Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 12:12:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948287 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #270 skrivet: 2010.11.06 - 22:22:09 »

Sorla jag var med på det du menade... :smile:
Jag har haft en katastrofmigrän som barn, så länge jag kan minnas, utreddes för det i specialkliniker vid 5-6 års åldern,
jag var så pass väck vid attackerna så det trodde att det var epilepsi. men nej migrän av rang var det.
Jag spydde , grät och käkade medicin.
Under toåren blev det bättre och var nästan borta unde tiden 22-30 då jag var gravid eller ammade... sedan kom den tillbaks som fibro och värk från nacken.
Som barn kom fanns värken alltid på pannan.
jag har haft över 10 år vanliga glasögon som blir solglasögon ute, dom är toppen, riktigt toppen!

Jag försöker träna lite extra och röra nacken ordentligt nu framöver.

bara du nu håller din migrän på avstånd!! :thumbsup: :nod-yes:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #271 skrivet: 2010.11.21 - 16:02:35 »

Nu börjar jag nästan....eller nä, kanske inte. Men lite har jag återställt mig efter katastrof-fallet i trappen. Jag behöver någon tur till naprapaten i veckan. Sen hoppas jag att det ska vara ok. Men sista veckan har det ändå varit ganska lugnt på migränfronten. I fredags ja, men då var det ju synd om mig, så jag tröståt en bit krusbärspaj. 2 timmar senare kom migränen. Men jag hann att mota bort den, så det blev bara ett par timmar som skallen och ögonen värkte.

Jag har börjat äta Supermagnesium från Great Earth. Säg nu inte att det är något lurendrejeri med den! Varje tablett innehåller 375 mg och jag ska precis börja gå upp till två tabletter per dag. Är det bäst att ta en tablett morgon och kväll? Jag tänkte göra så i alla fall. Några häpnadsväckande resultat med magen har jag inte märkt av. Men den har varit osedvanligt trög sista tiden, och har kanske blivit något kvickare i vändningarna. Däremot har jag märkt att jag har lättare att slappna av i musklerna! Och jag tror att jag skulle haft mer migrän än jag har haft, utan magnesiumet. Så hoppashoppashoppas igen!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #272 skrivet: 2010.11.21 - 16:51:29 »

Jag tror det alltid är bättre att sprida intaget om möjligt, även om det kanske inte alltid är så jätteväsentligt (det är ett annat sätt att säga att jag inte vet). Great Earth tror jag är bra. Det är väl ett bodybuildermärke? Jag tror byggare vet vad som är sjysst. :nod-yes:

Hoppas det kommer att funka!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #273 skrivet: 2010.11.21 - 19:55:52 »

I´m a bodybuilder!     :lol:  :banana:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #274 skrivet: 2010.11.21 - 21:29:21 »

I´m a bodybuilder!     :lol:  :banana:

 :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #275 skrivet: 2010.12.05 - 15:07:00 »

Nu känns det som att det går försiktigt i rätt riktning igen. "Bara" 3 doser migränmedicin på 2 veckor. Och då var det ganska milda anfall då medicinen gjorde mig slöare än vad huvudvärken gjorde. Jag tror att det är mina megadoser med Magnesium (750 mg/dag) som gör nytta. Och bonusen är att jag kan äta ost igen utan att magen får tvärstopp. Åååh vad jag hoppas att det ska fortsätta att bli bättre!

Den där påbyggnaden trodde vi att vi skulle kunna flytta in i till jul. Men det kommer vi definitivt inte kunna göra. Idag var jag uppe och målade med den slutgiltiga färgen i alla hörn med penseln. Imorgon ska mannen rolla taket på ena ledden. Och sen ska han rolla på den sista ledden kanske nästa helg. Då är det bara väggarna kvar innan tapeten och golvet kommer på plats. Med det här rasande tempot lär det vara klart till Påsk i bästa fall.  :whistle:


Men med en gosse som ska få betyg för första gången nu till jul, är det fokus på skolarbete och läxor i timtals varje dag. Den här helgen har han pluggat 8 timmar per dag. Arma barn! Är det verkligen rimligt?! Skolan har helt uppenbart misslyckats när ett barn måste plugga så mycket hemma för att få godkänt. Det känns helt avigt!  :sad: Vi fick indikationer på att det gick trögt för honom på lektionerna, och att han låg på gränsen till underkänt i flera ämnen i mitten av terminen. Men då kom vi överens om några åtgärder som skulle hjälpa honom att bättra på läget. Och så skulle lärarna flagga direkt om det inte går enligt plan. Jo, tjena att de flaggar! När det är knappt två veckor kvar till betygen ska sättas, då får vi veta att han inte lämnat in läxor på flera veckor! Ungen har inte fattat att de var så viktiga, han trodde boken var viktigast att hinna med i och var så nöjd med att han lyckats med det. Hallå!?! Vad skjutton, jag blir så förbannad att jag kan gå upp i limningen!!! Inte på gossen, utan på lärarna som är så jäkla flata att de låter det gå så här långt! Trots att vi har försökt följa upp och har frågat flera gånger i veckan, så säger ingen något förrän det är nästan omöjligt för honom att klara ämnena. Man tror inte att det är sant...... :sad:

Nä, nu ska jag lämna över datorn till sagde son, så han får fortsätta med nästa ämne. Han kämpar på bra sonen. Trots att han missat massor, är jag stolt över honom. Mycket! Min älskade store son som aldrig får några kunskaper gratis, utan måste kämpa för varje resultat.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #276 skrivet: 2010.12.05 - 16:03:26 »

Vad skönt med huvudvärken. Är det magnesium som har hjälpt tror du?

Jag undrar om det inte är missriktad välvilja att ungarna får betyg så sent. Då kommer ju allt på en gång liksom. Helt plötsligt måste man prestera och det blir jätteviktigt hur man klarar sig. En annan hade ju betyg från ettan, men inte var det nån som tog det så allvarligt förrän högstadiet kanske, men det gjorde ju ändå att man visste vad det var frågan om lite hur man låg till.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #277 skrivet: 2010.12.06 - 15:45:08 »

Jag har också önskat betyg tidigare.
I finland får man en sådan redan från början.
I början en skrifligt  och sedan  på en skala 4-10.
Ett betyg från åk 4-5 är helt på sin plats.

Jag fattar inte heller varför man inte kan tala klarspråk snabbt och mejla om något inte stämmer.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #278 skrivet: 2010.12.26 - 11:48:58 »

Först den tråkiga rapporten.

Det har varit alldeles för mycket huvudvärk sista veckan.  :shake_head: Jag skyller på en dunderförkylning som däckade mig i söndags för en vecka sedan. Med förkylningar kommer låsningar i nacken och ryggen som ett brev på posten. Igår vaknade jag tidigt på morgonen med migrän. Gick upp och tog medicin och somnade om. Dagen var ganska lugn, som tur var. Mamma fyllde år, så vi var där på kvällen. Under kvällen kom migränen sakta krypande och sen när vi kom hem blommade den ut med full kraft.  :shake_head: Idag mår jag ganska ok. Monstret ligger och lurar i halva vänstra skallen innanför örat och ögat. Men ännu så länge håller jag det stången med avslappningsövningar, djupandning och lite stretch. Jag hoppas jag kan få en tid hos min naprapat i mellandagarna. Han jobbar i alla fall.

Sen den roliga rapporten.

Vi plockade fram vårat Wii Fit spel imorse. Det brukar vara under julen som jag har tid och lust att spela lite. Det roliga med den är att man står på en platta och så får man börja med att väga sig. Och den håller koll på när man gjorde det sist, och hur mycket man väger.

Jag kan säga så här.... jag är den enda i familjen som har en neråtgående kurva på vikten. Minus 3,3 kilo, tack vare LCHF. Ärligt talat trodde jag att det rörde sig om max 1-1,5 kilo. Och då har ändå magen stått ganska stilla sista dagarna. Känner mig som en ballong. Det är ovanligt sen jag startade med LCHF. Men fikon, potatis i Jansson och Vörtbröd är mina svagheter.... och någon enstaka pepparkaka och lussebulle.... Det straffar sig så klart på något sätt. Kanske det också påverkar huvudvärken...

Resten av familjen har gått upp allt mellan 3 kilo och 10 kilo.  :tongue: Maken är inte så jätte nöjd, om man uttrycker sig försiktigt.  :cool: Men store sonen tog i alla fall rekordet på viktuppgång. Han har vuxit, om jag minns rätt nu, 19 cm och gått upp 10 kilo på 1 år. Lillflickan är den som har ökat minst med sina 3 kilo plus på ett år. Mellansonen råkade bli överviktig en stund, innan vi insåg att vi skulle justera längden.   :lol1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #279 skrivet: 2010.12.26 - 13:12:24 »

 :cry: :clapping:

Citat
Han har vuxit, om jag minns rätt nu, 19 cm och gått upp 10 kilo på 1 år.

Som en tjurkalv!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #280 skrivet: 2010.12.28 - 14:53:30 »

Äre så Hemul?  :lmao: Ändå är han långt ifrån längst i sin klass, bland killarna.

Apropå något helt annat.....

Ser ni någon skillnad?!?  :yay: Ja e duttig som kunde, fast jag höll på att bryta ihop innan jag lyckades. Hemul, du kanske skulle skriva att det är 100 pixlar som är den magiska gränsen på hur stor avataren får vara. Jag hittade det till slut i en tråd iaf.

Jag borde inte ha tid med sånt här. Lillkillen fyller 12 år. Men han sitter och kollar på sin födelsedagsfilm Eclipse, och har ändå inte tid med mig. Tårtan är nästan klar och middagen kan jag inte börja med riktigt ännu. Fast jag borde dammsuga lite runt granen. Tar det när filmen är klar.

Nu var den klar och alla småkarlar ska ut och åka pulka. Då äger jag vardagsrummet!  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #281 skrivet: 2010.12.28 - 15:09:28 »

Äre du? :smile:

Då menar där i profilen där man ändrar ava? Jag kan försöka, men då måste jag komma ihåg att ändra där om jag ändrar storlek för tillåtna avatarer senare.  :sneaktongue:

Håller med om att det är klantigt gjort. Vissa forum har ju en popup som talar om för en exakt vad som är felet med bilden man försöker ladda upp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #282 skrivet: 2010.12.28 - 15:27:55 »

Joru, seru! De e ja. :cool:

Jag kan försöka, men då måste jag komma ihåg att ändra där om jag ändrar storlek för tillåtna avatarer senare.  :sneaktongue:

Jo precis, där man ändrar avatar. Men det är inga problem om du glömmer ändra. Då hjälper vi dig med att komma ihåg det.  :nod-yes: Fast om det är besvärligt så kanske det inte är så jätte viktigt. Man kan ju fråga också, när det strular.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #283 skrivet: 2010.12.28 - 15:48:11 »

Jag ska se om jag kan komma åt det. Det är inte alldeles säkert.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #284 skrivet: 2010.12.28 - 17:14:36 »

Fin bild Sorla!
Loggat
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544