Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 04:51:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065144 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2490 skrivet: 2013.08.19 - 15:48:01 »

Visst är Martina inspirerande. Jag har också dragits med halsont i snart 3 veckor och vågar inte springa. Jag har inte jätteont men det finns där och alla säger att just halsont ska man vara försiktig med. Hoppas du kan springa snart.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2491 skrivet: 2013.08.21 - 20:04:51 »

Tack det samma Tina. Surt med detta larviga i halsen. Vågar inte springa idag, för halsen gnager fortfarande.

Nu har jag fått datum till min armbågsoperation. 3 oktober karvar de upp ett hål i vänster armbåge och bränner en massa hål i senan så den får börja läka ihop till något bättre än den är idag. Ser otåligt fram emot det. Nätterna
är grymt besvärliga och morgnarna med den stela armbågen är kinkiga. Är bara orolig att det kanske inte är det här felet. Känns jobbigt med ovissheten. Hela  :fork_off: armen värker ju. Hur kan han så säkert säga att det hjälper med det här lilla ingreppet då?  :tongue_wag: Men jag hoppas det funkar. Då vill jag göra samma sak på den andra armbågen också som inte blir bra den heller.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2492 skrivet: 2013.08.21 - 20:31:25 »

Får verkligen hoppas att det hjälper. Men det låter lite läskigt, tycker jag. Jag skulle nog vara rädd. Men jag är en fegis med sånt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2493 skrivet: 2013.08.26 - 13:20:16 »

Hoppas att du kryar på dig kvickt.

Torbjörn Flygt av alla intervjuas visst i Runner's World om att löpning fungerar som migränmedidin för honom, och att han kunnat minska på medicinering med 90%:
https://twitter.com/TFLYGT/status/371937269189722112/photo/1
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2494 skrivet: 2013.08.28 - 09:34:27 »

Inte för mig tyvärr. Vet många som triggar igång anfall av intensiv motion. Men nu förtiden klarar jag mig oftast utan migrän efter träning. Om jag ser till att vätska upp ordentligt och ger mig vila och ordentlig sömn under dygnen efter träningen.


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2495 skrivet: 2013.08.28 - 12:54:13 »

Jag kan få huvudvärk när jag springer men oftast pga salt- och vätskebrist.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2496 skrivet: 2013.08.28 - 21:01:52 »

Men då springer du väl ganska långt, Tina?


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2497 skrivet: 2013.09.05 - 10:46:19 »

Jag var hos naprapaten i måndags för att få bort en ganska rejäl nackspärr. Då fick han för sig att ge mig bindvädsmassage! På tisdan fick jag migrän på jobbet. Motade med medicin och gick omkring i dimman. Onsdag viktigt uppdrag på annan ort hela dagen. Migrän igen på kvällen. Då tog jag det kloka beslutet att stanna hemma idag. Det är jag glad för. För det här är vad som mötte mig i spegeln nu.




Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2498 skrivet: 2013.09.05 - 11:16:18 »

Men du har ju blivit smal igen! Va bra!  :clapping: :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2499 skrivet: 2013.09.05 - 21:51:51 »

Att du orkade fram till spegeln i det tillståndet!

( men vilken bild du har hittat!!!)
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2500 skrivet: 2013.09.06 - 07:44:33 »

vilken sotnos!!!!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2501 skrivet: 2013.09.06 - 17:04:03 »

 :whink: Eller hur. Ska nog anmäla mig till något skönhetprogram.  :tongue:

Blev hemma idag med pga efterhängsen huvudvärk. Kanske ska öka på dosen med betablockerare igen....



Har ni kollat på de två avsnitten med "Grumpy Doctor" som nyligen gick på tv? Jag har passat på nu när jag ändå har varit out of order ett par dagar.

Idag blev jag rent av gråtfärdig. Den stackars kvinnan som inga läkare vill ta ansvar för. Jag blir så jäkla ledsen och arg. Men lite får ju den sura läkaren att hända efter mycket om och men.

Men mig hjälpte han inte. (Jag försöker att inte vara bitter) Han konstaterade att de inte kunde hjälpa mig, med mina kroniskt onda armbågar och all annan värk. Ordination sjukgymnastik som inte har hjälpt. Och dåligt fungerar det med att få tag i honom eller någon annan. Jag vet inte om det beror på att jag är otydlig vid mina kontakter, eller om jag inte är tillräckligt spännande. Tyvärr kände jag igen mig ganska mycket i kvinnan från torsdagens program. Inte att jag skulle ha samma diagnos. Men att ingen vill se helheten. Och syns inget på blodprov eller temperaturmätningar, då är det inget fel heller. Det enda alla undersökningarna har resulterat i, är att jag försöker undvika att söka hjälp när det dyker upp nya smärtor, för det känns som att jag är till besvär och en jäkla gnällkärring. Tyvärr är känslan så stark att jag till och med drar mig för att skriva om det här i min egen tråd.  :sad:

Kanske borde jag inte titta på såna där program när jag är så in i döden trött på att varje dag och natt ha ont. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2502 skrivet: 2013.09.06 - 18:17:49 »

Vad då? Har du träffat arga doktorn eller menar du att din vanliga läkare inte hjälper dig?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2503 skrivet: 2013.09.06 - 20:51:15 »

Jag har träffat arga doktorn och han konstaterade att han inte kunde hjälpa mig.  :look_down:


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2504 skrivet: 2013.09.06 - 21:36:36 »

Menade han att det inte fanns något att göra eller att han inte visste vad man skulle göra? Kom han öht fram till varför du har det som du har det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544