Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 10:50:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948168 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #345 skrivet: 2011.02.04 - 16:55:27 »

 :gay:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #346 skrivet: 2011.02.04 - 22:49:23 »

:sex: tar ju lite tid också.
Har jag aldrig märkt...
Man får ALDRIG slarva med  :sex:      :bg:
Inte slarva, men fort kan det ju gå  :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #347 skrivet: 2011.02.08 - 16:48:54 »

Vilka härliga knäppgökar ni är!
Bara för det glömde jag kliva av tåget på min station.

Igår var jag hos neurologen och fick en ny medusin. Topimax, som används av epileptiker. Fast jag ska bara ta 10% av deras dos. Håll tummarna åt mig att den funkar. Fast nu har jag inte haft huvudvärk på över rn vecka.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #348 skrivet: 2011.02.08 - 17:59:21 »

 :thumbsup: :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #349 skrivet: 2011.02.08 - 19:02:22 »

Snygga tummar Idalinda!   :flirting:


Att jag inte har haft huvudvärk beror inte på den nya medusinen. För den första tabletten tog jag igår kväll innan sänggåendet. Så det är något annat som jag har gjort rätt. Tex att jag hade semester och sov gott från 22-23 på kvällen till 7-8 på morgonen. Bättre tider än när jag jobbar. 21.30-22.30 till 5.15. Eller så är det yogan som börjar göra nytta.

Nu är det middagsdags.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #350 skrivet: 2011.02.15 - 17:25:19 »

Något bra händer. De senaste 3 veckorna har jag bara haft migrän 2 gånger! Imorgon är det en vecka sedan sist. Igen.  :clap_jump:

Något gör jag rätt. Jag yogar 20 minuter varje kväll. Jag äter ännu mindre kolisar och så käkar jag Topimax. Jag är uppe i halva dosen sen igår. Jag går omkring med nyllet så där larvigt uppdelat i ett stort leende hela dagarna. Så där så att alla jag möter inte kan låta bli att smittas. Det känns härligt. Jag hoppas känslan får hålla i sig. Den här vågen vill jag rida på ett tag nu.  :lol:

Men vikten är lite av ett problem. Imorse tangerade jag nytt bottenrekord igen. 60,3.  :shake_head: Till mina 172 cm är det för lite och jag fryser. Jag käkar grädde och smör så det sprutar ur öronen tycker jag. Men det verkar inte fastna.

SLUTA LÄS om du är känslig---------------------------------------------------









Till råga på eländet har ändtarmsbesvären flyttats över på mig istället för på dottern, fast jag inte är hård i magen. Magen går som en klocka, ändå känns det som jag har en druvklase innanför öppningen. Det värker och kliar.  Men medikamenter från apoteket ska väl få bukt på "skiten" hoppas jag. Fast det gnager en sån där oro i bakhuvudet ätt det är något värre än hemorröjder. Men jag ger det ett par veckor. Tycker bara att det är så konstigt att det kommer utan att jag är hård i magen. Det kan jag inte fatta.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #351 skrivet: 2011.02.15 - 17:30:09 »

Hemorrojder är väl illa nog. Fy vad jobbigt. Är du säker på att det är nåt där eller känns det bara så?

Migränen har blivit bättre därför att jag hållit tummarna. Så enkelt är det.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #352 skrivet: 2011.02.15 - 17:32:57 »

Va gullig du e! Tack för hjälpen Hemul!   :smooch:

Jag känner dem med fingret när jag smörjer. Hårda klotrunda stora som russin typ.   :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #353 skrivet: 2011.02.15 - 17:51:15 »

Underbart med migränens frånvaro! :yay:

Mindre roligt med ändtarmen... fråga mig... jag tror mig veta allt om eländet.
Blödande sådana , många i tarmen, undersökningar både uppifrån och nerifrån.
Diagnos: bara hemorojder,
dessa styptes, en efter en,
jag kan även en hel del om sprukna ändtarmar och ändtarmsoperationer. :ninja:

Jag lovar dig, det är inte farligt att gå till VC och få det kollat.
Sedan kan du konsultera mig om alla olika varianter....
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #354 skrivet: 2011.02.15 - 20:44:33 »

Jag vet Idalinda, jag vet. *suck*. Har också historia av operation och undersökning mm. Senaste undersökningen var en kolonskopi för bara ett år sedan då en rackare ströps med spruta. Sen dess har magen funkat bra nästan hela tiden. Definitivt funkat toppenbra senaste månaden. Därför kan jag inte fatta varför det helt plötsligt poppar upp värre än någonsin. En gör asont. Som en finne typ.  :sad: Men jag inbillar mig att den kanske känns något lite mindre ont idag än igår. Jag väljer att avvakta. Och njuter av ett huvud som känns sköööönt!  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #355 skrivet: 2011.02.15 - 22:53:08 »

*en suck av lättnad* du har varit med förr...!
Hoppas på en lindring även på den änden.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #356 skrivet: 2011.02.19 - 11:55:53 »

 :shake_head: Nä, migrän idag. Tog i för hårt på gymmet igår, eller att jag både åt äppelpaj som efterrätt på lunchen och åt en bit tårta på eftermiddagen. Och så har jag haft dagjour hela veckan, så jag har varit tvungen att studsa upp kl 05.05 varje dag hela veckan. Så den här veckan har det blivit 2 migränomgångar. Av medelmåttig karaktär. Men ändå. Det suger.

Men aschlet mår bättre iaf.  :flirting: Behöver bara köra stolpiller till natten nu. Så jag behöver nog inte dö av tarmcancer den här gången heller. Usch, det är så många på jobbet som fått cancer på sistone. Två har fått det i urinblåsan nästan exakt samtidigt. De behandlas just nu och har nog en ganska positiv diagnos. Men en fick cancer i tungan för ett år sedan. Han mår inte bra nu.  :byecry:

Men det är kanske inte så konstigt att jag blir hispig och tror att jag ska få cancer så fort det är något. Min chef är likadan nu. Han var och lämnade prover när han fick blåsor på tungan förra veckan, fast fick svar nu i veckan. Det var bara en bonnförkylning som redan har brutit ut.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #357 skrivet: 2011.02.19 - 13:44:41 »

Läskigt när det är flera i ens närhet sådär. Vad beträffar migränen får jag väl börja hålla tummarna igen. Jag borde nog aldrig ha slutat. :look_down:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #358 skrivet: 2011.02.19 - 14:58:03 »

För mig ser jag en klar koppling med intag av kolisar och migrän,
slarvar jag mycket speciellt med mjölprodukter blir jag dålig.
Som efter julhelgen, då var jag ju helt dödens flera dagar.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #359 skrivet: 2011.02.19 - 15:03:32 »

Vad beträffar migränen får jag väl börja hålla tummarna igen. Jag borde nog aldrig ha slutat. :look_down:

Varför slutade du Hemul?  :cry: Jag klarar det inte utan dig!!  :sad:


För mig ser jag en klar koppling med intag av kolisar och migrän,
slarvar jag mycket speciellt med mjölprodukter blir jag dålig.
Som efter julhelgen, då var jag ju helt dödens flera dagar.

Jo, jag har ju sett kopplingen jag med. Tårtan visste jag ju inte om.  :shake_head: Annars hade det kanske gått vägen. Fast jag tror att det hela sammantaget blev för mycket den här veckan. Det är för många fel samtidigt.

Men nu måste jag försöka bli lite pigg, för vi ska på 40-års fest med Grekisk buffé och dans.  :blink: Känns som jag helst skulle gå och sova igen.  :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544