Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 00:42:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 218 219 [220] 221 222 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955744 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3285 skrivet: 2016.09.08 - 16:20:57 »

 Så tråkigt Sorla. Måste vara oerhört påfrestande.  :worried:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3286 skrivet: 2016.09.09 - 10:39:04 »

Ja, frustrerande. Och nu räknar appen timmar utan migrän, istället för dagar. Igen.  :thumb:

Men igår kväll blev det ingen ny migrän. Jag körde tårt-dieten. Vi firade en 60-åring och en 50-åring på jobbet och jag käkade ett par rejäla bitar Schwartzwald fördelat över kvällen.  :lick: Jag tror att det är bra för mig att äta mycket tårta. Då slipper jag migrän.  :thumbsup:  :lol:

Så jag få rha min lediga dag, med lite energi till att göra saker.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3287 skrivet: 2016.09.09 - 16:50:46 »

 :lol:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3288 skrivet: 2016.09.09 - 20:45:58 »

Grattis i efterskott Sorla! vilken fin ålder! :)

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3289 skrivet: 2016.09.09 - 21:32:05 »

I rembember it well...  :snowman_sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3290 skrivet: 2016.09.11 - 14:39:33 »

Tack Mynlen!  :smooch:

Igår var jag på kräftskiva. Jag smaskade i mig 7 kräftor, glutenfria vallmofranskor med brie och ädelost. Till efterrätten drack jag svart te. Om jag vore överkänslig för histamin borde jag ligga med migrän idag. Men se det gör jag inte! Jag blir bara mer och mer övertygad om att det blev överdos när jag gjorde buljong på fläskkött och drack det varje dag. Jag har en kompis som jagar rådjur och annat knytt. Har jag tur får jag benen nästa gång han får en lyckad jakt.  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3291 skrivet: 2016.09.11 - 17:22:44 »

Hmm. Kan det ha varit ovanan också? Kanske ska börja med mycket mindre mängder, typ ha det i såsen som jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3292 skrivet: 2016.09.16 - 14:54:57 »

Jag har en riktigt jobbig migrän nu. Grnsfall att jag kan använda ögonen. Men har sovit hela dagen, s¨nu behövde jag gå upp och äta lite och fylla på med mer migränmedicin och vatten.

Kasnke fel läge att starta datorn då och tro att jag ska fatta vad jag läser. Men ja, Hemul. Kanske ovana. Eller xtrema mänder histamin iom att det var fläsklött jag långkokade. Nu har jag åftt m´besked om att bina ben ligger och väntar på mig i frysen. Dovhjort minsann. En halv dovhjort!  :yay: OCh jag ska få ännu mer om jag vill.

Blev förkyld i veckan och har varit hemma med feber och kurerat mig sedan i onsdags. I går mådde jag faktiskt riktigt bra. men i natt fick jag migrän. Anade eg redan i går kväll att något var i görningen, men tänkte att det bara var spänningshuvudevärk. Trodde att jag skulle jobba idag, men det skulle jag ju inte bestämmde huvudet. Det dumma är att jag ska ut och paddla i helgen, och nu vet jag inte hur jag ska orka.  :cry: Både förberedelserna och sedan orka paddla. Naturen brukar göra mig gott, men allt runtomkring. Jag kanske måste avstå, och det känns så himla tråkigt!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3293 skrivet: 2016.09.16 - 16:40:11 »

 :sad:

Tycker du ska avstå från paddlet om du inte känner dig helt frisk. Inte bra med infektion i kroppen, speciellt nu när det kan bli rätt kallt på kvällen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3294 skrivet: 2016.10.05 - 11:18:58 »

Det kommer inte bli paddlign den här helgen heller. Ska det fortsätta så här kan jag lika bra sälja hela skiten.  :neutral: Men jag har helt enkelt inte energin över den här helgen. Jag är frisk. eller nåja, så frisk som man kan begära i min situation. Men jag orkar bara inte. Jag åker och vinterbadar istället tror jag. Utan en massa packande och annat.

Nu kommer ni skälla på mig, men jag jobbade 20 timmar i helgen. Mer eller mindre beordrad. Så det har varit migränvärk av den mildare sorten i tre dygn. Jag vet, jag skulle ju snarare dra ner på jobbandet. Men jag är fattig och har haft minst två karensdagar per månade senaste månaderna. Nu har jag fått beviljat särskillt högriskskydd, så jag ska kunna ta hand om mig. Och frånockmed nästa vecka kommer jag banne mig göra det också. Men jag jobbar kväll den här veckan, så jag får sova på morgonen. Då känns det som att jag orkar bättre.

Till mitt försvar har jag inte gjort ett skapande gram när jag har varit hemma mellan jobbdagarna. På fredag kommer jag ha jobbat 12 dagar i sträck. och det är helt vansinnigt även för en frisk människa. Men som tur är har familjen varit stöttande och skött allt annat hemma. Jag har inte pressat mig det minsta på hemmaplan. Inte ens tränat.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3295 skrivet: 2016.10.05 - 11:25:16 »

Jo, det skulle jag ju berätta. Förra söndagen (innan allt jobbande började) var jag och provade påa tt dreja och skulptera i lera. Jag har inte fått hem mina skapelser ännu, för de ska brännas i ugn först. Men det var så roligt att vi ska göra det igen om några veckor.


Jag tänkte göra ett inlägg om det roliga på kvällen, men det blev akut resa till Karolinska med store sonen som krossade näsan mot knäet på träningen istället. Och resten vet ni om. Orken har inte funnits. Eller tiden, för den delen.

Klumpen uppe till vänster ska föreställa en pumpa.  :lmao: Det rangliga nere till höger är deet första jag drejade. Sen gick det lite bättre, med hjälp så klart. Detta med att centrera lyckades jag inte få kläm på, så det hjälpte de mig med.


* drejat.jpg (10.87 KB, 206x206 - visat 266 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3296 skrivet: 2016.10.05 - 12:03:04 »

Vad läskigt med sonen! Gick det bra? Kommer näsan att bli fin igen?

Men vad fina grejer du gjort! Jag har bara provat en gång efter skolan och jag lyckades inte göra en enda lyckad grej. I skolan tyckte jag det var kul och försökte få pappa att göra en drejskiva till mig. Minns inte varför det inte blev av.

Beträffande ditt jobbande. Sänk standarden. Det låter hårt, men om du inte gör det frivilligt nu kommer du att tvingas göra det senare när du inte orkar längre. Det fattar du va? Är det inte bättre att gå ner i arbetstid nu och kunna använda tiden kreativt än att tvingas till sjukskrivning och till slut kanske förtidspension senare och inte ha orken att gör något?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3297 skrivet: 2016.10.05 - 19:13:48 »

Sorla, det var ju fina alster.  :thumbsup:
Värre var det när Björn Hellberg skulle dreja: https://www.youtube.com/watch?v=g6QjRiA7WX0   :lulz:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3298 skrivet: 2016.10.05 - 19:27:33 »

Han drejar ju snoppar!  :lulz:

Men vem är han? Aldrig sett karln förut och känner inte igen namnet heller.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3299 skrivet: 2016.10.05 - 23:18:28 »

Han drejar ju snoppar!  :lulz:

Men vem är han? Aldrig sett karln förut och känner inte igen namnet heller.  :shake_head:

Förra På spåret-programledaren Och han är helt hopplös, för snopparna går ju av!  :lulz:

Sorla, det var ju fina alster.  :thumbsup:
Värre var det när Björn Hellberg skulle dreja: https://www.youtube.com/watch?v=g6QjRiA7WX0   :lulz:


Tack berittis! Väntar otåligt på att få hämta dem och se hur de ser ut efter bränningen.

Vad läskigt med sonen! Gick det bra? Kommer näsan att bli fin igen?

Men vad fina grejer du gjort! Jag har bara provat en gång efter skolan och jag lyckades inte göra en enda lyckad grej. I skolan tyckte jag det var kul och försökte få pappa att göra en drejskiva till mig. Minns inte varför det inte blev av.

Beträffande ditt jobbande. Sänk standarden. Det låter hårt, men om du inte gör det frivilligt nu kommer du att tvingas göra det senare när du inte orkar längre. Det fattar du va? Är det inte bättre att gå ner i arbetstid nu och kunna använda tiden kreativt än att tvingas till sjukskrivning och till slut kanske förtidspension senare och inte ha orken att gör något?

Det var jätte svårt i början. Men precis på slutet tyckte jag att jag fick till snitsen, och då gick det fort. Men som sagt, jag fick hjälp med starten på alla. För det är verkligen supersvårt att centrera leran på drejskivan.

Sonens näsa blir nog aldrig vad den en gång var. Men han ser ändå fin ut. Lite karaktär. Framför allt tror jag att den fungerar att andas igenom nu. Han blödde ju som en kalv efter olyckan. Så först var de tvungna att få stopp på det. Det gick inte så bra. När vi trodde att allt var stoppat började det igen. De pillade upp 3 meter tunn smal gasbinda i vardera näsborre. Indränkt med antibiotika och någon sorts olja. Och de etsade på 2 eller 3 ställen i näsan och undersökte så ingen slemhinna var allvarligt skadad. Det kan bli brock, och då måste det opereras akut. Men det var lugnt i alla fall. Men sen fick vi åka tillbaka dagen efter i alla fall för han fortsatte blöda. Och då pressade de in ännu mer gasbinda så näsan kändes som den skulle spricka, klagade sonen. Men sedan avtog i alla fall näsblodet. Och på torsdagen fick vi åka till Huddinge för i Solna hade de ingen ledig tid, för att räta upp nosen på honom. Det var då läkaren upptäckte att det var brutet på massa ställen och brosket längst ut i den mjuka delen av nästippen var också skadad. Och den går inte att räta ut. Så han är lite bredare och har mer knix på näsbenet nu än förut. Vi får se hur slutresultatet bli om några veckor. Det tar en vecka att läka det första, och sedan ytterligare 5 eller 6 veckor till det är helt läkt. Om det är krossat återstår väl att se om näsan hänger ihop när det ska ha läkt klart. Den var tydligen väldigt lättmobiliserad just för att det var så trasigt.

Och beträffande standarden. Ja, jag försöker sänka min standard. Men så länge det inte är jag som bränner pengarna är det svårt. Trots att jag försöker påverka familjen att hålla igen, verkar det inte gå fram riktigt.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 218 219 [220] 221 222 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544