Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 11:09:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 954218 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #315 skrivet: 2011.01.12 - 20:19:12 »

LO, har du provat det själv?
Japp!
Dels har jag gått för mina ledproblem. Det hjälper en del och är behagligt. Dels är jag övertygad om att hon har hjälpt mig bli gravid (fråga mig inte hur). Sedan hjälpte hon mig när jag hade foglossningar. Jag kunde knappt gå i v 20. Stapplade fram och var nära att ringa till sjukgymnast och begära kryckor. Då kom jag att tänka på henne och gick dit. Sedan kunde jag gå obehindrat fram till v 36-37. Då började det kännas igen, men då var jag så stor så jag inte klarade att ligga i en timme på rygg. Men jag fick lite vanlig massage av henne, sittande i en specialstol.

Jag vet nu tre till som gjort samma sak, hos tre olika terapeuter, med samma resultat (foglossningar).

Jag vet att de alltid skriver just migrän på sina hemsidor, de som håller på med cranio sacral, det är därför jag nämner det.

Hur går det till?
Man ligger på rygg på en luftmadrass (i alla fall hos min) på en brits. Bekväma kläder på. Hon börjar med att hålla i fötterna, lägger alltså hälarna i händerna och väger fötterna. Efter ett tag går hon upp mot knäna. Lägger en hand i knävecket och en på knäskålen, vidare till bäckenet, magen, bröstryggen, nacken, armarna och sist huvudet.
Det är ingen massage, hon bara håller med hela händerna på olika punkter på kroppen. Möjligen rör dem i små små cirklar.

Det kan hända att man själv börjar röra på sig, men det liksom bara kommer av sig självt. För mig, t.ex. brukar alltid huvudet tippa åt höger.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #316 skrivet: 2011.01.13 - 17:12:30 »

LO, det låter intressant. Just att flera har blivit hjälpta hos olika terapeuter inger förtroende. Annars känner jag mig lätt skeptisk till obeprövade metoder... även medikamenter, om jag inte vet folk som har blivit hjälpta. Jag vill liksom ogärna vara försökskanin.  Jag forskar vidare och ser om jag kan hitta någon jag får förtroende för här i närheten. Någon som har kontakt med en terapeut i stockholm eller förort norr om?  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #317 skrivet: 2011.01.13 - 19:47:02 »

Har ingen koll i de trakterna, men här är en lista på utbildade och telenummer. Kanske går att leta i katalog.
http://www.iahp.com/pages/search/index.php#result
Trodde jag, men fyll i land och ort + craniosacral...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #318 skrivet: 2011.01.24 - 15:24:53 »

Idag blev det en hemmaochåterhämtasig-dag. Igen. Helgen var intensiv och härlig. Det straffar sig. En svidande, brännande migrän som nästan fick mig att  :puke1: flera timmar i natt.

Syjuntagruppen jag är med i firade 11-års jubileum i lördags. Meningen var att vi skulle ha varit hemma hos en av de andra tjejerna. Men deras kök och vardagsrum är försenat och under återuppförande. Så vi hamnade hemma hos mig. Gubbe och barn fick förpassa sig iväg till andra vänner under tiden. Det blev fantastiskt trevligt. 11 stycken damer som lagade 3-rätters i vårat lilla kök som knappt klarar att 2 stycken lagar mat samtidigt. Men innan vi lagade maten hade vi en föreläsare på besök, som heter Eva Helmersson. Hon berättade sin historia. Hur hon lyckas känna sig frisk, trots att hon fick diagnosen MS för typ 16 år sedan. Jag håller på att läsa hennes bok nu. Stå upp, sitt ner, gå vidare heter den.

Jag försökte verkligen att det inte skulle bli för intensivt. Men det blev det givetvis. Förmiddagen städade jag toaletterna och dammsög hela huset. Plockade gjorde jag redan på fredagkvällen. Så det var klart. Sen hann jag sitta ner och vila en halvtimme, innan de första gästerna kom med kassarna med mat och finporslinet. Så jag hade inte behövt handla och planera innan. Bara se till att det såg trevligt ut här hemma. Jag klarade det ganska bra. Fick bara spänningshuvudvärk under kvällen. Det motade jag bort med ipren och alvedon. Det funkade ganska bra.

Sen på söndagen hade vi bestämt att det sista av golvet skulle läggas. Så älskade svärfar kom hem till oss och så sprang jag emellan golvläggningen och barnens läxläsning. Det gick också bra. Fast jag kände mig mör efter kvällen innan. Jag fick ett rejält blodsockerfall mitt på dagen och kände mig allmänt darrig och eländig. Men annars rätt ok. Framåt kvällen började spänningshuvudvärken göra sig påmind igen. Men den här gången gick det bort med yoga och en varm dusch. Ordningen återställd. Trodde jag.

Halv ett i natt vaknade jag med en skalle som brann. Ingen medicin hjälpte. Det brukar det inte göra när den har hunnit igång så mycket. Så jag fick ligga stilla på sidan och försöka att inte spy. Men när värken blev för olidlig vände jag mig och låg blick stilla på andra sidan, till det var dags att vända på steken igen. 3 timmar i helvetet innan jag fick somna ifrån några timmar.

Men nu mår skallen relativt ok. Men axlarna värker. Och så ömmar det i kroppen. Jag hade hoppats på att åka till jobbet imorgon. Men det kanske inte är så smart...... jag får se hur det blir....

Tja, det här skrev jag mest som en dagboksanteckning för att jag ska komma ihåg. Jag orkar inte skriva spirituellt eller inspirerande idag.

Jo, jag satt och kollade runt lite och tänkte att jag skulle läsa på lite om fibromyalgi. Det var kanske inte så smart när man har en dag då allt värker. Jag lovar mig själv att jag inte ska läsa om hjärntumör, för då ställer jag säkert den diagnosen med.  :confused3:

Jag återgår till att läsa min nya bok istället. Kanske jag får några uppryckande tips där så jag kan känna mig frisk trots att jag känner mig överkörd av tåget.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #319 skrivet: 2011.01.24 - 16:43:17 »

 :bearhug:, fy för det helvetet!
Skönt att det är över, men ta morgondagen också som vilodag.

Egentligen har du inte gjort något konstigt eller galet, men inte ens det normala och vanliga fungerar.
Tyvärr.
Du fixar alltså inte att spy... så var det.
För mig blir det som underlättar, så i värsta fall stoppar jag fingrarna i halsen, om kroppen inte fattar spya självständigt.

Min bästa period var när jag toktränade på gymmet med styrka, step och spinning, men då pratade vi om
2 timmars intensiv träning 5 dagar i veckan typ.
Och när tiderna för det flesta grupper var på kvällen, blev det inte mycket tid för att umgås med familjen.
Så det fungerade inte i längden praktiskt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #320 skrivet: 2011.01.24 - 18:32:12 »

:bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #321 skrivet: 2011.01.25 - 10:56:15 »

Tack för era kramar. Jag började nästan grina igår när jag såg dem. Vissa dagar sitter verkligen nerverna på utsidan.  :sad:

Det var knappt att jag tog mig ur sängen när jag vaknade imorse. Hela kroppen hade låst sig. Men nu mår jag betydligt bättre. Jag ska boka en tid hos naprapaten och se om han kan få loss mina axlar bara. Min älskade gav mig axelmassage en lång stund igår kväll. Så den axeln som fick mest behandling mår riktigt ok idag.  :inlove:

Men jag tog en extra vilodag. Det känns som ett bra beslut. (tack Idalinda) Storsonen är hemma idag, så då fick vi lite tid tillsammans också. Det känns väldigt bra.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #322 skrivet: 2011.01.25 - 10:58:23 »

Skulle inte du behöva vara sjukskriven en lite längre sammanhållen period?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #323 skrivet: 2011.01.25 - 11:22:17 »

Det är en befogad och bra fråga. Gärna någonstans där det är varmt. Där mår jag absolut, alla kategorier, bäst.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #324 skrivet: 2011.01.25 - 12:45:25 »

Du å ja i Söderhavet!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #325 skrivet: 2011.01.25 - 13:12:36 »

Och Idalinda, som behöver värme hon med. Där kan vi sitta under en palm och knäcka kokosnötter och njuta av värmen.  :cool2:  :cool_big:  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #326 skrivet: 2011.01.25 - 20:02:34 »

Gärna det, får man odla där också?? :dribble:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #327 skrivet: 2011.01.25 - 21:07:26 »

Får jag också följa med? Jag fryser! :byecry:

Och så en kram från mig också. Finns det verkligen ingen som kan se till och hitta vad som är fel?
 :bearhug:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #328 skrivet: 2011.01.25 - 21:25:07 »

Jamen det så klart LO!  :cool2: :cool_big: :cool2: :cool:

Migrän är ju en jävlig sjukdom. Just att den skiljer så mellan olika personer. Man ska träna, men lagom. För just mig. Mitt lagom är inte någon annans lagom. Och äta, men mitt lagom. Sova, mitt lagom. Skratta, gråta, sola, frysa, jobba, dricka.... allt ska vara så in i  :fork_off: lagom. Och lagom idag kan vara på tok för mycket imorgon. Eller för lite.

Men värme i mild bris i skuggan under en palm. Vatten som går att simma lite i, i närheten. En bar där man kan få kallt citronvatten  och sköna solstolar. Det brukar vara grejjer det! Gärna ska man ha en riktigt bra bok med också.

Jag känner mig lite orolig just nu, för jag märker att kroppen tar mera stryk av migränen än vad den gjorde förut. Huden blir liksom influensaöm. Jag har flera leder som värker mer eller mindre konstant. D-vitaminet jag knaprar har inte gjort mig så där sprudlande som jag hoppades. Det mesta går på ren vilja. Men jag ska snart träffa neurologen. Bara några veckor kvar nu.  :glare:

Men nu ska jag sova. Räknar med att jobba imorrn. Alltid något!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #329 skrivet: 2011.02.02 - 12:06:23 »

Oj, det är intensivt nu! Det kommer sluta i huvudbrak om jag inte petar in paus.....  :look_down:

Men det är så roligt när det händer saker. Min nya mobil med alla finesser dök upp ett par dagar snabbare än väntat. Mitt i värsta flyttkarusellen! Det är dålig tajming!

Men nu är äntligen sängen uppe på översta våningen. Nu ska det planeras klädkammare. Våran gigantiska 1,5 kvadratmeter stora walk in closet ska planeras in i minsta detalj innan vi far iväg och skaffar elfasystem. De verkar vara de enda som har flera olika djup på sina hyllor.

Och så måste vi fixa mörkläggningsgardiner, göra oss av med en våningssäng och en loftsäng, göra oss av med 3 skrivbord med fel format och fel hurtsar och inskaffa 2 stycken rätt varianter som ungarna är nöjda med. Flytta runt alla sängar i ungarnas rum och tömma vårat gamla rum, fixa det och flytta in äldste sonen där. Sen är det bara de andra två som ska ha sina  rum fixade och vardagsrummet som ska få en hyllvägg av något slag. Phu! Men sen är det färdigt.  :yay:

Förutom köksluckorna som ska få ny färg och trappen som ska målas hela vägen från bottenplan upp till tredje och hallarna däremellan.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544