Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 15:36:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 952124 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #420 skrivet: 2011.03.17 - 12:38:22 »

Tack för tipsen. Det ska jag tänka på.

Jag har en stor och mäktig trötthet i kroppen idag. Det är svårt att samla tankarna och få något redigt ut av dem. Men det är nog som det ska vara.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #421 skrivet: 2011.03.18 - 17:34:54 »

Vet du, jag är rätt sugen på ett par såna där skor som vi tyckte såg ut som påsar som nästa steg, Runamoc. Det är ju inte tajta utan luftiga runt om, så man måste kunna ha rätt tjocka sockor och de finns med 5 mm sula.
http://www.softstarshoes.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1343
De har mockasiner med fårskinnssula också som de påstår att man kan ha på vintern men de är väl inte för löpning. Alla är helt sjukt fula. Den här är värst tror jag. Ser ut som narrskor!  :lol1:
http://www.softstarshoes.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1338

Idag var jag upp på gymmet och gick lite på bandet i mina fina fingerdojjer. Och jag kunde förstås inte låta bli att springa några minuter.  :redface: De kändes jätte bra på fötterna. Bra fäste. Inget glid i skorna. Inget skav någonstans. Vilken fart det går att få upp! Utan att det ens känns jobbigt för kroppen. Skulle jag bara ha flåset för det också skulle det bli fina tider på milen. Det blir ett helt annat driv än när man springer med hälisättning. Och det var skillnad med skorna mot att springa i strumpor. Större skillnad än vad jag trodde.

Det blev många glada leenden runtomkring mig också. Alltså var det bra för stämningen.  :thumbsup: Det är positivt, för jag brukar tycka att folk är så sjukt allvarliga och tråkiga när de stönar omkring med sina vikter och stänger.  :tongue_wag:

De där påsskorna tror jag att man riskerar att glida omkring i. Och då kanske det blir varmt under fotsulorna pga av friktionen...? Men tossorna ser mysiga ut att ha hemma och hasa omkring i.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #422 skrivet: 2011.03.18 - 18:17:37 »

Häftigt!  :lol:

Nä, man ska inte glida i påsskorna. De sitter åt runt vristen s'ö.Det är visst de ursprungliga barfotaskorna och har funnits rätt länge och används av riktiga löpare (var jag nu läste det). Men man kan ju förstå varför de aldrig blivit populära bland allmänheten.  :laugh: Fast det kanske de är i U.S.A. Vet ju inte jag.  :ignore:

Nu blev jag inspirerad. Jag tror jag ska ta på mig mina och leka lite med mina bollar.  :lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #423 skrivet: 2011.03.20 - 15:24:52 »

Ajj, jag har träningsvärk i benen. Av det lilla springet!  :max-shock: Det måste vara för att jag fick så fantastiskt bra grepp med dem. Det kan ju inte vara för att jag har varit overksam i några veckor.  :shake_head: :crazy: :flirting:

Och så är det dubbelAJJ i handen. Den börjar känns bättre nu, så då glömmer jag mig och slår i den i tid och otid. Ojjojjojj vad det gör ont!  :smack_head:  :club: :fork_off: :bang_head: :evil: Det är helt galet vad det gör ont då. Men idag har vi varit och gjort oss av med en massa gammalt byggbråte, gamla skrotade möbler, kartonger och skräp. Underbart! Det känns som man väger typ 10 kilo mindre när allt skräp försvinner. Nu svävar jag en bit ovanför marken.  :fatangel: Trots att jag inte släpar omkring på skiten hänger det över mig. Jag avskyr att ha en massa skräp omkring mig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #424 skrivet: 2011.03.20 - 15:35:59 »

Det kan ju vara för att du använde lite andra muskler än du brukar också, eller belastade dem annorlunda ivf.

Håller med om det där med prylar. Har hållit på och röjt ett par rum här och kämmer mig jätteduktig för att jag slängt så mycket, men nu det är liksom små högar överallt med saker som jag inte vet var jag ska göra av. Små burkar som är fiiiina, praktiska småsaker... Jag vill inte slänga dem och de passar inte in i mitt nya förvaringssystem heller. Sånt kan ta dagar fast det egentligen inte är mycket jobb alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #425 skrivet: 2011.03.20 - 16:08:46 »

men nu det är liksom små högar överallt med saker som jag inte vet var jag ska göra av. Små burkar som är fiiiina, praktiska småsaker... Jag vill inte slänga dem och de passar inte in i mitt nya förvaringssystem heller. Sånt kan ta dagar fast det egentligen inte är mycket jobb alls.

Eller veckor om det vill sig illa. Så brukar det kunna bli för mig....  :confused3:

Nu är julgardinerna nere från köket också. Och de tunna vita sommargardinerna är på plats. Ljust och fräscht.  :thumbsup: Så nu var jag tvungen att vinkla ner persiennerna för solhelvetet sken i ögonen på mig.  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #426 skrivet: 2011.03.20 - 16:17:15 »

Jag använder inte gardiner. Det underlättar.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #427 skrivet: 2011.03.20 - 16:34:55 »

Det är klart smidigare.  :tongue:  Men gardiner fungerar som ljudabsorbenter när hela gänget är samlat.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #428 skrivet: 2011.03.20 - 17:04:43 »

Nu ljög jag. Jag har ibland en sån där, vad heter det, cafégardin (?), i köket. Jag har rätt fina men små fönster. Har jag gardiner syns inte fönstren så bra och det kommer in mindre ljus. Jag har också märkt att dammlukt tycks uppstå om man har gardiner.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #429 skrivet: 2011.03.20 - 22:41:59 »

Vi har hela den stora rensningen kvar efter renoveringen... jo det mesta är ute från huset, men mycket konstigheter ligger nu i
förrådet. :sneaktongue:
Vissa saker sparas i fall vi flyttar och kan använda dom där i det nya, men om vi stannar här åker dom till tippen innan höstmörker har lagt sig. BORT med skiten!

Jag förstår verkligen lättanden efter att ni har kastat allt.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #430 skrivet: 2011.03.21 - 20:31:25 »

Vi har verkligen inte plats att förvara en massa skrot. Då får vi inte plats själva.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #431 skrivet: 2011.03.25 - 02:36:07 »

 :clapping: Härligt med riktig rensning!!  :worshippy: önskar jag hade energi att göra det oftare själv... men jag är faktiskt rent ut sagt bedrövlig på att både rensa och städa...  :redface: är nog tyvärr säkerligen mellan 3-4 veckor sedan vi damsög hemma...  :redface: :redface: :shy: blir lätt så när jag jobbar nätter... tiden och orken finns liksom inte där...

fast vad värre är så kan jag berätta att vi fortfarande har Julgranen uppe hemma!  :nod-yes: :redface: :whistle: .. den står så grann på balkongen och retar säkerligen grannarna en aning  :flirting: ... ville ta ner den för lääänge sedan... men tyvärr har min spindelfobi blossat upp värre än någonsin igen... så jag vågar inte gå ner i källarförådet!  :sad: inte heller vågar jag få upp kartonger därifrån och sedan ha dem här uppe... av rädsla att det följer med spindlar upp...  :shake_head: ...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #432 skrivet: 2011.03.25 - 14:44:45 »

Heeej, tjejen! Dig var det länge sedan jag såg!  :bearhug:
Granen valde inte vi, utan katten vi var vakt åt, när den skulle ner. På tok för tidigt. Där kompenserar du oss.   :flirting:
Fast att vara så rädd för spindlar låter väldigt besvärligt! Vågar du inte be om hjälp med fobin? Kognitiv ...terapi? Den ska ju vara effektiv, men då ska man våga ta steget också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #433 skrivet: 2011.03.25 - 17:37:40 »

De skulle ha spindelterapi på Nyhetsmorgon eller Efter 10 sist jag såg. Kanske kan du be att få vara med där?   :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #434 skrivet: 2011.03.25 - 19:26:58 »

Äsch, idag är spindelfobi bara sund i Sverige. Tydligen så har ju Svarta änkan börjat komma hit genom immigration medelst bagage, så helt fel är det inte längre. Tydligen trivs den i vårt klimat, så fram för mer spindelfobi vet jag!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544