Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 19:35:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953329 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #390 skrivet: 2011.03.11 - 20:36:12 »

Hua.  :sad: Blev du riktigt sövd alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #391 skrivet: 2011.03.11 - 21:44:04 »

Återkommandet en annan dag accepterades  :inlove:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #392 skrivet: 2011.03.12 - 08:28:53 »

God morgon. Mera vänsterhandsrapport.

Nä, jag blev inte sövd. Men de var tvungna att göra av mig någon stans där det var någorlunda lugnt och jag kunde få ligga så länge jag behövde. De var hur gulliga som helst och hade ett öra åt mitt håll hela tiden. Direkt som jag kräktes hade jag en sköterska hos mig som hjälpte mig med servetter och vatten och ny spypåse. Och däremellan kom de och kollade till mig om det fanns något jag behövde hjälp med. :inlove:

Nu ska jag ha handen högt i 3 dagar. Det är viktigt för att undvika svullnad. För om det svullnar riskerar man ärrvävnad och det är inte kul där senan vill kunna röra sig fritt. Så handen ovanför hjärtat hela tiden. Och ibland sträckas upp över huvudet. Och minst varannan timme sjukgymnastik och spreta med fingrarna i ett visst mönster som jag fått instruktioner på. Handen värker mindre än vad jag trodde faktiskt. Det är huvudet som är problemet. :sad:

Det är väl typiskt att man glömmer den bästa medicinen hemma när man behöver den som bäst, förresten! Jag har Zomig Nasal som man sprayar i näsan. Den kräks man inte upp, utan den går in i blodet via slemhinnan i näsan. Toppen. Men igår hade jag bara tabletter med mig. Långsamma och dessutom ligger de inte kvar om man är olydig och mår illa. Jag får migrän av den här kalibern typ en gång var annat år. Vad är oddsen på att jag ska få det när jag inte har Zomigen med mig, när jag i princip alltid har den med mig?  :mad_roll:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #393 skrivet: 2011.03.12 - 08:55:35 »

Hur gör du när du sover då? Förresten, är du överkänslig mot bedövning på nåt sätt, var det därför du fick migrän?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #394 skrivet: 2011.03.12 - 11:03:40 »

Handen får sova på en kudde. Det gick ganska bra. Förutom att jag vaknade upp varje gång jag ville vända på mig, då kudden skulle med och över på andra sidan.

Jag vet inte om jag kanske är överkänslig för bedövningsmedel..... eller så var det att de pumpade bort blodet från armen för att få jobba blodfritt. Det påverkade blodtrycket rejält i skallen. Eller kombinationen.

Men jag mår fortfarande lite illa och har huvudvärk. Det blir nog en heldag i dimma ser det ut som. Tur att gubben är fullt fungerande.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #395 skrivet: 2011.03.12 - 11:29:43 »

Vad läskigt! Hur kan de pumpa bort blodet? Snör de av armen högre upp då?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #396 skrivet: 2011.03.12 - 12:56:45 »

Japp. De drog först åt med en binda runt handen och sen uppåt runt armen. Som när man vrider ur en blöt trasa ungefär. Sen drog de till ordentligt runt överarmen under operationen. Effektivt, men dumt för min arma skalle.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #397 skrivet: 2011.03.12 - 13:00:25 »

Fy vad äckligt! Jag tycker det gör skitont bara med en blodtrycksmanschett.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #398 skrivet: 2011.03.12 - 13:12:28 »

Ja, det var inte så najs.  :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #399 skrivet: 2011.03.14 - 19:48:58 »

Tjena, tjena, mittbena!

Nu e man med i matchen igen! Kan till och med skriva hjälpligt med högern! Jepp!  :thumbsup:

Kolla vad jag köpte på friluftsmässan Hemul! Något av det fulaste och indeskretaste som gick att hitta. Men sitter som en handske på fötterna!


* 20110313149_l.jpg (64.84 KB, 450x800 - visat 243 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #400 skrivet: 2011.03.14 - 20:07:14 »

Hur kunde du?  :smack_head: Är det Vibram? Jag har inte sett den modellen. Vad kostade de? :goggle:

Citat
Men sitter som en handske på fötterna!
Det för mina med och de är dessutom snygga.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #401 skrivet: 2011.03.14 - 20:36:00 »

Vilken läskig operation.
Jag vill  inte opereras något mer i mitt liv...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #402 skrivet: 2011.03.15 - 06:28:04 »

Jag kunde för jag har absolut ingen känsla för stil och finess. :crazy: I det här fallet fick funktionen gå lååångt före. I de där kan jag paddla, springa, klättra... tja, vad dom helst. Men jag lär inte gå på fest i dem.  :bg: Ja det är Vibram. Utvecklad för framfotalöpning.

Idalinda, operationen i sig var inte hemsk alls. En ren bagatell rent av. Men biverkningen.  :max-shock: Den vill jag slippa vara med om igen. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #403 skrivet: 2011.03.15 - 06:31:24 »

De var ju jättesöta! Rosa! MIN färg :blush:
Krya på dig! :flowers:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #404 skrivet: 2011.03.15 - 07:43:56 »

Har du hunnit prova dem ute? Hur känns de? Och vad kostade de då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544