Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 15:47:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 950076 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #375 skrivet: 2011.03.07 - 16:40:31 »

Spännande! Gör du det av nån annan anledning eller är det bara för att jämföra?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #376 skrivet: 2011.03.07 - 18:32:58 »

Dels är jag den nyfikna sorten, dels höll vissa folk runt mig på att få att få dåndimpen när de hörde vad jag började med och fick mig att lova detta när jag började. En trodde på fullaste allvar att jag skulle dö.  :rotfl: Och så har jag haft problem med risiga järndepåer. Det ska bli intressant att se om kosten gör någon skillnad även för det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #377 skrivet: 2011.03.07 - 18:57:54 »

Mitt blodvärde höjdes till över gränsnivå. Jag hade också periodvis lågt förut.

Har du snäll doktor då, som går med på att testa "bara så där"? Det har jag med, man man hör ju att folk har problem att få prover tagna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #378 skrivet: 2011.03.07 - 19:38:06 »

När jag tog hb:t visade det sig att jag låg på en karls värden: 147! Då säger sköterskan när jag försöker få henne impad över detta att det är typiskt för rökare  :shy:  Konstigt,  när jag för några år sedan tog hb:t utan LCHF:en hade jag knappt det som var ok för kvinns....och jag rökte då också :smack_head:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #379 skrivet: 2011.03.07 - 19:43:19 »

Jag har över 150, kommer inte ohåg hur mycket.  :cool:

Sist tog de inte det. Tror jag ska se om jag kan få ta det nästa gång. Det är kul att följa det lilla man kan. Jag får väl säga att jag oroar mig för att det är för högt.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #380 skrivet: 2011.03.07 - 21:02:02 »

 :smack_head: :tongue:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #381 skrivet: 2011.03.08 - 19:58:30 »

Faktiskt är det nog det värdet jag är mest nyfiken på. Blodfetterna och fastesockret tror jag inte har förändrats så mycket.

Dristade mig till jobbet idag. Nu känner jag mig lite småkymig och öm i kroppen. Kollade tempen och det var en lätt feberstegring på dryga halva graden.  :badtongue:  Jag går och lägger mig snart.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #382 skrivet: 2011.03.08 - 20:10:30 »

Dummkopf! Ska du dra på dig migrän också?  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #383 skrivet: 2011.03.09 - 06:35:00 »

Faktiskt är det nog det värdet jag är mest nyfiken på. Blodfetterna och fastesockret tror jag inte har förändrats så mycket.

Dristade mig till jobbet idag. Nu känner jag mig lite småkymig och öm i kroppen. Kollade tempen och det var en lätt feberstegring på dryga halva graden.  :badtongue:  Jag går och lägger mig snart.  :look_down:
Ta hand om dig nu!!! :angrywife: :flowers:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #384 skrivet: 2011.03.10 - 17:32:52 »

Jag har tagit hand om mig. Jag har till exempel gått och lagt mig tidig på kvällarna.... Och så..... så det så.  :shy:

Och så har jag bara jobbat halva dagarna de 3 dagar som jag har jobbat.  :whistle: Jepp, det har jag.

Imorgon ska jag inte jobba. Då ska jag åka till en doktor som ska karva ett 2 cm långt jack i högra handen nedanför pekfingret och plocka bort en grej som skrynklar sig. Vete skjutton vad det heter, men det är liksom fodralet till senan som sköter pekfingret. Det där fodralet har liksom skrynklat ihop sig och trasslar så det blir besvärligt med att räta ut fingret och att hålla hårt i saker osv. Så nu ska skrynklet bort. Så nu ska man lära sig att vara vänsterhänt några dagar till det har läkt ihop. Det kan bli intressant. Handen ska hållas högt några dagar dessutom, för att undvika svullnad. Hoppas det räcker med axelhöjd.  :bg:

Jag har ju en plan att det ska gå bra att gå på Friluftsmässan i Älvsjö på söndag. De kanske har några sjyssta mässpriser på tält hoppas jag.  :dribble: Då kan man inte springa omkring med handen över huvudet.  :laugh:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #385 skrivet: 2011.03.10 - 17:55:43 »

Å hu...  :eek: Lycka till!  :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #386 skrivet: 2011.03.10 - 22:15:26 »

Äsch Hemul, det är nog inte så farligt.  :smooch:

Nu är jag duschad med Descutan. Håret är som svinto när man inte får skölja med balsam. Och jag som aldrig tvättar med schampo annars, nu fick jag bara tvätta med schampo och inget balsam.  :max-shock: Samma procedur imorgon bitti igen innan jag tar tåget in till stora staden. Mitt stackars hår! Jag skrämmer livet ur folk på väg om jag inte lyckas fläta ihop det på något vis imorgon. Om det går att reda ut öht! Det är allvarligt trollvarning på mig utan balsam!  :glare: Nattinatti!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #387 skrivet: 2011.03.11 - 12:52:28 »

Hoppas att allt flyter på bra!

Ska dom stödja handen upp på något sätt? Ingen orkar väl HÅLLA armen upprätt hela tiden?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #388 skrivet: 2011.03.11 - 18:32:27 »

 :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #389 skrivet: 2011.03.11 - 19:57:07 »

Oj, det blir en kort vänsterhandsrapport.

Operationen gick bra. Senskidan är oppnad ock handen i paket. Men jag fick galopperande migrän när de lade bedövningen. jag han ut ur operationssalen innan jag började kräkas. sen kräktes jak upp 2 omgångar medicin. Nu mår jag rätt ok....eller..nä, jag mår skit. Men jag har ätit en ordentlig middag iallafall. Maken hämtade hem mig från sjukan när jag legat där på uppvaket några timmar. Jag önskar att de hade kunnat sätta bedövningssprutan i skallen istället för i handen. Eller som komplement kanske....

Oj, det blev en massa felstavningar. Nå, det orkar jag inte rätta idag. Jag återkommer imorgon mina vänner.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544