Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 00:43:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 217 218 [219] 220 221 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955745 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3270 skrivet: 2016.08.28 - 11:56:19 »

Vad tiden går fort! Kändes precis som nu i vintras! Men har du en kompis som är där nu, förstår jag att allt kommer tillbaka till dig.  :sad:

Maken har en bekant som precis fick genomgå en bypass operation på hjärtat. Killen är den sportande typen, men han hade ett blodkärl som var helt tilltäppt och de andra trånga. Han märkte det på att han plötsligt inte orkade på samma sätt som han brukade, på träningen. Och bara för det börjar vi bägge nojja att maken brde kplla upp sig. Bekantingen påtalade nämligen senast de sågs att "förut trodde jag att jag var frisk, men nu vet jag precis hur jag mår". Jag vill absolut att maken ska göra en ordentlig koll. Men han är svår att få iväg.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3271 skrivet: 2016.08.28 - 17:26:26 »

Kompis och kopis, vi har inte så mycket kontakt faktiskt. Hon är lite "besvärlig" och jag försöker dra mig undan lite.

Usch! Prata inte om hjärtat. Har ju äntligen fått tid för den där ultraljudsundersökningen. Har inte tänkt på det så mycket, men det är klart att det är läskigt nu när det är dags. Jag lär ju få veta en del om allmäntillståndet på mina kärl. Storrökare i drygt 20 år, fet och orörlig ungefär lika länge. Hoppas att förhoppningsvis nyttigt leverne och mycket motion de senaste åren reverserat processen (man ska visst säga så numera).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3272 skrivet: 2016.09.05 - 19:37:55 »

Jag ville bara informera om att någon fyller år idag.  :look_down:

Och jag är på jobbet!  :sosad:

Men jag mår rätt ok idag i alla fall. Och igår med för den delen. Då var jag också på jobbet hela dagen. Det blev en karensdag i torsdags förra veckan, och det suuuger fett. Jag hade ju fridag på fredagen och tänkte försöka klara mig fram till den. Men det gick inte.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3273 skrivet: 2016.09.05 - 20:10:48 »

Hur många år?  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3274 skrivet: 2016.09.05 - 20:35:53 »

 Tack!  :lol::rolleyes:


* sorla.png (26.42 KB, 1109x308 - visat 230 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3275 skrivet: 2016.09.05 - 21:08:03 »

Fyllde du i det där?  :lulz:

Hm. Bara 14 år yngre än jag. Trodde det skiljde mer, faktiskt. Det var ju trevligt. :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3276 skrivet: 2016.09.05 - 21:38:50 »

Klart jag gjorde. Men var det någon som noterade när jag passerade 40? Nä det var det så klart inte!  :mad_viking:

Vi räknas nästan som jämnåriga då. fast jag ska jobba minst 19 år till!  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3277 skrivet: 2016.09.05 - 23:31:34 »

Vi ville vara diskreta. Jobbar du nu? Hela natten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3278 skrivet: 2016.09.06 - 10:20:27 »

Jag jobbar kväll den här veckan. Bästa passet för min kropp och knopp. Men trist för jag träffar inte familjen så mycket. Fast idag har jag båda sönerna plus en flickvän hemma på förmiddagen.

Idag är det tredje dagen utan migrän, och jag ska cykla till jobbet, och kanske hem. Om jag inte orkar hemåt får jag ta tåget.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3279 skrivet: 2016.09.06 - 12:59:49 »

Vad skönt! Vet du vad det beror på? Att du inte haft migrän pratat jag om alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3280 skrivet: 2016.09.06 - 19:16:51 »

Grattis Sorla.  :flowers: :rose:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3281 skrivet: 2016.09.06 - 20:41:07 »

Tack Berittis!  :lol1:

Hemul, jag har faktiskt ingen aning. Eller...att jag jobbar kväll och får sova på morgonen? Eller att jag äter histaminsnål (om än inte nollad) mat? Att jag bara dricker 2 koppar kaffe om dagen sedan i förra veckan? Jag vet inte faktiskt. Vi får se vad det blir för reaktion av 1 timme cykling hit och sedan hem igen.  :whistle:

4 dagar idag.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3282 skrivet: 2016.09.06 - 22:45:59 »

Sova på morgonen är essentiellt för hälsa och välbefinnande. Att vara uppe sent på kvällarna också.  :nod-yes:

Att du dragit ner på kaffet tror jag på. Skulle du klara att vara utan helt, som ett test?
http://www.webmd.com/migraines-headaches/guide/triggers-caffeine
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3283 skrivet: 2016.09.08 - 11:34:30 »

Jag vill inte vara utan kaffe helt! Det är ju gott!

Cyklade till och från jobbet i förrgår och det blev för mycket. Migrän två nätter på raken nu. En kväll till ska jag klara att jobba nu, men jag är är rätt slut nu. Tur jag är ledig imorgon.

Det verkar lite som att jag klarar att jobba 3 dagar. Den fjärde får jag migrän oavsett vilket skift jag jobbar. Och sedan sjuk med en migränkväll och en dageneftersänkt. Det har varit så nu efter semestern i alla fall. Med eller utan cykling.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3284 skrivet: 2016.09.08 - 12:11:18 »

Decaff.  :cheeky:

Jaha, där sprack det då. Tråkigt.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 217 218 [219] 220 221 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544