Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 14:29:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 171 172 [173] 174 175 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065592 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2580 skrivet: 2013.12.13 - 14:45:10 »

Hurraa Sorla ,varje dag utan migrän är en levande dag!!

Jag har tänkt att skriva om en ny bok i rätt avdelning, men har inte riktigt kommit till skott.
Så nu tipsar jag dig istället.

"Bättre mage, hur sanningen om din mage blev en hemlighet" av Louise Sjöbäck.
Min bibbla köpte in boken när jag önskade, men jag kommer att köpa ett eget ex på nätet.

Den är välskriven och så lättläst som en bok kan vara som handlar om mag-och tarmsystem, IBS, diarre, hård mage, hög magsyra +
en rad andra sjukdomar som eksem, astma, candida och många fler

Hon var vegetarian 30 år men kom fram till att det inte fungerade och förespråkar alltså ungefär LCHF.
Hon berättar mycket hur man botade sjukdomar i början av 1900-talet innan man hade massa mediciner mot " för mycket magsyra" .

Hon har kommit till samma slutsats om vi också med min mans sura uppstötningar och brännande känslor i magen och matstrupen.
Det är bris på magsyra i magen som är oftast boven i dramat, och är enkelt att testa och lösas.

Glutenfritt är det viktigaste, surade grönsaker och citronvatten är andra bra hjälpmedel.

Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2581 skrivet: 2013.12.15 - 09:31:50 »

Tack för tipset Idalinda. Jag har lagt boken i min önskelista på adlibris nu. Den får komma med på nästa beställning.

Idag knips det käft här hemma. Jag har absolut ingen röst. Det väser och piper svagt om jag dristar mig till att försöka yttra mig. Pigg men ingen röst är dagens status mao. Det suger. Men maken vilar öronen, medan jag skriver allt jag vill ha sagt, på laptopen. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2582 skrivet: 2013.12.19 - 17:51:36 »

Vad läskigt! Du är inte ens förkyld alltså, bara tappat rösten ändå?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2583 skrivet: 2013.12.20 - 08:40:01 »

Jo, det blev en riktig man cold. Fast den började konstigt. Jätte ont i halsen först och lite hosta. Sen tappade jag rösten. Sen, efter ytterligare ett par dagar kom rinnkranen och en evinnerlig hosta. Rösten var helt borta i 2 dygn och sen har den sakta kommit åter. Men jag är fortfarande väldigt hes. Och hostig. Har fått leta fram mina gamla avlagda astmamediciner.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2584 skrivet: 2014.01.16 - 22:21:32 »

Inget nytt att rapportera. Har haft mer migrän under julen och försöker komma tillbaka i höstlunken utan migrän. Känner mig jäkligt tråkig och orkar inte tillföra något just nu. Fast jag längtar efter er, så jag läser men har inte haft energi till att skriva. Men det ska nog bli bättre snart. Nu ska jag ut och jobba, bara för det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2585 skrivet: 2014.01.17 - 06:26:02 »

Men vad trist! Men är det lika illa som förr eller?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2586 skrivet: 2014.01.17 - 17:29:30 »

Absolut inte. Inte alls lika illa. Även om jag hade ett jobbigt anfall som höll på i tre dygn förra veckan så tycker jag ändå att jag mår mycket bättre än när jag var som sämst för två år sedan.

Kan bara berätta att det går väldigt fort att tro att nu jäklar är jag frisk. Aldrig mer migrän. Besvikelsen och frustrationen blir enorm när man dunsar i backen. Varje gång. Trots att jag borde ha lärt mig nu att den aldrig försvinner. Bara möjligen tar kortare eller längre pauser. Men kommer alltid tillbaka. Jag får inte tappa fokus, slappna av och sluta planera för att undvika triggers. Jag har inte det utrymmet att ignorera mina triggers. Men det är tydligen galet svårt att lära sig fortfarande efter 25 år med migrän.  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2587 skrivet: 2014.01.17 - 20:42:11 »

Men skönt ändå att det är generellt bättre! Bäst hade ju så klart varit om det varit borta för gott, men bara det går åt rätt håll så.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2588 skrivet: 2014.01.18 - 09:29:19 »

Problem löser sig sällan med en gång och för alltid. MEn det är ju skönt du haft en lugn period och det kommer fler och dom blir längre o längre. mycket viktigt tror jag är att du tänker på dig själv och inte överskattar allt för fort. det tar tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiid att lära kroppen hur den ska göra.. små steg i taget!

kram!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2589 skrivet: 2014.01.18 - 09:43:29 »

Ingen idé att säga så till henne. Hon skiter i att ta det lugnt.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2590 skrivet: 2014.01.18 - 16:19:49 »

och jag skiter i att sluta säga det :) man kan alltid hoppas budskapet ramlar ner till sist.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2591 skrivet: 2014.01.18 - 16:48:32 »

Du är stark!  :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2592 skrivet: 2014.01.18 - 21:00:51 »

Idag har vi tagit det lugnt faktiskt. Har varit i skogen och geocachat.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2593 skrivet: 2014.01.18 - 21:13:18 »

Förresten. Jag vet inte om ni kommer ihåg det. Jag var ju på ett par anställningsintervjuer för jobbet som ligger närmre hemmet. Innan jul ringde jag upp rekryteringsföretaget för att få veta hur det gick. Hade då inte höprt något på 2-3 veckor och började ana ugglor i mossen. Och mycket riktigt. Magkänslan stämde. De vill inte ha mig. För att jag är för osäker på om jag klarar att jobba alla skift. Dag, kväll och natt. Det var tydligen oerhört viktigt. Viktigare än att jag har 25 års erfarenhet av jobbet.  :pippi:

Så då vet jag inte om jag vill ha dem heller.  :nonono: Känns viktigt att ha en arbetsgivare/chef som har förståelse för min sjukdomsbild och lite vilja att få det att fungera för både arbetets och min skull. Så det är nog bäst att stanna där jag är nu. Och nu hörde jag ett rykte att 4 som tidigare har tackat ja till jobbet har hoppat av. Jag hoppas de frågar mig så jag kan få tacka nej på ett vänligt men bestämt sätt.  :whistle:  Alternativt att jag kan ställa krav och ha garantier för att behandlas på ett för mig bra sätt. :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2594 skrivet: 2014.01.18 - 23:09:27 »

Jo, jag minns, men jag trodde det var på det företag där du jobbar nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 171 172 [173] 174 175 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544