Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 17:47:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947338 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #435 skrivet: 2011.03.25 - 20:14:08 »

 :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #436 skrivet: 2011.03.26 - 01:31:54 »

 :cry: :cry:  :max-shock:  :cry: kommer inte våga gå utanför dörren ju!  :byecry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #437 skrivet: 2011.03.26 - 04:13:48 »

Nämen...  :redface: Det var ju inte tanken med det här inlägget. Snarare var tanken följande: Slå ihjäl varenda jävla spindel ni ser hemma. Det kan vara en Svarta änkan!  :lol1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #438 skrivet: 2011.03.26 - 06:16:50 »

men den spindel som följde med en kartong upp var just stor, svart och jätteäcklig!!!  :max-shock: klart den inte fick stanna!...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #439 skrivet: 2011.03.26 - 08:02:07 »

Men de flesta svarta spindlar som dyker upp är vanliga svenska husspindlar. Äckliga, men totalt ofarliga.

Mitt mantra brukar vara    (förutom att jag springer därifrån och skriker efter min man. Jag vet, hur löjligt som helst. Jag skäms...  :blush:  )   att de gör nytta. Utan dem skulle vår värld översvämmas av äckliga insekter som flugor och annat.

Efter att jag har någorlunda hämtat mig från chocken brukar jag sakta smyga tillbaka och se om jag klarar av att titta på den och om maken inte är hemma måste jag ju försöka fånga den i en burk. Döda dem klarar jag inte. Det krasande ljudet och känslan skulle jag  :puke1: av direkt!  :max-shock: Men med handskar och solglasögon som skydd kan jag ibland lyckas fånga den under en hink eller burk. Sen får den vara där till maken kommer hem och får flytta på den.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #440 skrivet: 2011.03.26 - 09:55:12 »

Ang. fingerdojjorna är jag såå svartsjuk, vill med ha sådana  :worshippy: Men det gäller att man springer rätt i dem. Man ska ha en annan "teknik" för att inte skada knäna. Fast det vet du säkert redan, jag bara tänkte på din värk du hade efter att du sprang i dem. Annars går det ju alltid att googla eller youtuba :whink:

Spindlar är äckliga punkt.  :puke1: Har med hört att svarta änkan trivs här, samma med en del giftormar från amerkiat. För länge sedan hörde jag om att det hade hittats ett ömsat skinn från en nordamerikansk (heter det så? :pippi: ) giftorm som klarar sig i vårt klimat. Bara att hoppas den inte skulle lägga ägg eller träffar en kk  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #441 skrivet: 2011.03.27 - 12:59:27 »

Om vi nu ska snacka om fobier.
Så är ormar mitt värstaste. Bara en trädgårdslang på gräsmattan kan få mig ibland att hoppa högt,
vi har en sådan gul-grå-randig. :shy:
Mitt värsta madröm är att en orm slingrar in genom ett fönster i sovrummet på sommaren eller genom toastolen när jag sätter mig.
Både dessa har jag hört har hänt på riktigt.

Spindlar är det ingen problem med, jag fångar dom försiktigt med både händerna så att de inte skadar sig och flyttar dom ute för att göra sitt jobb, om det inte går, krossar jag dom bara sönder, krunks.
Jag har en gång varit i en tävling där man fick olika uppdrag bland riktiga djur ( simma bland hajar, pilla på kackelackor, leta saker bland ormar...)
jag lovade redan innan att svika mitt lag om jag skulle bli inblandat med ormar, men se, jag fick en bautaspindel model lite giftig i stället,
storleken var ungefär som min hand ( mina fingara som fötter, fast inte så tjocka) och den var mycket hårig en.
Då drog jag lättnadens suck!
Min uppgift var att plocka upp 5-6 lappar från en lite glasburk där det fanns lite sågspån på botten och sedan spindeln.
Burken var inte mycket större än spindeln, så den var på vägen hela tiden. Man fick hela tiden knuffa den på rumpan för att få den flytta på sig och sedan  leta dessa minimaliska lappar. Det enda man fick tänka på att mun-delen av spindel var farlig...

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #442 skrivet: 2011.03.27 - 13:13:19 »

Har du varit med i det där tävlingsprogrammet på TV? Har glömt vad det hette. :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #443 skrivet: 2011.03.30 - 09:11:50 »

Fångarna på fortet???  :w00t:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #444 skrivet: 2011.03.30 - 10:31:53 »

Har du varit med i det där tävlingsprogrammet på TV? Har glömt vad det hette. :surprised:

ne-hej inte " fångarna på fortet" jag skulle knappast våga något dom gör...

Detta var två studiedagar i Kolmården med arbetslaget där en sådan tävling bland djur ingick.
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #445 skrivet: 2011.03.30 - 11:57:05 »

Äsch, trodde du var en celebritet :wacko: :bg: :badtongue:  :whistle: :flirting:
Fast du är rätte ok ändå :rolleyes: :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #446 skrivet: 2011.03.30 - 12:46:36 »

Nä, jag tänkte på ett annat program som bara gick ut på att göra äckliga greger, äta mask och sånt. Fast det kanske inte var svenskt när jag tänker efter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #447 skrivet: 2011.03.30 - 20:49:46 »

Fear Factor kanske  :lick: :eeek:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #448 skrivet: 2011.03.30 - 20:53:25 »

Fångarna på fortet gör utmanande saker, sådana som jag inte skulle våga,
fear factory gör vidriga saker, totalt IQ-befriade, vem som har hitta på dessa.
Jag har sett bara någon avsnitt halvvägs här och där, men ush, vad vidrigt.
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #449 skrivet: 2011.04.02 - 17:43:25 »

Fångarna på fortet gör utmanande saker, sådana som jag inte skulle våga,
fear factory gör vidriga saker, totalt IQ-befriade, vem som har hitta på dessa.
Jag har sett bara någon avsnitt halvvägs här och där, men ush, vad vidrigt.


Håller med tillfullo. Har aldrig orkat se ett helt avsnitt då magen går i vågor, uuuurrrk!  :puke1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544