tror det räcker att det är klassat som läkemedel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #531 skrivet: 2011.05.05 - 09:13:26 »

Oj då! Hur har dina släktingar lyckats då, Kwidell? Är de av gammal smugglarsläkt?  :flirting: Jag hoppas min stackars snälla jobbarkompis inte fastnar för min skull.  :shake_head: Men när han kommer hem ska han få god choklad som tack för besväret.  :lick:

Min ticker står fortfarande kvar på 1!  :cheerleader: Trots nackspärr! Imorgon blir det besök hos naprapaten som får vrida loss huvudet. Om inte förr, så lär migränen komma då är jag rädd. Men har jag tur så stannar tickern på 2. Men jag petar in cykling och bastu istället för löpning och styrketräning på eftermiddagen. Det kanske bättrar upp oddsen hoppas jag.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #532 skrivet: 2011.05.05 - 09:23:17 »

Tror inte det är nån fara när man är med själv. Det räknas nog inte som import om det inte är stora mängder.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #533 skrivet: 2011.05.05 - 10:54:02 »

Det var om migrän på Efter tio idag. Charlotte Erlandson-Albertsson var där och talade om att det var proteiner som utlöste migrän, så dem skulle man vara försiktig med. Hur mycket sanning är det i det? Jag vet ju att kasein kan vara en utlösande faktor, men protein i allmänhet? :goggle: Hon sa också att man aldrig ska äta uppvärmd mat, för det bildas något som jag inte uppfattade.

Bröd är inte så bra utom rågbröd. Jag antar att hon menade att gluten är dåligt, men försökte linda in det på nåt sätt. Kolhydrater ska man äta så klart, men långsamma, för blodsockertoppar kan utlösa migrän. Quinoa är bra, för det bildas det mycket ATP av och energi är precis det man behöver om man har migrän. Förlåt, skulle det bildas mer ATP av quinoa än av nåt annat kolhydratjunk?   :clubhead:

Just ja, kaffe och sånt är dåligt för det höjer nivåerna av stresshormoner. Dricker du sånt? Jag har känt migränisar som undviker choklad, ost och vin, men aldrig nån som undvikit kaffe. Borde kanske provas om du inte redan gjort det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #534 skrivet: 2011.05.05 - 17:51:30 »

den damen verkar vara ute och cykla!  :rolleyes: i alla fall när jag tittar på saker som får min migrän att starta. Kaffe hjälper tvärtom att lindra migränen.. Protein förstår ajg inte varför det skulle påverka?.. snarare då de kära Kolhydraterna! .. som ju ger högt blodsocker och Dippar...  att man sedan inte skulle äta Varm mat förstår jag inte alls??! vad skulle vara felet med det liksom?  :crazy:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #535 skrivet: 2011.05.05 - 17:58:35 »

Sorla... tabletterna har det inte varigt något problem att ta med in i vanliga väskan.  :smile: som Hemul skrev.. det räknas nog inte som Import på samma sätt då!.. man måste ju få köpa huvudvärkstabletter även om man är utomlands.  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #536 skrivet: 2011.05.05 - 17:59:58 »

Nej, inte varm, uppvärmd. Värma rester alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #537 skrivet: 2011.05.05 - 18:04:53 »

Aha!  :clubhead: så det var sååå hon menade!  :laugh: .. fast jag förstår fortfarande inte varför det skulle påverka?... man har väl värmt på mat förr också?... fast inte i micron då.. kan det vara det som påverkar på nått sätt?  :confused3:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #538 skrivet: 2011.05.05 - 18:13:14 »

Jag hörde ju inte vad hon sa, men än att det bildades nåt. Vad det än är så är det gott. Uppvärmd mat är ofta smarrigare.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #539 skrivet: 2011.05.06 - 21:32:09 »

Jag tror det är ÅTERuppvärmd mat i micron som inte är bra. Men det är den väl inte för någon! Alla eventuella vitaminer som fanns i maten innan uppvärmningen tvärdör i micron har jag hört. Men att det skulle vara speciellt illa för migräniker visste jag inte.

Proteinerna förstår jag inte vad hon menar med.....kanske att de ger en blodsockerkick om man äter i stora mängder? Det var synd att jag missade det. Och tydligen lägger inte TV4 upp programmen på Play förrän det har gått en vecka.  :bang_head: Så jag får vänta lite. Jag har just beställt och fått Carol A Fosters bok om hur man kan leva för att förebygga och minska Migrän. http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word=Migr%E4n+%3A+f%F6rebygg+anfall%2C+minska+symptom+och+lev+som+vanligt&language=&ac_used=yes Jag visste inte att den fanns på svenska. Men den kanske just har kommit. Nu ska den hur som helst läsas.

Kaffe brukar jag dricka max 2 koppar om dagen. En efter lunch och en på eftermiddagen. Te blir det ett par koppar av också, fast de tar jag på förmiddagen och ibland blir det en mugg rött dito på kvällen. Kaffet skulle jag kanske kunna avvara. Teet skulle kännas jobbigare. Men absolut skulle det vara värt att testa om jag trodde på det. Men jag får det inte att gå ihop, eftersom uppgifterna är så motstridiga. Många uppgifter säger ju att te är så nyttigt, och det gäller ju även kaffe. Och att bara dricka vatten. Alltid skulle bli oerhört tråkigt! Dessutom är det precis som Kwidell skriver, kaffet kan hjälpa medicinen på traven och mota bort migränen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544