Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 09:26:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 949879 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #180 skrivet: 2010.08.18 - 07:50:05 »

Vilken fin stuga det blev och så bra     planerat med förvaring och hyllor där inne!

Här började barnen skolan redan i måndags, så det är back to basic redan :sneaktongue:,
Njut av de sista semesterdagarna hos systern!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2010.08.18 - 09:02:01 »

Wow! Jättegulligt!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #182 skrivet: 2010.08.19 - 23:22:54 »

Tack tjejorna!  :biggrin1:

Det är bara så himla tråkigt att vi inte kommer dit mera i år.....  :sosad:

Men nu börjar det spännande hemma istället. I måndags började de riva grannens tak och ställa dit elementen, nu på inkommande måndag börjar det med andra grannens och måndagen efter det med vårat.  :yay:

Nu måste det fattas beslut om klinker och kakel osv. Det blir nog enklaste varianten. Vitt och något neutralt golv. Och bara kakel upp på halva eller 2/3 av väggen. Så kan man variera med färg eller tapet på resten av väggen.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #183 skrivet: 2010.08.20 - 14:31:15 »

Åh vilket fint hus, va duktig du är.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #184 skrivet: 2010.08.23 - 07:55:59 »

Oj, nu måste jag börja fatta beslut!  :max-shock: Hur skulle ni ha gjort? Liiiiten toalett ska få golvklinker och kakel upp till ca halva väggen eller drygt halva. Det kommer dessutom troligen bli ganska högt i tak på denna lilla toalett. Vilken storlek ska man ha på kaklet? Gäller principen att stora kakelplattor gör att det ser mindre ut och mindre kakelplattor ger en större känsla av rummet? Har storleken betydelse i det här fallet?  :crazy: Vi hade tänkt vitt kakel och sen antingen tapet eller målat på väggen ovanför. Golvet blir troligen ngn grå nyans. Någon som har funderat i de här banorna tidigare?  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2010.08.23 - 09:01:25 »

Rent spontant - och jag har en liten toa med högt i tak - så tror jag på mindre plattor. Riktigt små tror jag skulle vara snyggt. Men det är antagligen helt "fel". Fräga där ni köper kaklet om det är på ett riktigt ställe. De känner säkert till om det finns några estetiska regler.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #186 skrivet: 2010.08.23 - 12:00:27 »

Jag frågade plattsättaren och han höll med dig. Inte för stora plattor när det är halvvägg och litet utrymme.

Men det är sjukt vad sugen jag är på havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk!  :cry: Jag vill inte ha äggröra, omelett eller något annat med ägg nu. Vad ska jag hitta på?  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2010.08.23 - 12:30:13 »

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1203.0.html  :whink:

Vad idalinda säger om smaken stämmer faktiskt.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #188 skrivet: 2010.08.23 - 12:38:04 »

Jag frågade plattsättaren och han höll med dig. Inte för stora plattor när det är halvvägg och litet utrymme.

Men det är sjukt vad sugen jag är på havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk!  :cry: Jag vill inte ha äggröra, omelett eller något annat med ägg nu. Vad ska jag hitta på?  :sad:
Riktigt små på golvet (ca 2*2 cm) och lite större (kanske 10*10) på väggen tror jag att jag hade valt. Tycker att det är snyggt!

Apropå havregrynsgröten, om du är så akutsugen på detta, så kan väl inte lite grann sådant skada?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #189 skrivet: 2010.08.24 - 02:09:40 »

Ja den där Ägggröten som Hemul just tippsade om är helt fenomenal!!  :yay: den har vi ätit ganska ofta till frukost maken och jag.  :nod-yes: mättande och god och ger rätt "gröt" känsla! .. om du inte provat den ännu så prova!

gällande kaklet så tror även jag på tämligen små plattor.. samt om ni ska köra halvvägg.. så bör ni sätta någon form av "kant" eller "bård" som avslut på kaklet.. antingen i trä.. eller i kakel. finns en uppsjö sådana produkter.. så stilen bör inte vara något problem. men denna "kant" gör att det ser mer genomtänkt ut än att bara hux flux sluta med kakel och börja med tapet eller målad vägg.  :nod-yes: 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #190 skrivet: 2010.08.24 - 16:41:33 »

Småkakel i ett litet badrum  :thumbsup:

Snart börjar det hända saker hos er , spännande!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #191 skrivet: 2010.08.24 - 19:18:13 »

Nu har jag kollat runt. Var hos en handlare igår. Och hans tolkning av "inte för stora plattor" var att de gott och väl kunde ha måtten 10*30 iaf. Var och kollade hos grannen igår och tog med mig prover. Och det såg faktiskt inte så tokigt ut med så pass stora plattor. Iom att de är betydligt bredare lurar de liksom blicken att tro att rummet är bredare än vad det är. Så jag är nog kärringen mot strömmen, trots alla era tips om just motsatsen.  :whistle:


Grannen hade satt mosaik i ngn krämvit variant. Fint iofs. Men jag tycker att det blir lite plottrigt med mosaik. Faller mig inte riktigt på läppen..... Fast jag skulle väldigt gärna använda turkos/ljusblå mosaik och snygga till ett litet bord någon gång. Men då är det ju en mer begränsad yta.  :rolleyes:


Så just nu lutar det åt vita breda kakel och betonggrå klinker. Låter urtrist, men den är faktiskt fin. Jag skulle gärna ha nästan svart, grafitgrå klinker. Men eftersom vi bägge är ljusa skulle det se så skitigt ut på nolltid. Och jag har annat för mig än att springa och dammsuga toaletten varje dag.


kwidell, jag hade också funderat på ngn övergång mellan kakel och tapet. Försäljaren tipsade om en liten list, som även kan användas när man kaklar runt hörn. Den såg fin ut tycker jag. En rå kakelkant ser ju inte så genomtänkt ut. Ungefär som att kaklet plötsligt tog slut, hoppsan, vi sätter lite tapet istället.  :smack:


Jag har en liten idé om att sätta en tapet med guldmönster i kurbitsstil. När jag berättade det för store sonen tackade han sin lyckliga stjärna att det inte är han som ska använda toaletten.  :lol: Men när man ändå är igång skulle det väl vara tjusigt med en kristallkrona där också.  :clap_jump: Men den får jag nog smyga dit när maken sover.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #192 skrivet: 2010.08.24 - 22:01:35 »

Vita breda kakel låter inte alls urtrist. Det låter skitsnyggt! Hade inte ens en aning om att såpass stora kakelplattor finns! Hur stort ska klinkersen vara då?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #193 skrivet: 2010.08.25 - 00:15:31 »

tycker det låter jättesnyggt med vitt kakel.. som är brett. tänkte faktiskt inte så långt som att det ju finns kakelplattor som inte är kvadratiskt formade! :smack_head:  :laugh:  och mörkt golv låter skönt tycker jag.. det blir liksom både vilsamt och lite modernare känsla över det.  :nod-yes:

Citat
kwidell, jag hade också funderat på ngn övergång mellan kakel och tapet. Försäljaren tipsade om en liten list, som även kan användas när man kaklar runt hörn. Den såg fin ut tycker jag. En rå kakelkant ser ju inte så genomtänkt ut. Ungefär som att kaklet plötsligt tog slut, hoppsan, vi sätter lite tapet istället.   :smack:

 :lmao: nä precis! verkar ha varigt en bra säljare du fick tag på tycker jag!.. han/hon verkar kunna sina saker. :cool:

när det gäller guldtapeten så är jag helt med på noterna!   :inlove: har vänner som har inrett hela sin hall i Guld!.. något som faktiskt blev väldigt snyggt!  :nod-yes: dessutom så passar ju guld bra tillsammans med de neutralare vita och gråa kaklet.  :thumbsup:

och varför inte en kristallkrona?! det finns små sådana som faktiskt är anpassade efter badrum! :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #194 skrivet: 2010.08.25 - 07:19:19 »

Maken och sonen vill inte vara utan kristallkronan när du väl har smygit in den!
Loggat
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544