Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 18:58:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 950257 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #135 skrivet: 2010.07.20 - 15:38:28 »

Ordinerad Ingen träning.  :cry: :sosad: Inte förrän torsdag iaf. Så får vi se vad sjukgymnasten säger. Men just nu är det för ont. Ett och ett halvt steg framåt och ett steg bakåt. Eller något.... Det blir till att ta med kryckorna på semestern, för säkerhets skull.

Tack vare Ekub börjar jag bli glassugen. Kwidells recept ser gott ut. Och vi har faktiskt en gammal glassmaskin som står och samlar damm längst in längst ner i ett skåp. Får be maken om hjälp att ta fram det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2010.07.20 - 17:36:19 »

Jobbigt. Hur går det att röra sig inomhus då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #137 skrivet: 2010.07.20 - 18:10:26 »

Jag går utan kryckor nu. Men när det svullnar upp är det nätt och jämnt, för då kan jag inte räta ut knät helt. Och att gå med ett böjt knä sliter på den muskeln/muskelfästet som svullnar. Ond cirkel... :glare: Men jag vill ju träna baksidan av låret för att bli starkare så framsidan slipper göra jobbet ensamt. Men nu fick jag inte göra någonting. Jag har inget tålamod för rehab märker jag..... Det går ju så olidligt långsamt. Då känns varje bakslag extra motigt.  :mad_roll:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2010.07.20 - 18:39:30 »

Rehab suger stjärt!  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #139 skrivet: 2010.07.20 - 20:01:01 »

"Suger fett" heter det.  :club_idiot:  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #140 skrivet: 2010.07.20 - 20:37:58 »

Sug min STJÄRT! :badtongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #141 skrivet: 2010.07.20 - 21:04:27 »

Ska du fettsuga din stjärt!?!  :max-shock: Jag trodde du var emot operationer mot fetma!  :lmao: Jag tror det blir svårt att få det på en rehabilitering..... :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2010.07.20 - 21:33:55 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #143 skrivet: 2010.07.20 - 22:13:14 »

 :lmao: :lmao: skönt att Humorn fortfarande finns kavar, mitt i allt elände!  :flirting:  :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #144 skrivet: 2010.07.23 - 10:56:46 »

icke roligt med sådana krämpor i denna värmen  :shake_head:, nu lär det bli lite svalare ...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #145 skrivet: 2010.07.23 - 17:08:41 »

Humor hjälper mot mycket. Utan humor skulle man lägga sig ner och aldrig kliva upp igen, känns det som ibland.

Idag blev jag påmind om att jag faktiskt kan ha ont i huvudet.  :tongue_wag: Jag tror det är 2 veckor sen sist. Synd att jag skulle bli påmind just idag, när barnen kom hem efter 1 vecka semester på annat håll.  :inlove: Men värken håller sig i bakgrunden än så länge. Så länge jag inte behöver gå och lägga mig räknas det knappt.

Det går inte en dag utan att jag lyckligt tänker på hur nära det var att jag skulle börja knapra piller i förebyggande. På söndag bär det iväg till vårt lilla pörte i Österbotten. Där kommer det bli många middagar hos vänner och släktingar. Våra närmaste vänner är redan informerade om min dramatiska livstilsförändring. Men makens gamla farmor som är diabetiker ska bli både en utmaning och riktigt kul att berätta för. Hon kommer bli lite bekymrad när jag inte vill fika hennes vanliga fika hon alltid bjuder på. Läsk, syltmunkar och glass.  :max-shock: En riktig mardröm som ungarna älskar och mår jätte dåligt av. De blir stirriga, folkilskna och otåliga.  :fork_off: Undrar om jag ska försöka introducera lite LCHF-fika. Bär och naturell yoghurt tex. Det är en utmaning.   :cool:

Knät har gått ner i nästan normal storlek igen. Jag kan fortsätta med övningarna. Livet fortsätter i sina hjulspår....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2010.07.23 - 17:21:41 »

Häftigt med migränen. Jag har en kompis som LC inte har hjälpt nåt speciellt. Ville inte säga det förut och kanske påverka dig negativt, eftersom jag tror det är rätt ovanligt.

Vär i Österbotten ligger pörtet? Grisar! I  :inlove: grisar!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #147 skrivet: 2010.07.23 - 19:31:33 »

Synd om din kompis. Jag har provat så många andra grejer som "brukar" hjälpa. Så nu när detta funkar har jag svårt att tro att det skulle vara placebo. Hon kanske ska prova de grejerna? Medicinsk Yoga för migräniker, akupunktur, avslappningsövningar för ansikte och käkar, trista förebyggande mediciner..... Yogan och avslappningsövningarna har jag nytta av trots att de tog inte bort migränen. Men spänningshuvudvärken är lättare att kontrollera. Jag läste om någon som korrigerat sin Atlaskota. Men när jag surfade på den sajten verkade det lite lurendrejeri över det hela. Men det kanske har hjälpt någon.

Vi ska till en liten håla som ligger utanför Kristinestad. Grisarna du skriver om, är det månne Grismunkar? De är ett måste i de trakterna. Jag brukar ha svårt för dem, eftersom de är så fruktansvärt söta.  :tongue_wag: Lär inte vara lättare i år.  :laugh:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2010.07.23 - 20:47:55 »

Jag tror hon har testat allt det där.

Japp, grismunkar! Jättegoda! Jag har varit i ett pörte utanför Jacobstad och ätit grisar. Är det långt ifrån?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #149 skrivet: 2010.07.23 - 22:04:47 »

Åh Finska grisar!!! det var längesedan. Mitt X introducerade dem. Han kom  från Jakobstad
Loggat
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544