Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 00:44:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 137 138 [139] 140 141 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063962 gånger)
0 Medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2070 skrivet: 2013.01.11 - 00:15:14 »

Du kan väl ha mitella! Allvar, alltså.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2071 skrivet: 2013.01.11 - 09:33:06 »

 :lmao:

eller  :club_idiot: Näe det kan jag inte!  :mad_roll:

Jag har snabbt snuddat vid tanken, men bara tanken på att släpa runt på mina armar hängandes från nacken/axeln ger mig huvudvärk. Nä, det går inte. Plus alla frågor man skulle få.  :shock: Att försöka ta sig från ena änden av produktionslokalen till den andra, på jobbet, skulle inte gå. Och grannarna! Vad skulle de tro!  :shock:

Nä, det är uteslutet.  :lol:

Bafat jag skrev igår att det vänder har natten varit djävlig. Men det är ny akupunktur om några timmar igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2072 skrivet: 2013.01.11 - 11:19:13 »

Och armen hänger inte från axeln nu då?  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2073 skrivet: 2013.01.11 - 17:00:52 »

Jo, när den får hänga löst så klart. Inte när jag har handen i fickan.  :rolleyes: Eller så klämmer jag fast handen i midjeremmen på ryggan när jag går mellan hem och jobb.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2074 skrivet: 2013.01.13 - 19:54:12 »

Idag åkte vi skridskor jag och tjinonan. Eller, hon åkte. Och jag stod still på mina skridskor. Hon envisas med att åka konståkningsgriller. Och jag är lika envis med mina långfärdsskridskor. Så då blir förutsättningarna lite olika. Men vad härligt det var ute i solen. Vindstilla och folkfest på sjön.  :inlove:

Fördelen med att det gick sakta var att jag kunde åka med händerna i fickorna. Såg nog oerhört coolt ut.  :cool2:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2075 skrivet: 2013.01.13 - 20:26:44 »

Jag är rädd för skridskor.  :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2076 skrivet: 2013.01.13 - 21:23:20 »

för skridskorna i sig eller att åka dom?

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2077 skrivet: 2013.01.14 - 05:57:27 »

för skridskorna i sig eller att åka dom?



Skridskor är vassa. En gång, som barn, på en av de obligatoriska skridskoidrottslektionerna var det en tjej som råkade klampa på mitt lillfinger med skridskon. (tur jag hade vantar!  :max-shock:) Jag hade precis drattat på ändan och satt och ojade mig över det så fick sig lillfingret en omgång också. Fast då glömde jag illa kvickt bort att baken ömmade.  :lol: Så nog kan skridskor vara lite skrämmande.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2078 skrivet: 2013.01.14 - 06:10:51 »

visst det vet jag. Sånt har inte hänt mig men jag har sett det... Men jag vill ha detaljer i Hemulens skridsko trauma :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2079 skrivet: 2013.01.14 - 07:59:16 »

Jag är rädd för att åka skridskor. Kunde aldrig lära mig som barn. Och så tvingade de en att ändå "bara prova" på idrottsdagarna. År efter år efter år.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2080 skrivet: 2013.01.14 - 14:00:46 »

usch för sånt tvång!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2081 skrivet: 2013.01.14 - 14:23:41 »

Ja fy fan för skolgymnastiken. Jag var ju pojkflicka, typ. Som sagt spelade jag tennis jättemycket och så var vi ute och cyklade och klättrade i träd och stod i, men i gymnastiken blev jag som förlamad. Usch.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2082 skrivet: 2013.01.20 - 15:18:05 »

Migrän i natt igen!   :mad_roll: För tätt för att jag ska vara helt tillfreds.

Vi var ute och åkte grillor i enochenhalv timme igår. Lite spänd blev jag kanske i axlarna. Och så passade luftrycket på att falla under kvällen. Dålig kombination. Fallande lufttryck äter upp mina marginaler. Dessutom tror jag att jag har någon liten infektion i kroppen, för jag har fått dubbelhaka.  :sad: Det är kolossalt svullet under hakan och ömmar så halsduken får inte ligga emot. Och så fryser jag. Fast det är ganska normalt. Men att jag fryser och ansiktet hettar samtidigt är ovanligare.

Jag har inte tid att vara sjuk. Jag ska på jobbutflykt till Göteborg i veckan ju.  :sosad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2083 skrivet: 2013.01.20 - 16:08:03 »

Du har väl inte fått påssjuka?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2084 skrivet: 2013.01.20 - 17:02:48 »

Nä, det hade jag dubbelsidigt när jag var barn.  :lol: Det är nog bara lymfkörtlar som har fått spader av något. Störigt. Jag ser inte klok ut!  :eek: Jag kollade feber, och det har jag inte. Ligger snällt på 36.6. Men huden ömmar över ryggen och jag känner mig lite allmänt hängig och seg.

Nåt skit är det. Säkert en sån där LCHF-förkylning. Det blir ingenting, men man mår tjyvens. Har gått en massa feber på jobbet. Vore konstigt om man klarade sig undan helt och hållet.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 137 138 [139] 140 141 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544