Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:01:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931506 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010.03.26 - 19:31:55 »

Stort grattis till dig Sorla!  :thumbsup:

Så skönt att försäkringskassan kan säga ja ibland iallafall .. annars har det blivit hiskeligt med den där försäkringskassan  :sneaktongue:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #16 skrivet: 2010.03.26 - 23:22:12 »

Stort grattis Sorla  :flowers:, du får kanske någon migränattack mindre
bara av den anledningen att du slipper stressen med karensen !
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2010.03.28 - 12:53:58 »

Tack!  :bearhug:

Tyvärr inledde jag helgen dåligt. Jag fick så mycket energi så jag satte igång med att städa. Sen vaknade jag kl 4 på morgonen med jordens migrän. Satt som en smäck. Upp coh tog medicin och lyckades slumra till och från fram till 8. Hoppades att frukost skulle få bort den sista värken. Men nä, värk hela dagen i huvudet och hela överkroppen. Och nu har jag fått nackspärr.  :sosad: Vilken tur att jag har tid bokad hos naprapaten. Jag hade tänkt att han skulle fixa min handled som bråkar, men jag få lägga den på is ett tag till. Nacken har högre prio. Men det verkar onekligen som att jag får utnyttja FKs generositet redan nu på måndag. Jag pallar inte att jobba efter hela helgen söndervärkt.  :cry:

Jag hoppas jag har lite energi till att pigga upp mig med negerbollar sen. Ska orka göra dem bara. Flåt att jag gnäller. Men det är ju frivilligt att läsa.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.03.28 - 22:45:21 »

Hoppas att du gör dem på lc-negrer! :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2010.03.29 - 12:22:23 »

Selbstverständlich!   :blink: Fast energin räckte inte hela vägen fram. Det blev en kopp te.  :sleep:

Men nu har jag fått chassit riktat. Och har fått övningar för att stärka upp de pyttesmå rackarns musklerna i nacken som tycks gått i träda. Så nu jäklar får det vara nog med låsningar i nacken.  :guns:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.03.29 - 12:53:19 »

 :flowers:

Grattis till FK-beslutet!

och blås...blås...på det onda

 :nod-yes:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2010.03.29 - 21:04:32 »

Tack så mycket. Nu känns det redan bättre!  :nod-yes:

Så mycket bättre att jag fick energi till att göra de där negerchokladisarna. Meh!  :puke1: De smakade ju salt!  :max-shock: Helt tydligt och klart ska man ju inte använda normalsaltat smör när man bakar utan socker, eller med pyttelite dito.  :smack_head: Måste köpa osaltat till nästa bak. Det blir till att rulla dem i lite pärlsocker, så de går att äta i alla fall.  :cool: (säg inget till de militanta sockermotståndarna) Tuggmotstånd blev det med all kokos. Men det stör inte mig. Jag gillar att tugga.  :cheese:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.03.30 - 07:23:23 »

Jag gillar numera det där med att sockra "på ytan" om jag ska ha nåt med lite riktigt socker. Det känns som det behövs mindre socker när det är utanpå/ovanpå också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #23 skrivet: 2010.03.31 - 20:08:20 »

Fysiken nackspärr också  :ninja:, icke roligt alls.
Man bli så totalt handikappad då .

ta det lungt nu och jaga inga dammråttor, njut av påskhelgen istället !
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #24 skrivet: 2010.03.31 - 21:27:55 »

Jag har en helt fantastisk naprapat. Han har just tagit över efter min gamla trotjänare som inte heller gick av för hackor. Jag slet nog ut honom.  :redface: Hur som helst, den här nya. Om man bortser från att han är ung, vacker och vältränad och har en helt fantastisk empati och tar bort låsningar och masserar som en grekisk gud. Vi bortser från det. Så har han, av alla sjukgymnaster och naprapater jag har träffat, troligen hittat orsaken till mina ideliga nackspärrar och låsningar.  :inlove:

De där små musklerna som ska hålla skallen upprätt har, på mig, sagt upp sig. De jobbar knappt alls. Utan det är de stora musklerna som får sköta hela jobbet. Och det är de ju inte gjorda för.  :sad: De ska inte sköta det där statiska arbetet som det innebär att balansera ett jätte tungt huvud. Så nu har jag fått små övningar som är asjobbiga,  :so_mad: men som kommer ge mig mina pyttemuskler tillbaka, så jag kan hålla huvudet stolt och vackert.  :nod-yes: Jag hoppas jag var hos honom för sista gången nu, på läääänge. Jag vill så gärna klara mig själv nu så jag kommer lite närmare mitt mål jag har satt upp.  :rolleyes:

Första kortsiktiga målet blir att inte tvätta och dammsuga bilen. Och att inte hänga vårgardiner.  :nonono: Dammråttorna får någon annan jaga, om de ska jagas.  :nod-yes: Istället ska jag promenera och hinna sticka några varv på mitt lapptäcke, garva åt ungarna som springer påskärringar  :angrywife: och bjussa på saltsmakande chokladbollar.  :fork_off: :wave: Heja på maken när han hänger gardinerna och snacka strunt med grannarna.  :inlove: Så får påskledigheten blir för mig. Det är en bra intention i alla fall. Får se om det håller hela vägen ut.  :wacko:

Äh, jag behåller mina chokladbollar själv föresten. De kanske blir goda med lite socker utanpå. Annars får jag väl promenera ner till änderna och göda dem med dem.  :coo-coo:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2010.03.31 - 23:02:09 »

Ge inte änder sånt. Då börjar de megabajsa!  :bg:

Hoppas din naprapat har rätt nu då så du blir av med eländet.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.04.01 - 01:41:23 »

Den där beskrivningen av din naprapat lät trevlig  :crazy:    :lmao:

Ha en underbar påskhelg!  :flowers:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #27 skrivet: 2010.04.04 - 13:37:29 »

Titta vad jag hittade i min rabatt! Den samsas med persiljan som har klarat vintern bra för en gångs skull. Måste ha varit snön som hjälpte den.  :wave:


* varbild.jpg (68.06 KB, 1271x857 - visat 935 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010.04.04 - 14:06:35 »

Vilket underbart vårtecken!!!  :yay:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2010.04.04 - 17:51:59 »

Vad är det för nåt? En pion?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544