Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 19:24:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947355 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #495 skrivet: 2011.04.12 - 00:25:59 »

När det kommer till det, kan jag förstå din man, Nizhoni. Förr kunde jag inte somna utan musik och gatubelysning. För några stjärnor finns ju inte i en stad.  :shake_head:

Men nu är det nästan tvärtom. Tyst ska det vara, men lite ljus tycker jag är trevligt.  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #496 skrivet: 2011.04.12 - 09:39:52 »

I med öronproppar, då blir det knäpptyst.Sen på med en sån där svart ögonbindel  :cool_big: man har vid långflygningar då det ska sovas. Mörkt blir det iaf. Sen får omgivningen göra vad den vill Jag sover :sleep:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #497 skrivet: 2011.04.15 - 04:14:05 »

Jobbigt att sova med saker i öronen och över ansiktet bara!.  de flyttar ju på sig!!  :rolleyes: eller i alla fall gör jag det... så det funkar inte för min del.
jag jobbar en hel del nätter... så för mig är det superviktigt att kunna mörklägga sovrummet!.... inte en ljusspringa ska komma in!.. :kungfu: något som är ytterst svårt att åstakomma vill jag lova... ljuset sipprar in kring dörren och kring fönstren endå...  så för att förhindra det så fick vi ta till en något extrem lösning. vi har tejpat igen fönstren!... det sitter tjock kartong för glasrutorna för att förhindra ljuset... något som funkar bra... så länge man inte öppnar fönstrena förståss! då kommer det ljus in den vägen.  :rolleyes:
tyvärr så försvinner ju möjlighet till utsikt på det viset..  :shake_head: samt att jag har samma problem att vakna när det är mörkt som ni andra... trotts min wake-up-light. ... så de gånger jag ska upp dagtid så brukar maken lämna sovrumsdörren öppen så ljuset kommer in...  :smile:

men jag är nyfiken på vilken sorts mörkläggningsgardiner ni andra fått tag på?.. finns det nått som faktiskt inte släpper igenom ljus?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #498 skrivet: 2011.04.15 - 06:50:55 »

Jag köpte mina sk black out rullgardiner på Jysk. Och jag vill lova att de var guld värda under den tiden jag jobbade natt!  :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #499 skrivet: 2011.04.15 - 18:11:07 »

Vi köpte mörkläggningstyg i tygaffären. Och hon hade en sömmerska som sydde också. Svindyrt! Golv och mörkläggning kostade nästan lika mycket.  :hm-hm: Men det gick in i priset för tillbyggnaden. Vi hade kalkylerat för det, för att kunna mörklägga är så viktigt för mig, eftersom jag också jobbar nätter emellanåt när jag mår bra. Fast nu har jag inte jobbat natt på över ett år, förutom en vecka efter sommaren på prov. Gardinerna hänger i skenor i taket och så drar man för från bägge hållen så att det inte kommer ljus någonstans. Tänk hotell. Fast inte med silverbeläggning, utan det är tyg på båda sidorna och en svart kärna inuti. Ett fantastiskt tungt fall på tyget.  :inlove:

Jag har inte haft migän mer än i tisdags!  :yay: Hoppas jag klarar mig kvällen ut. Jag känner en liten risk i högersidan. Men ännu så länge är det lugnt. Jag var på gymmet och sprang 20 minuter i sträck i lugnt tempo och det kändes så bra i mina VFF. Mannen ska följa med mig ut och springa utomhus i helgen en sväng också, så jag vågar. Jag har inte vågat det ännu.  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #500 skrivet: 2011.04.15 - 18:21:53 »

Jättebra att du haft mindre migrän! :smooch:

Jag har sett en mörkläggningsgardin som var som en rullgardin. Som Sorlas gick den i skenor, fast på sidorna då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #501 skrivet: 2011.04.15 - 18:28:49 »

Jättebra att du haft mindre migrän! :smooch:
:heart_throb:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #502 skrivet: 2011.04.17 - 11:03:53 »

Självklart bangade migränen igång direkt när jag sjönk ner i soffan i går kväll efter middag och dusch, för att njuta av kvällsfika och en film med familjen.  :bang_head: :evil:
Idag är jag bakis och skakis. Bakis av migrän och skakis av Bricanyl.

För nu är våren här... då är det extradoser som ska tas. Innan jag har vant mig så blir det extraslag på hjärtat. Phu! Jag fattar inte hur den kan vara dopingklassad. Jag blir helt slut! :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #503 skrivet: 2011.04.17 - 11:28:59 »

Men det är ändå färre anfall den här veckan än det varit förut på sistone.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #504 skrivet: 2011.04.17 - 13:23:50 »

Förra var en puckel. Innan dess hade jag två veckor som var hyffsade. Vad som hände förra veckan vet jag inte. Jag hoppas den var tillfällig. Men jag fick "skäll" av apotekaren när jag ville hämta ut mer medicin. Jag var en dag för tidig, så han ville eg inte lämna ut åt mig. Så trenden är inte så positiv som jag hade hoppats på. Jag testar en förebyggande medicin som borde göra nytta nu. Men jag ser ingen stor skillnad.  :confused3: Ska väl ta och ringa neurologen i veckan och se vad han säger..... har inte tagit mig samma ännu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #505 skrivet: 2011.04.17 - 22:36:48 »

 :sad:  :hugsmile:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #506 skrivet: 2011.04.23 - 14:33:26 »

Jag håller på med stressrehabilitering.  :nod-yes: Kanske stannar tickern på 3 den här veckan? Jag hoppas det.

Rehabilliteringen betår av att jag är ute i min pyttelilla trädgård och fnular. Björnbärsbusken fick jag kapa bort nästan allt på. Det kommer lite knoppar längst ner. Men alla knoppar längre upp på grenarna har frusit i vinter. Hallonen fick jag klippa bort helt och hållet. De har inte klarat vintern alls. Gräsmattan har däremot klarat vintern bra. Den ser för ovanlighetens skull riktigt fin ut. MEn så har vi kämpat hårt med den i några år också. Den ska få lite gödning om jag ser att det tänker komma regn snart.

Nu ska jag över på framsidan av radhuset och se hur det har klarat sig där. Sen ska vi hem till svärisarna och låna tvättmaskin och få Påskmiddag. :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #507 skrivet: 2011.04.26 - 18:07:24 »

Nä, nu funderar jag faktiskt seriöst på om jag skulle ta och börja jobba kvällar och nätter igen. Det spelar ju ingen roll hur jag jobbar. Jag har ju migrän ändå. Ända skillnaden är jag att jag blir fattig som en kyrkråtta. En och en halv månadslön har jag gått back under 2010. Men utgifterna har tyvärr inte sjunkt, utan tyvärr ökat, eftersom ungarna växer och har dyrare intressen. Risken finns att jag får fler sjukdagar. Men jag känner att jag kanske ska prova och se hur illa det kan bli. Jag är allvarligt less! Hur man än vänder sig sitter den föbannade ändan fast där bak!  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #508 skrivet: 2011.04.26 - 18:14:47 »

Låter inte bra det där inte.  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #509 skrivet: 2011.04.26 - 19:54:34 »

Nä. Jag  :puke1: på det!  :fork_off: :evil:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544