Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 07:51:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953562 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #945 skrivet: 2011.08.18 - 23:35:52 »

Tänker på dig! Hoppas det blir bra! Eller jag är rätt övertygad! Hur ofta skulle man göra sånt?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #946 skrivet: 2011.08.19 - 04:24:20 »

Skönt att det händer Nånting nu i alla fall!! Allt är väll i stort sett bättre än det du har nu?  :confused3: jag håller tummar och tår att det hela avlöper väl och att du blir hjälpt av detta nu!  :nod-yes: ser med spänning fram emot rapport ifrån dig!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #947 skrivet: 2011.08.19 - 08:35:57 »

Tack mina vänner!  :inlove:

Jag frågade honom hur ofta och hur länge man behövde göra detta. Och det vanligaste är ca var 3e månad. Några gör det varannan och vissa klarar sig 6 månader mellan behandlingarna. Och hur länge man behöver hålla på beror på vilken sorts migrän det handlar om. Min är dessvärre inte hormonbetingad, så jag får nog dras med detta.  :glare: Om jag inte har tur och för göra en bypassoperation som far, och sen käka en hiskelig massa mediciner. Bla betablockerare, fettlösare och allt vad det nu är. Han har nästan aldrig migrän längre, från att ha varit som jag är. Nä, jag tror jag helst slipper hjärtoperation. Risken är väl ganska lite dessutom, eftersom jag är så sund.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #948 skrivet: 2011.08.19 - 15:50:58 »

Säger du att han fick en hjärtinfarkt och då blev migränen bra?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #949 skrivet: 2011.08.19 - 16:22:39 »

ja, det säger hon  :whink:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #950 skrivet: 2011.08.19 - 16:40:21 »

Hur kan det komma sig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #951 skrivet: 2011.08.19 - 19:44:59 »

Blodförtunnande???
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #952 skrivet: 2011.08.19 - 19:54:53 »

Ja så är det säkert! Jag tror att en kompis till mig fick betablockerare mot migrän också. Hon mådde inte alls bra av det, men jag tror det hjälpte lite.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #953 skrivet: 2011.08.19 - 20:56:14 »

Jag vet inte varför han mår bättre. Han tror att det är betablockeraren han äter. Det är ett halmstrå som jag tar till om inte botox fungerar. Man mår nog inge vidare på betablockerare.

Jag åt en variant förut som inte fungerade. Pappa har också ätit den och ändå haft migrän. Då domnade fingrarna bort på mig och blev vita när temperaturen sjönk till 10 plusgrader. Pappa drömde mardrömmar. 

Den här varianten som han får nu är nog kraftfullare, så då kanske fingrarna skulle vitna på mig redan vid 15 grader.  :flirting:
Skämt åsido. Eftersom jag vill orka springa, simma och gå så känns det inte så lockande att äta något som håller nere pulsen. Då kommer jag ju inte orka.  :nonono:

Jag tror han äter blodförtunnande också. Eller så är det det som jag kallar för fettlösande. Same same tror jag.  :whink: :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #954 skrivet: 2011.08.19 - 21:17:02 »

Nej, det ska du inte! Du kan inte träna då. Det var det som hände min kompis och hon förstod först inte varför. Betablockerare gör ju så pulsen inte kan gå upp... De hade inte sagt ett ord om träning till henne.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #955 skrivet: 2011.08.19 - 21:24:28 »

Fast pappa orkar cykla och åka längdskidor. Men han gör nog inga nya rekord på milen.  :flirting: Men han knallar på i så pass bra takt att hans sambo inte orkar hänga med.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #956 skrivet: 2011.08.19 - 21:27:58 »

Det kanske finns olika eller också fick min kompis väldigt mycket. Hon orkade inte springa i alla fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #957 skrivet: 2011.08.19 - 22:00:31 »

Men att springa är ju så extremt. Det gör inte pappa heller.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #958 skrivet: 2011.08.19 - 22:25:24 »

Men DU springer ju.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #959 skrivet: 2011.08.20 - 10:06:07 »

Ja, precis. Det är därför jag inte vill ha den medicinen helst. Hoppas på Botox.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544