Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 12:40:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953631 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #885 skrivet: 2011.08.09 - 09:46:08 »

 :sad: Ja, inge bra.  :shake_head: Det är så tråkigt att se den där förhatliga ettan i tickern nu. Jag vill se en nolla hela veckan! Men det var säkert en reaktion på helgen som var väldigt intensiv.Och jag gjorde alla fel man kan göra. Men jag hade börjat hoppas att jag skulle kunna smita förbi den här gången. Det är det värsta med att hoppas. Att bli besviken.  :tongue_wag:

Magen har varit tvärstopp och bullrande sen i söndags morse då jag åt rostat bröd. Jag såg verkligen gravid ut! I går kväll blev jag desperat och åt säkert 15 katrinplommon och drack vatten. Inatt kl 4 fick jag gå upp. De är verkligen effektiv moteld de där katrinplommonen. De kan till och med råda bot på brödproppar.  :clapping: Fast magen är fortfarande inte nöjd. Den mullar och står på. Kanske 15 stycken var att ta i.....  :confused3:  :redface:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #886 skrivet: 2011.08.09 - 09:52:50 »

Inte fuska! Du får ju aldrig veta säkert om det funkar då. Försök vara stark en månad i taget. Du hade ju läst att man kanske kan införa vissa av de där produkerna igen sen när cirkeln väl är bruten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #887 skrivet: 2011.08.09 - 21:39:08 »

 :sad:
Det ÄR så tråkigt! Men jag tror lite som Hemul, kämpa lite längre, för att se vad som händer!

Jag upptäckte i helgen, något som jag vetat sedan jag var barn i princip, men inte gjort så mycket, för att jag inte kan... Hoppa. Jag får ont i huvet direkt. Bak i nacken och strålandes uppåt.
Därför har jag undvikit t.ex. aerobics i så många år (och har glömt bort varför). Testade nu i söndags. Så fort vi började hoppa kände jag det igen...

Och vad detta har med något att göra vet jag inte, men så är det i alla fall  :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #888 skrivet: 2011.08.10 - 08:45:45 »

Det har väl att göra med att något måste var knas i nacktrakten på dig. Har du berättat det där för nån lämplig person? En naprapat eller så?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #889 skrivet: 2011.08.10 - 18:02:17 »

Nej har inte tänkt på det på många år ...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #890 skrivet: 2011.08.11 - 09:58:38 »

Nämen, stötiga rörelser är inte bra för nacken. Så undvik dem är mitt tips. Det är därför barfotaskor är så bra!  :thumbsup:

Det blev fusk redan igår.  :redface: Vi var hemma hos en godvän som fyllde år. Och han hade ju bakat sockerkaka som jag kände att jag behövde ta en bit av. För hans skull egentligen. Fast jag var egentligen inte sugen. Nu har jag ont i magen igen.  :smack_head: Men huvudet har klarat sig sen i tisdags i alla fall.

Idag är det dags för en till tur på IKEA. Fast idag blir det på "hemmaplan". De har en kontorsstol som sonen ville ha. Hoppas det går fort, så jag slipper IKEA-relaterad migrän som jag fick i tisdags.  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #891 skrivet: 2011.08.11 - 11:24:56 »

 :rolleyes: :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #892 skrivet: 2011.08.11 - 12:08:03 »

Men hemulllll!! hon har huvudvärk, eller just nu inte, då ska du väl inte ge henne huvudvärk IGEN????
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #893 skrivet: 2011.08.11 - 12:12:34 »

Jag ger inte huvudvärk! Jag bankar vett i skallen på henne!  :angry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #894 skrivet: 2011.08.11 - 15:19:34 »

 :lmao: Våld löser ingenting Hemul. Men jag förstår vad du menar....  :redface: Sockerkakan var verkligen onödig.  :cool: Idag blir det inga konstigheter. Inte imorgon heller... inte på överskådlig tid vad jag kan se. Det verkar för övrigt inte som att varken socker eller mjöl triggar migrän, om jag håller dem kort. Däremot triggar de suget.

Så viktigast är att jag undviker tillsatser, syrad mjölk, jäst, ost, dålig champagne  :flirting: , korv och för lång tid mellan måltiderna. Det var det matrelaterade som ska undvikas. Sen tillkommer stress, känslomässig och tidsmässig. Starkt solsken och blänk i ögonen. Muskelspänningar och dålig sömn. Det är att trippa på en smaaaaal liten tråd för att lyckas. Och ibland vet jag inte vad jag har gjort för fel.  :smack: På måndag ska jag ringa neurologen och diskutera Botox. Det ska bli läskigt och intressant att prova. Är man desperat när man till och med ser fram emot att spruta in nervgift i nyllet?  :eeek: Jo, det är man/jag.

Sonen och jag satte nytt personbästa på kort tid på IKEA idag i alla fall. Under timmen. Det ni!  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #895 skrivet: 2011.08.11 - 15:34:10 »

Jag älskar våld! Du skulle se när jag spöar ungarna på gården här! Jag måste ju försvara mig...  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #896 skrivet: 2011.08.11 - 20:05:32 »

mot små oskyldiga ungar???? vilket forum har jag hamnat i??? :max-shock:

Måste vara spännande Sorla det med injektionerna. men om det fungerar så... se bara till att inte få sprutorna runt ögonen och munnen. För även om rynkor försvinner ser man efteråt ut som en plastdocka... :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #897 skrivet: 2011.08.11 - 20:22:56 »

Du, det är en liten kille, jag tror han är 5 eller 6, och bara muskler! Enda sättet jag rår på honom på utan att göra illa honom är att lyfta upp honom i luften så får han hänga där och fäkta.  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #898 skrivet: 2011.08.11 - 20:48:00 »

 :lulz: men se upp.. snart går det inte att lyfta upp honom längre. Ta då hans händer och försök låta honom krama sig sjävl medan du håller hans händer. Hm hur jag nu säger det. Det var enda sätter jag kunde få min styvbror "i kläm" :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #899 skrivet: 2011.08.11 - 21:06:56 »

Det är skitsvårt när de kämpar i mot så där. De andra småungarna faller ihop i små högar när man väl får tag på dem och kittlar dem eller nåt, men inte den här. De attackerar alltså mig först, måste kanske tillägga det.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544