Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 01:17:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066141 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2730 skrivet: 2014.06.25 - 14:52:53 »

 :sad:

Kan du inte få mer träning med det där snöret? För det hjälpte väl verkligen, gjorde det inte?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2731 skrivet: 2014.06.26 - 10:28:09 »

Jag har en sjukgymnast som jag går till. Där kör vi snörträning. Fast nu blev det just sommaruppehåll. Semestrar och skit ställer till det och vi går om varandra totalt. Så jag gör både slingträning och min egen träning som är en kvart styrka varje dag och simning en gång i veckan. Cykel och promenader räknas inte riktigt in. De blir bara bonusträning.

Igår kväll orkade jag faktiskt träna som vanligt. Det värsta lade sig efter lunchen. Då hade jag mått dåligt nästan ett halvt dygn. Men strax innan jag drog igång träningen fick jag ont i ryggen. Det var nog det som sparkade igång mig där efter middagen. Jag kände att jag var tvungen att röra igång musklerna och försöka få det att lossna i ryggen. Men jag har fortfarande svårt att räta ut mig. Jäkla skit. Måste kanske ha tag i en naprapat igen. Men jag är stolt som orkade träna trots att jag hade haft migrän större delen av senaste dygnet plus mild ryggskott.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2732 skrivet: 2014.06.26 - 13:36:38 »

Det är inte så att du gör för mycket? Det llåter som väldigt mycket när du räknar upp det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2733 skrivet: 2014.06.26 - 14:25:17 »

Nä, det är faktiskt inte mycket. En kvart om dagen är inte mycket. Och promenader och ev cykel blir så sällan så någon gång i veckan känns som bonus.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2734 skrivet: 2014.06.26 - 14:44:04 »

Nä, det är det inte. Det lät som om du gjorde mycket mer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2735 skrivet: 2014.07.01 - 07:47:31 »

Min äldste son fyller 18 idag. Jag har fasat för detta i ett år. Jag var rädd att det skulle kännas definitivt slut på något konstigt diffust sätt. Men ännu så länge känns det inte så. Jag är bara så in i den stolt över honom.  :inlove: :clapping: Tänk att det kunde bli någon så fin av oss skröppel.  :whink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2736 skrivet: 2014.07.01 - 12:20:17 »

Hälsa och gratta!  :flowers:

18 är nog speciellt. Kommer ihåg att saker och ting ändrades hemma efter att jag fyllt 18. Det var som om allt motstånd försvann och föräldrarna accepterade allt utan att ifrågasätta, var bara intresserade. Vi hade inte pratat om det, men jag misstänker att DE hade. Typ "när hon fyller 18 får vi nog ge oss".  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2737 skrivet: 2014.07.01 - 14:27:25 »

Haha, ja här har vi nog nästan redan börjat med det. Iochmed sommarlov och sommarjobb. Fast han var på Bråvallafestivalen i förra veckan. Då var vi inte så glada när han inte ringde och berättade att allt var bra med honom. Vi höll på att oroa ihjäl oss. Tror han lärde sig något av det. Och vi med.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2738 skrivet: 2014.07.01 - 18:15:23 »

det ändras o inte ändras med den åldern... det är mysko. Grattis med att ha en vuxen till i familjen :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2739 skrivet: 2014.07.02 - 15:22:36 »

Och idag var den lille nyvuxne hemma från sommarjobbet med halsont och feber. Mamma serverade Zyx, Esberitox och ingefärste med honung att nersköljas med stränga förmaningar om att vila och dricka massor med vatten. För mamma vet alltid bäst.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2740 skrivet: 2014.07.03 - 02:49:57 »

 :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2741 skrivet: 2014.07.03 - 14:48:21 »

Men var bor du Sorla? Bråvalla är ju här i trakten....
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2742 skrivet: 2014.07.03 - 15:26:09 »

Det var det synd att jag inte visste det då. Då hade jag skickat dit dig, Ary, för att hitta honom och ta honom i herrans tukt och förmaning.  :flirting:

Vi bor mellan Estockholmo och Uppsala. Farmor var på vippen att åka till Bråvalla för att söka upp honom. Haha! Hur hon nu skulle ha hittat honom där! Men känner jag henne rätt hade hon sett till att de efterlyste honom från scenerna. -"Xxx Yyy var vänlig gå till informationen. Farmor väntar!" Gissa om han var tacksam att vi satte stopp för den utflykten.  :laugh:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2743 skrivet: 2014.07.03 - 16:07:41 »

Hehe han hade nog kännt sig lite "mammad"  :lmao:
Men självklart att man blir orolig och inte får tag på sin avkomma.....  :worried:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2744 skrivet: 2014.07.08 - 10:55:01 »

Igår kände jag hur migränen letade sig in i ögonen. Svårt att titta och ville bara hålla händerna för, för att stänga ljuset ute. Tog två Ipren och väntade lite. Sen körde jag en lugnare variant på Paulokvarten. Inget hopprep (som jag verkligen avskyr hett och innerligt). Sen lite yoga och stretch på det. Voilà! Migränen försvann! :smile:


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544