Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:03:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 930938 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #30 skrivet: 2010.04.04 - 18:38:05 »

 :laugh: Det som skymtar i bakgrunden är persiljan. Själva blomman är väl en sån där Krokus? Jag och blomnamn.... :redface: Vågar inte svära i detta sällskap där proffsen regerar... :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.04.04 - 19:07:12 »

Jaha! Jag trodde det var en krokus först, men bladen stämde ju inte.  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #32 skrivet: 2010.04.04 - 19:57:37 »

 :lmao: Det var ju lite busigt att luras så....  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #33 skrivet: 2010.04.07 - 17:57:00 »

Har ni någon gång försökt hålla balansen på en pilatesboll, utan att sätta ner fötterna i golvet?  :lol: Och sen samtidigt sakta sitta och vrida huvudet fram och tillbaka i sidled?  :huuh: Om det sen mot förmodan faktiskt gick att göra, utan att dunsa i golvet, övergå till att sakta rulla med ögonen som om du vore besatt. Fortfarande utan att trilla av bollen.  :shock: Då är ni skickliga! Det tror min gulliga naprapat att jag ska klara av.  :crazy: Jag börjar så smått klara av att balansera på bollen, om jag samtidigt får sitta och flaxa med armarna och stirra stint framför mig. Och huvudvridningen och ögonrullningen klarar jag också, om jag får sitta på en stol eller i skräddarställning på golvet. Men tillsammans!  :so_mad: Gisses!  :max-shock: :ninja: Du som klarar det kan gärna få ge mig en lektion i hur det ska gå till.  :wave:

Äh, det får vara färdigövat på det nu. Jag drar och simmar några längder istället...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2010.04.07 - 18:09:41 »

Citat
sakta rulla med ögonen som om du vore besatt

Behöver jag inte anstränga mig nåt speciellt för.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #35 skrivet: 2010.04.08 - 11:49:22 »

 :confused3: HUR ska du balasera dig med bollen ???
Ska du stå på den ?
Ska du ligga på den med magen och händerna och fötterna i luften ?
Sitta på den ?

Hur?

Jag har nämligen en sådan boll .. någonstans... haft den flera år men aldig pumpat upp den  :redface:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #36 skrivet: 2010.04.08 - 11:56:43 »

:laugh: Det som skymtar i bakgrunden är persiljan. Själva blomman är väl en sån där Krokus? Jag och blomnamn.... :redface: Vågar inte svära i detta sällskap där proffsen regerar... :crazy:

jag avskriver mig från blomma-proffs-sällskapet, men det finns sådana här också...
Min trädgård är rena-rama -trädgårdsland med blommiga inslag.
Gör ett studiebesök i odla.nu -forumet någon gång och går på blommande-avdelningen,
att folk kan så mycket latin  :smack_head:

Men jag skulle gärna vilja kunna dom där huvudgrupperna på växt-latinska, det skulle undelätta  :nod-yes:

Men krokus måste det vara , blomman som du har, inga pioner vågar blomma än...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #37 skrivet: 2010.04.08 - 15:03:36 »

:confused3: HUR ska du balasera dig med bollen ???

Jag ska sitta på den. Med fötterna i luften. Naprapaten föreslog att jag skulle sitta som på en häst. Dvs gränsle.  :biggrin1: Men det är omöjligt. Då måste jag hålla i fötterna för att de inte ska släpa i golvet. Så jag sitter med fötterna rakt framåt, som på en stol.

Det är mycket luft att blåsa in i den om man inte har ngn sorts pump. Jag har en elektrisk tack och lov.  :lol:

jag avskriver mig från blomma-proffs-sällskapet, men det finns sådana här också...
Min trädgård är rena-rama -trädgårdsland med blommiga inslag.
Gör ett studiebesök i odla.nu -forumet någon gång och går på blommande-avdelningen,
att folk kan så mycket latin  :smack_head:

Men jag skulle gärna vilja kunna dom där huvudgrupperna på växt-latinska, det skulle undelätta  :nod-yes:

Men krokus måste det vara , blomman som du har, inga pioner vågar blomma än...

Jag ska spana in det forumet lite. Men att jag skulle kunna lära mig latiska namn är en utopi. Jag med minnesluckor var och varannan dag.  :sad: Igår var det två saker jag ville komma ihåg namnet på, men det var helt borta! I morse kom jag på dem igen.  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #38 skrivet: 2010.04.08 - 22:20:37 »

Din naprapat var mig en krävande sort. Jag försöker se bilden av dig balanserandes enligt ovan framför mig..men näe.  :lmao:

Fast tummarna håller jag..må din migrän vara väck för gott.. :thumbsup:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #39 skrivet: 2010.04.12 - 11:16:30 »

Just nu känns det inte som att det går någe vidare. Har tvingats ta migränmedicin 3 dagar på raken nu. Har iofs hävt värken, så den inte har slagit omkull mig. Men det känns som ett misslyckande.  :sad:

Och som grädde på moset har jag drabbats av ngn taskig muskelinflammation i knät. (min diagnos) Det har varit soffläge större delen av helgen.   :sosad: Försökte ringa vårdcentralen på den väl tilltagna (30 minuter) telefontiden. Första 20 minuterna kom jag inte ens fram till telefonkön. Sen kom jag äntligen fram. Men efter att lyssnat på "piiip piip du har xx plats i kön" i 15 minuter och till och med lyckades avancera till först i kön, fick jag en upptagetton i örat och telefontiden var slut! :guns:  :so_mad:
Nu väntar jag på att ngn sjuksyrra ska ringa upp mig. Men chansen att jag ska få träffa läkare idag är väl minimal.

Det är så förbannat typiskt. Lika....

jaha nu ringde sjuksyrran upp. Det finns inga akuttider och hon bad mig ringa på telefontiden imorgon igen. Gaaaaah!!! :guns: :guns: :so_mad: :so_mad: Det är heeelt omöjligt att boka en akuttid till imorgon via henne. Jag måste ringa samma dag. Och då gåååår det ju inte att komma fram! Byråkrati i ett nötskal! Jag blir gaaalen!  :fork_off:  :cry:

Några bollövningar har det inte varit tal om. Och jag får ont i huvudet av att inte kunna ligga som jag vill när jag sover bara för att knät ska ligga på en kudde. Nu känns det som att det är jätte synd om mig... Fast knät känns lite bättre idag. Så är det i alla fall synd om mig.....Äh, jag går och lägger mig i soffan igen och ser om jag kan hitta något avsnitt med Simon och Thomas inspelat.

Bortse från gnället, jag återkommer när det känns lite roligare igen.  :byecry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2010.04.12 - 11:26:59 »

 :sad:

Min läkare har tack och lov slutat med de där vidriga telefontiderna. Jag har skräckminnen av hur hemskt det var.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #41 skrivet: 2010.04.12 - 14:30:10 »

Varför får man inte ha majlkontakt med sjukvården så att man slipper jaga varan !
Dom som inte kan majla kunde ringa, mycket smidigt.

 
men inte frågar dom mig inte  :shake_head:

Det är säkert lite likadant överallt, här får man ringa till ett 010- nummer lämna sitt nummer och dom ringer upp,
ja tack men , kan jag alltid svara då när dom behagar ringa ?
jag kanske inte vill att mina barn sitter och lyssnar då när jag pratar med dom, eller den som jobbar
kanske inte kan svara  just då när dom ringer.
MAJL , heter det !

Hoppas du kommer fram i morgon !
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2010.04.12 - 14:31:54 »

Min läkare svarar på mail. Har t.o.m. beställt tid på det sättet. Han säger att det är olika (hos dem). En del kollar inte ens mail från patienter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #43 skrivet: 2010.04.12 - 14:35:46 »

Jag har fått vissa kontakter genom majl ,men just vårdcentralen är  som man kallar på finska " arvauskeskus"

Den heter på riktigt på finska terveyskeskus  (terveys= hälsa , keskus = central )
men
folket har länge sedan döpt om det till arvaus ( gissnings) central.
Bara för att...det är så ofta så ...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2010.04.12 - 14:39:24 »

 :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544