Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.01 - 18:16:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955626 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #480 skrivet: 2011.04.07 - 20:22:46 »

Samma här i sydvästra smålandsskogarna.....storm så det låter som om taket ska lyfta.... :glare:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #481 skrivet: 2011.04.10 - 13:09:01 »

Migränmässigt en katastrofvecka. 4 medicinomgångar har jag varit tvungen att ta. Nästa vecka kommer jag vara mer eller mindre tvungen att hålla mig på benen. Bara tanken får mig nästan att känna hur skallen krymper så hjärnan vill krypa ut genom ögonhålorna.  :cry: Jävla arbetsgivare säger jag bara! Hur tydlig ska man vara för att de ska fatta att de inte får lägga för många extrauppgifter på mig samtidigt! Så knör de in en kurs som jag själv ska gå på de två dagarna FÖRE jag själva ska hålla kurs för andra!  :bang_head:  :so_mad: Och den kursen har jag knappt fått någon tid alls för att förbereda, för det är en chef högre upp som har lovat för, så min närmaste chef gillar inte alls att jag håller den. Den tar ju tid från den egna verksamheten. Jag får spader!  :angrywife:

Nå nog om detta. Några djupa andetag. Pust. Iiiin och uuuut.....iiiiiin och uuuuuut.


Så, nu är jag lite lugnare........ vilken kort stubin jag har fått på sistone! Det är nästan så jag skrämmer mig själv!  :shock: Jag kan blir så in i  :fork_off: arg. Men det går över lika fort som det kommer. Oftast.  :whistle:

Vi har äntligen fått våra mörkläggningsgardiner! Hurraaaa!!!!  :clap_jump: :banana: Äntligen ska vi få sova skönt och mörkt! Jag håller på och hänger dem nu. Fast jag var tvungen att ta paus. Maken måste komma hem och flytta på sängen.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #482 skrivet: 2011.04.10 - 14:20:44 »

Jag såg att du ökat till 4 denna vecka i din ticker.  :sad: Jag tror minsann att du behöver en sån här  :hugsmile: och en sån här :smooch: så du får kraft att ta dig igenom kommande vecka.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #483 skrivet: 2011.04.10 - 18:38:03 »

Tack  :hugsmile: Jag behöver all hjälp jag kan få, för nu börjar huvudet värka igen.....inte migrän ännu iaf. Men något är väldigt fel nu när det blir så mycket.  :sosad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #484 skrivet: 2011.04.10 - 18:45:39 »

 :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #485 skrivet: 2011.04.10 - 18:48:19 »

Inte bra det där, sickna chefer du har. Något du kan prova är att sätta händerna i varmt vatten när du känner att det är på gång. Tyvärr gör de där tabletterna att man blir alldeles zonkad. Varmt vatten-metoden hjälper inte helt men det lindrar. Hoppas det går bra nu nästa vecka  :hugsmile:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #486 skrivet: 2011.04.10 - 19:35:15 »

 :sad:, om det blir galet sjukskriv dig för den första kursen som du skulle delta ( om det inte är jätteintressant, sånt som du har väntat)
och förbered dig hemma i lung och ro för det som du själv ska hålla!  :nod-yes:
Om du känner att du inte ballar både saker så måste du prioritera, och denna veckan i handen vet du hur det ligger till just nu.

Taskig planering :guns:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #487 skrivet: 2011.04.10 - 20:29:32 »

Jag ska köra varmt vattenmetoden på hela kroppen nu. Och sen pang i säng. Det är något som sitter snett i nacken känner jag. Och min naprapat är inte tillgänglig den här veckan. Så jag får försöka hålla nacken igång med liniment och massage själv under tiden till nästa vecka. Been there done that. Hoppas det hjälper. Det känns skönt att jag har kommit underifund med vad som felas i alla fall.

Tyvärr ska det mycket till innan jag sjukskriver mig den här veckan. Kursen är ett måste för framtiden. Både den jag ska gå på och den jag ska hålla. Dessutom blir det sånt trassel när sånt ska omplaneras med alla inblandade. Det vill man inte. Nä det blir att vara observant med Zomig och så får man köra zombiepass.  :tongue_wag:

Mot vattenvärmen!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #488 skrivet: 2011.04.10 - 21:06:36 »

Av ditt kort på dej kunde jag vara din mormor..
Det tog mej 35 år i yrkeslivet när jag förstod att jag själv var viktigare än arbetet.
Alltså att vara hemma när jag är sjuk.
Din karriär spolas i n t e  utan du är glad och frisk när du är på jobbet! :cool:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #489 skrivet: 2011.04.11 - 19:40:35 »

Nejdå Ninnan, du kan inte vara min mormor. Jag är bara så förbaskat utslätad.  :flirting:
Jag har ju jobbat i 23 år! Det går inte av för hackor det heller. Och jag brukar prioritera att ta hand om mig själv före karriären nu förtiden. Men nu var det lite svårare den här gången. Jag har hoppat av ledarjobb och "backat" eller "sidsteppat" i karriären pga hälsan. Det svåra är att folk runtikring mig inte riktigt förstår att jag menar allvar med att hälsan går före 10 bollar i luften.  :hm-hm:

Idag mår jag bra!  :cheerleader: Liniment på ryggen och kursen var bra, så jag kunde stå och sitta när jag ville. Och det var inte så många kursdeltagare, så det var avslappnat med många grupparbeten. Och jag har druckit massor med vatten. Sååå skönt att inte ha ont i huvudet idag.  :yeah: Hoppas det håller i sig.

Och vad konstigt det var att sova i ett kolmörkt rum i natt. Det var nästan för mörkt. Mörkläggningsgardinerna släpper verkligen inte in något ljus alls!  :eek:  :thumbsup: Vi får nog glänta lite någonstans, för man blir ju nästan mörkrädd.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #490 skrivet: 2011.04.11 - 19:46:03 »

Skönt att höra att du haft en bra dag!  :thumbsup:
Nu håller vi tummarna för att resten av veckan går lika fint, det började ju bra!  :nod-yes:

Jag sover jättebra när det är mörklagt men vaknar aldrig när det ännu är mörkt så jag kan inte ha rullgardin eller stängda persienner till min sambos stora förtret.  :lol:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #491 skrivet: 2011.04.11 - 19:53:56 »

Skönt att höra att du prioriterar dej själv!  :clapping:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #492 skrivet: 2011.04.11 - 19:59:34 »

Tack mina vänner i cyberrymden!  :smooch:

Åh, vet du Nizhoni! Jag har en sån där wakeup light http://shop.philips.com/store?Action=DisplayProductDetailsPage&Locale=sv_SE&SiteID=rpeeub2c&productID=165113000
Fast min är äldre. Men typ en sån. Jag ska upp så okristligt tidigt på morgnarna och på vintern gick det bara inte. Men med den där går det mycket bättre. Den har inte behövts på ett tag. Men i morse fick den träda i tjänst igen.  :smile:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #493 skrivet: 2011.04.11 - 20:03:34 »

Åh en sån har jag länge önskat mig, men dyr är den och jag behöver ju inte kliva upp tidigt varje dag. Jo, jag kan fatta att den verkligen behövs när du har det mörklagt.   :lol:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #494 skrivet: 2011.04.11 - 22:39:01 »

Ett evigt tjat om ljud och ljus här:
För mig ska det vara kliniskt tyst och absolut mörkt när jag sover.

Maken vill hälst lyssna musik och sova till det... :max-shock: , det går ju inte att sova till MUSIKEN !!
Han skulle också vilja se stjärnor och men gatubelysningen räcker också långt :flirting:
Så jag går och drar persienner och gardiner och han öppnar.
Dessutom har han monterat  en tv i rummet ( den har en röd stand-by- lampa på dygnet runt
och en klocka med megastora digitala siffor, så att man vet vad klockan är om man vaknar på natten :loony:

Vaddå vakna på natten och se på stjärnor?
Mörkt och tyst  och SOVA gäller på nattetid :club_idiot:

Förresten  :flirting:,Vilken fin måndag du har haft, Sorla!
Loggat
Sidor: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544