Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 20:39:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955151 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #195 skrivet: 2010.08.25 - 08:20:01 »

Corny, jag uttryckte mig slarvigt.  :clubhead:  Kaklet ser hel läckert ut. Det finns i blankt och matt utförande. Maken är sugen på att blanda av bägge. Det tror jag också kan vara snyggt. Men det som jag själv tyckte lät urtrist var betonggrå klinker. Hur hippt låter det?  :crazy: 


Klinkerplattorna är faktiskt 20*20?! Det tycker jag är stort. Men det tyckte inte försäljaren. Han verkar tycka att 40*40 är större och allt under de måtten är smått.  :eeek: Fast jag tror ändå att 20*20 blir snyggt.  :nod-yes:


kwidell och idalinda, vad bra att ni håller med mig. Då kan jag visa maken, om han är tveksam, att det finns fler som tror det blir fint.  :lol:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #196 skrivet: 2010.08.25 - 10:17:58 »

Det blir dyrt att vara hemma och återhämta sig efter migrän.  :glare: Jag beställde just Anna Halléns kokbok LCHF-husmanskost. Jag känner att jag behöver lite lätt-tillgänglig enkel inspiration till mat som går på nolltid att svänga ihop. Tror den kan passa mig. Det är den första LCHF-kokboken jag köper. Viktväktarböckerna är inge kul längre. De står mest och samlar damm i hyllan.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2010.08.27 - 23:19:57 »

 :laugh: Köppte samma LCHF bok på Coop i går jag!  :lol: den verkar bra!.. mycket recept. framför allt så va den väldigt trevlig att hålla i!.. kändes liksom som en lite äldre bok.. något som tilltalar mig!  :nod-yes:

de där gammla viktväktarböckerna rensade jag ut för nått år sedan.. hade en 6-7 stycken.. de skänkte jag iväg till Erikshjälpen  :nod-yes:  :wave: den enda jag behöll var en bok om kött från dem.. för där finns flertalet goda recept.. och det går alltid att använda riktiga ingredienser istället för allt "lätta tjafs" som skrivs där.  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #198 skrivet: 2010.08.27 - 23:46:59 »

Omslaget ser onekligen väldigt trevligt ut och de där rutorna påminner om en klassisk kokbok, men jag kommer inte på vilken. Fattar inte varför folk blev så retade på pannkakorna på bilden. Sjukt.

Jag ska nog åka till Coop i morrn. Men jag ska köpa en kastrull. Har velat ha en halvstor länge och de hade en 5-liters på rea som dessutom var enkel och snygg. Visst?  :whink:


* gryta.jpg (61.5 KB, 597x595 - visat 316 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2010.08.28 - 00:07:30 »

Nice!  :thumbsup: den ser inte fel ut den!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #200 skrivet: 2010.08.28 - 00:08:24 »

Tyckte det var bra pris. Men det kan ju vara nåt skräp från Kina förstås.  :glare:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #201 skrivet: 2010.08.28 - 09:42:11 »

kwidell, vad bra att du gillar den! Då känner jag mig trygg med att jag också kommer gilla den.  :smile: Rutorna gör att den påminner mig om vår första gemensamma kokbok. Rutiga kokboken. Fast de rutorna är röda. Men vi har faktiskt en Vegetariska kokboken också, och den är grönrutig.  :smile:


Jag har lite svårt att göra mig av med kokböcker.  :redface:  Konstigt nog. För är det något särskillt jag vill ha tag i hittar jag det oftast på nätet ändå. Och är det ett bra recept sparar jag det på hårddisken. Så egentligen behöver jag ju inte kokböcker. Men det känns ändå som att jag vill ha en bok som passar mig i den fas jag befinner mig i just för stunden. Som viktvaktarböckerna som jag samlat på mig under barnafödaråren. De vegetariska samlade vi på oss under den perioden då maken provade att käka enbart vegetariskt för pollenallergin.(det funkade för övrigt)  Och nu är det alltså LCHF som gäller.  :whink: Vi har några Jamie Oliver också som vi har fått. De är kul att sitta och bläddra i. Men jag blir så trött av alla konstiga ingredienser, så jag har aldrig orkat laga något ur hans böcker.


hemul, den kastrullen ser väl helt ok ut tycker jag. Den är säkert jätte bra. Jag har ingen jättestor kastrull. Så när det blir storkok tar jag pastakastrullen utan innerdelen så har jag en 10 liters som funkar utmärkt. Annars är det våra gjutjärnspannor som går varma här hemma. Vi har två stycken och ibland kör vi dem parallellt.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #202 skrivet: 2010.08.28 - 10:34:54 »

Det är samma här. Har en massa små grytor, kanske 3 liter och och en oval emaljerad sak som kanske är lite större. När det är mer får jag dra fram en 10-litersgryta och där ser det ju ut som bottenskyla bara och så stora är jobbiga att diska också. :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #203 skrivet: 2010.08.28 - 16:32:54 »

Det var deras vanliga, Cookware eller vad de heter. Jag tyckte de var rätt fina, så jag köpte hela kitet faktiskt.  :thumbsup:
Har rätt risiga kastruller så det ska bli kul med nytt. Få se hur länge jag kan låta bli att bränna dem bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #204 skrivet: 2010.08.29 - 20:13:23 »

Imorgon börjas det!  :yay: När jag kommer hem från jobbet kommer det vara ett jätte stort hål i taket!  :w00t: Vädret ser lovande ut på måndagen, men lite småblaskigt på tisdagen. Jag hoppas att Yr.no bara tog det säkra före det osäkra när de skriv så.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #205 skrivet: 2010.08.29 - 20:47:46 »

Varför kollar du norskt vädet? Är de bättre?

Har börjat reta mig på klart.se . Tror de uppdaterar rätt sällan. Det var nån dag när det skulle bli uppehåll hela dan och ganska soligt. Det började regna. När det hållit på sådär två timmar tänkte jag kolla hur länge det skulle vara. Men det var en strålande sol över mig på deras karta. Inte ett regnstänk.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #206 skrivet: 2010.08.30 - 12:30:55 »

SMHI tycker jag är bra. De uppdaterar rätt så ofta, och extra ofta om det är varningar på gång.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #207 skrivet: 2010.08.30 - 18:30:19 »

Jag tycker Yr har varit ganska pålitliga under sommaren. Till och med i Finland. Man kan få timme för timme där, som dessutom är överskådlig. Lättarbetad hemsida helt enkelt.

Nu har vi världens krater i taket!  :shock: Och hela taket är fullt av norrlänningar. Det känns tryggt! De har sån härlig bred trygg dialekt att jag genast tror på allt de säger och gör.  :inlove:

Men de har haft lite otur med vädret, så de ligger väl lite efter idag. Lär bli en lång kväll med norrländska hantverkare på taket. Hoppas på bättre väder imorgon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #208 skrivet: 2010.08.30 - 20:34:41 »

Vi måste ha järnkoll på värder på sommaren med båten och även för övrigt med odlingarna.
yr.no är väldigt pålitlig, men i viktiga lägen läser vi alla och mixar :whink:
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #209 skrivet: 2010.09.13 - 17:28:36 »

Tillbaka till majonnäs igen. Nu har jag testat att göra vitlöksmajonnäs med olivolja och den blev riktigt bra när jag uteslöt senapen. Liiiite invänjning kanske krävs men jag kunde helt klart äta den. Tidigare när jag gjort majjo på olivolja fick jag lov att kasta den för den var motbjudande.
Varmpressad rapsolja smakar ju bäst i majjon men... jag tänker på GMO och sånt. Jag vet att den är förädlad men den innehåller väl eurekasyra ändå, fast lite. Jag läste nånstans att det kunde vara 2% och att gränsvärdet är 5%. Livsmedelsverkets gränsvärde förstås. Och vi litar ju väääldigt mycket på Livsfarliga verket, eller hur? :whistle:
Loggat
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544