Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 08:04:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931690 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2010.12.28 - 17:27:09 »

Tycker hon ser tjock ut jag!  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #286 skrivet: 2010.12.28 - 17:31:46 »

Tycker hon ser tjock ut jag!  :lick:

har du dubbelseende? :eeek:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #287 skrivet: 2010.12.28 - 21:53:09 »

 :lmao: Gulliga ni e!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2010.12.29 - 07:55:49 »

Jag vill ha en sån där mössa, fast utan mössa. Bara skärmen liksom. :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #289 skrivet: 2010.12.29 - 08:38:38 »

Det där är typiskt migränikerutseende på sommaren, eller direkt när det blir lite ljust ute. Bilden är tagen av en kompis nu i midsommras. Tror midsommardagen... Skärmmössor är verkligen superskönt!

Men skärm utan själva mössan....den kanske du får tag i i en golfbutik. Där har de bra handskar och kepsar.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2010.12.29 - 09:03:29 »

Ja, men de jag hittar är så fula. Din var rätt fin.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #291 skrivet: 2010.12.29 - 09:08:35 »

Tack Hemul!  :smooch: Det tycker jag med.

Den är köpt på Kålmården för en massa år sedan. Men så har den ju det stora felet att det är en mössa och inte bara en skärm...... :look_down:


Ni ska jag dra in till stan och droppa dottern på makens jobb några timmar. Själv ska jag få massage och förhoppningsvis en sista knäck i nacken för den här gången.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2010.12.29 - 09:23:33 »

Du borde ge mig skärmen vet du. Du blir nog fin i bara kalotten.  :tongue:

Jag har suttit ute med laptoppen senaste somrarna, men det är ju så svårt att se på skärmen när det är soligt. Så kom jag på att det funkade lika bra att skugga ögonen som att skugga skärmen. Grejen är att jag svettas väldigt lätt i huvudet, så jag vill inte sitta i solen med mössa.  :blush:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #293 skrivet: 2010.12.29 - 13:03:34 »

Jag borde prata migränmedicin, smärtläkare och naprapat med dig Sorla,
men jag orkar inte skriva så mycket nu, men återkommer när den här
eländet-till-migrän släpper någon gång :so_mad:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #294 skrivet: 2010.12.29 - 13:47:09 »

Jag borde prata migränmedicin, smärtläkare och naprapat med dig Sorla,
men jag orkar inte skriva så mycket nu, men återkommer när den här
eländet-till-migrän släpper någon gång :so_mad:

Du är välkommen när som helst!  :bearhug: Fast om jag är så mycket till hjälp vet jag inte...... Hittar ju inte riktigt rätt själv ju.... :sad:


Jag har suttit ute med laptoppen senaste somrarna, men det är ju så svårt att se på skärmen när det är soligt. Så kom jag på att det funkade lika bra att skugga ögonen som att skugga skärmen. Grejen är att jag svettas väldigt lätt i huvudet, så jag vill inte sitta i solen med mössa.  :blush:

Ett litet parasoll kanske skulle vara finemang för dig. Det finns små varianter som man kan ta med sig, typ paraply. Fast de går liksom att skruva fast i bordet eller på balkongräcket. Eller sticka ner i gräsmattan/sanden.

Eller ännu mindre som man kan sätta på huvudet, kom jag just på!  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #295 skrivet: 2010.12.29 - 14:22:23 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #296 skrivet: 2010.12.30 - 17:49:26 »

Oj, nu vet jag inte om jag vågar skriva det här. Varje gång jag säger det, eller skriver det så går det åt pipan. Sist rasade jag ju i trappan och fick åka och sy ihop armen. Men nu mår jag jätte bra! Hela dagen idag har jag mått så där sprudlande bra. Var uppe på vinden och målade i ca 2 timmar och det gjorde inte ont någonstans. Och fortfarande gör det inte ont.  :yay:

Jag hoppas jag slipper besöka naprapaten på några veckor nu.

Maken är ute och försöker springa trots att han har övergångsbesvär. Han har knappt käkat kolisar alls sen i söndags. Bara några rutor choklad i söndagskväll när han började må lite darrigt, och en pyttebit tårta i tisdags.  Annars äter han som jag. I morse rapporterade han att han hade gått ner liiite. Fast han sa inte hur mycket. Gissar ett halvkilo eller så. Jag hoppas han får se snabba resultat, annars lär han inte idas fortsätta.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #297 skrivet: 2010.12.30 - 17:54:55 »

Vad skönt att du mår bra! :smooch:
Varna maken för att träna för hårt så här i början. Han har 30% sämre hjärtkapacitet och det ska man nog ta hänsyn till.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #298 skrivet: 2010.12.30 - 21:17:38 »

 :thumbsup: för maken, har han testat äta low-carp förut?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #299 skrivet: 2010.12.30 - 22:47:28 »

Varna maken för att träna för hårt så här i början. Han har 30% sämre hjärtkapacitet och det ska man nog ta hänsyn till.

Oj då!  :shock: Det visste jag inte. Ska genast varna honom.

:thumbsup: för maken, har han testat äta low-carp förut?

Nä, det är första gången. Fast han har ju dragit ner på kolisarna lite succesivt tack vare att jag äter LC.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544