Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 00:55:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955758 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #465 skrivet: 2011.04.06 - 15:28:15 »

Tack Nizhoni, det känner jag.  :smooch: Jag är inte avis på era kilon. Men gemenskap i att ha ett mål som man strävar emot tillsammans och att man peppar varandra tillsammans är verkligen en styrka och något fint. Och att ni inte gör det enbart för vikten begriper jag. Man blir inte lycklig bara för att man är en smalis. Inte per automatik i alla fall. Utan man behöver allt ha något mer mål med att tappa kilon än att man ska bli smal. Att man ska slippa värk, eller orka dansa, eller kunna knyta skorna eller något sådant.

Men att ha en viktnedgång (eller uppgång för den delen ) att jobba med är ändå så påtagligt och mätbart. Min väg mot bättre hälsa är svårare ätt mäta tycker jag. Ett sätt att försöka mäta är till exempel att anteckna antal tabletter per vecka. Det gör jag idag i min lilla almanacka. Men den är inte åskådlig för någon annan än mig själv.  Det var bara som en lite fundering jag hade........ Jag får grunna lite själv. Jag ska fråga mannen om han har någon idé kanske.

Tyvärr är det så dålig fart på migränforumen. Folk orkar bara skriva när de mår som sämst. Och det är mest vilka mediciner de har eller ska prova. Inte så mycket om alternativa metoder. Som tillexempel kost osv. Så jag upplever ändå att jag har mer gemensamt med er här än med migränfolket. Och så har jag ju Idalinda.  :inlove: :flirting: Och hon från Uppsala. Hallå Uppsalabon, var är du?!?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #466 skrivet: 2011.04.06 - 15:55:31 »

Ja det är absolut svårare att mäta din väg mot bättre hälsa, så är det med allt som inte är lika påtagligt som till exempel övervikt, men vi kan ändå stötta dig och ge dig kraft oavsett om du mår bra eller dåligt. Det är trots allt just vägen mot bättre hälsa som vi alla har gemensamt oavsett vad ohälsan består utav.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #467 skrivet: 2011.04.06 - 16:15:29 »

Fast det skulle ju vara lättare om ni visste hur jag mådde. Jag tjatar ju inte om att jag har haft migrän igen, varje gång det händer. För då skulle det bli bra trist läsning här. Jag ska nog lista ut något bra sätt att åskådliggöra måendet på. Det måste ju gå att lösa, tycker jag. Jag är ju gift med en programmerare för skjutton! :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #468 skrivet: 2011.04.06 - 16:19:14 »

Ja be honom att lösa det så att du kan dela med dig av dina framgångar och motgångar. Och du får visst skriva varje gång du haft migrän så att vi kan skicka styrkekramar till dig.  :bearhug:

Hemul, kan du fixa så att vi har en sån här smiley här?
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #469 skrivet: 2011.04.06 - 16:33:45 »

Fixat.  :hugsmile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #470 skrivet: 2011.04.06 - 16:36:29 »

Tack!  :flowers:
 :hugsmile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #471 skrivet: 2011.04.06 - 19:23:07 »

Sorla,   :inlove:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #472 skrivet: 2011.04.07 - 08:47:14 »

Åh, vad ni är gulliga!  :hugsmile: Jag blir rent av sentimental. Kom hit ska jag krama er allihopa  :bearhug:

Idag är jag faktiskt hemma för att ta hand om mig. Det har blivit lite för mycket på sista tiden. Så nu har jag sovit.....nästan klockan runt! Eller....ja i alla fall blir det 11 timmar. Jag gick till hemtåget med solen i ögonen igår, så migränen började dra igång igen. In med Zomig när jag  kom hem. Käka två ägg med smält smör och en frömacka med gräddost och 50 minuter senare var jag i bassängen med min väninna och simmade. Det kändes mycket tveksamt i omkädningsrummet innan. Trodde en kort stund att jag skulle få kuta in på toan och  :puke1:. Men sen lugnade det ner sig. Zomig funkade den här gången. Vi vevade på i 45 minuter. Hon körde på fullt spjäll och jag tog det lite mer soft. Men jag fick nog ihop dryga tusingen medan hon körde sin enochenhalva kilometer. Det kändes ok, men jag blir ju så sabla trött i armarna av Zomig. Den fulla effekten slog inte till förrän jag kom hem. Då orkade jag knappt äta. Och min man ville inte äta åt mig. Så jag fick vackert sleva i mig soppan han så snällt vispat ihop. Tomatsoppa med massa grädde och så fetaröra med kesella till. Och givetvis en massa mumsiga kryddor i. Tyvärr inga proteiner med det orkade jag inte bry mig om då. Jag pressade ju i mig två ägg innan. Det räcker väl. Sen var det bums i säng.

Det ska bli skönt att ha en råomsigsjälvdag idag. Jag ska dricka en massa vatten. Tror att det är där jag har missat den sista veckan. Och surfa på datorn, i lugn och ro. Det är lyx!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #473 skrivet: 2011.04.07 - 09:04:31 »

Oj, vilken dag du haft.  :hugsmile:

Visst har du väl solglasögon? Är det sådana som ligger an väl mot ansiktet eller den klassiska typen där solen smiter in vid sidan? Jag skulle rekommendera att du tittar på Polaroid SunCovers, de som är tänkta att ha ovanpå sina egna glasögon, utan glasögon smiter mina suncovers åt fint mot ansiktet och släpper inte in någon sol från sidan. De ser ut ungefär såhär, snyggare i verkligheten även om det är svårt att tro.

Rå nu om dig själv och ta det lugnt idag.  :smooch:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #474 skrivet: 2011.04.07 - 09:31:55 »

Nä, jag har ju såna där dumma vanliga glasögon som blir mörka när jag går utomhus. Helt värdelösa. Och kepan låg hemma igår.  :smack_head: Jag står i begrepp att byta glasögon, och då ska det bli vanliga glasögon med solglasögon som man har utanpå med skalmar som sluter tätt. Ungefär såna som du visade. Måste komma ihåg att lägga ner kepan i ryggan så den alltid är med om solen skulle få för sig att kika fram.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #475 skrivet: 2011.04.07 - 11:42:04 »

Kom ihåg att prova både glasögonbågarna och SunCovers samtidigt så du hittar modeller som passar bra ihop, viktigt för att hålla solen ute från sidorna.  :nod-yes:

Roligt att du fick ihop en ticker i alla fall! :thumbsup:
Jag tänkte aldrig så långt som att bara skriva i antalet anfall och inget annat när jag provade, då såg de så konstiga ut, men du fick till det.  :clapping:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #476 skrivet: 2011.04.07 - 11:53:54 »

Tack! Ja, den får funka så länge. Fast jag vill ha en med några veckors historik. Jag ska fråga min syster om hon kan knåpa ihop något. Min man kunde inte det språket tydligen.... Men hon har ett gammalt förflutet från skolan. Om det är enkelt...annars får det vara. Så viktigt är det ju inte.

Det är för att jag ska byta glasögon som jag avvaktar med att köpa solbrillorna. Så att de ska passa ihop. Sen kommer det bli hur bra som helst. Greta Garbo släng dig i väggen. Här kommer Sorla!  :cool_big:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #477 skrivet: 2011.04.07 - 20:00:54 »

Nu är jag låg på Zomig igen. Vilket lågtryck det kom farande på eftermiddagen! Sablar och geväder! Jag är helt slut i skallen! Det känns ynkligt.....  :sad: Jag som var så pigg tidigare.

Jag var så pigg att jag drog till och med iväg till vårdcentralen och hämtade mitt provsvar på blodprovet. Alla värden ligger inom riktvärdena. Men järnvärdena ligger lågt. Förut låg de lågt utanför. Nu lågt inom. Det får jag se som försiktigt positivt.

Och så klippte jag äntligen av mig allt hår. Så nu är man korthårig. Ett litet steg för människan. Men ett stort steg för Sorla. Det blev för många aktiviteter med ett luftryck som sjönk så katastrofalt snabbt. Så nu headbangar det igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #478 skrivet: 2011.04.07 - 20:06:55 »

Hörde just att det var orkanstyrka i byarna ute i skärgårn (den östra mellersta  :tongue:).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #479 skrivet: 2011.04.07 - 20:11:53 »

Det är stormbyar här. Träd och flaggstänger står på snedden.  :confused3: Bilen är sandblästrad.....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544