Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.07.01 - 06:52:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1006483 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1725 skrivet: 2012.05.07 - 21:02:23 »

Oj, jag är trött!  :sleep: Innan lunch trodde jag det var klippt. Jag gjorde som man inte ska göra. Enligt instruktionsboken ska man ta medicin direkt som man känner att det är gång. Men jag tog lunch och en balja kaffe istället. Och sen svävade det liksom iväg. Så huvudvärk slapp jag. Den hann bara upp till en 2a på min 10-gradiga skala. Men Redcordbehanlingen var tuff idag. Jag fick göra lite vrid och vickövningar med mina stackars obefintliga muskler. Det är som att lära sig gå! Efter det åkte jag till jobbet med min trötta nacke/hals. Det var nog därför jag hade lite känning på förmiddagen. Men att klara 8 timmar kändes som klar överkurs. Jag tvärslocknade på tåget hem. Och väntar på att få gå och lägga mig strax. Men ännu ingen migrän!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1726 skrivet: 2012.05.07 - 21:05:31 »

Toppen ju!!! :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1727 skrivet: 2012.05.07 - 21:12:43 »

 :nod-yes:  :lol:  :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1728 skrivet: 2012.05.07 - 21:14:53 »

:smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1729 skrivet: 2012.05.07 - 22:40:47 »

Go natt vännen ...idalinda från snorlandet
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1730 skrivet: 2012.05.09 - 21:06:58 »

Idag var jag helt övertygad om att migränen var tillbaka. En rejäl förkänning med svårt att fokusera blicken och ont upp till 3e nivån. Avbröt det jag höll på med och låste in mig på toan på jobbet 5 minuter för lätt stående yoga för nacke och axlar och ögonvila. Det räckte! Det har aldrig hänt förut att jag har kunnat yoga bort migränen när den väl har börjat ge sig till känna. Har det väl börjat har det bara varit anfallsmedicin som har kunna häva attacken. Jag är lyrisk denna nionde dag utan migrän!  :party_teddy:

Godnatt!  :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1731 skrivet: 2012.05.09 - 21:16:25 »

Det är ju toppen! Tror du det är snöret?  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1732 skrivet: 2012.05.09 - 21:24:54 »

9.dag  :max-shock:  :inlove:
Det är ju helt fantastiskt!

Det har vänt för oss både ungefär samtidigt, fast jag tror fortfarande mest på kokosen.
Det vore intressant att testa den träningen någon gång...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1733 skrivet: 2012.05.10 - 07:04:06 »

Jag tror det är många saker. 1. Botoxen är justerad så den ger en helt annan effekt. 2. Metoprololen (betsblockeraren) gör stor skillnad för mitt blodtryck och pulsen. 3. Sjukskrivningen gav de två medicinerna chansen att verka. 4. Redcordträningen gör att nacken blir stabilare och jag kan slappna av lättare.
Så här länge utan migrän vet jag inte när jag upplevde sist. Flera år sedan vet jag iallafall att det är. *glad*
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1734 skrivet: 2012.05.10 - 11:50:32 »

Betablockeraren glömde jag! Den har säkert en stor del i det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1735 skrivet: 2012.05.10 - 20:45:55 »

Jag har hittat den närmaste  träningslokalen med redcordträning 7 mil bort från mig.

Fösta gången med en instruktör kostar 175kr, sedan verkar det vara fritt fram att använda utrustningen själv.
Kan det vara så?
TIll gymmet är engångs biljet 100kr, 10gg kort 900kr
och en månad på dagtid 350kr.
Sedan kan man boka en personlig trainer 188kr / halvtimme

Men alltid resan ...7 mil...
Kan det vara värd att prova??
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1736 skrivet: 2012.05.10 - 22:34:09 »

Är det möjligt att göra hemma när man väl lärt sig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1737 skrivet: 2012.05.11 - 05:41:56 »

tror inte det, man behöver ju en hel uppsättning!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1738 skrivet: 2012.05.11 - 06:25:38 »

Man använder Redcord på vissa gym också. För bodybuilders. Säkert jätte bra. Men jag skulle inte kunna göra det rätt och träna de små musklerna själv. Jag behöver någon som visar mig och ser att jag använder rätt muskler. Men jag vet att det finns utrustning för hemmabruk också. Kanske när jag har kommit längre, att jag kan klara mig själv. Om det är värt resan kan jag inte avgöra. Jag vet ju inte ens om det är samma sorts träning som det jag gör, även om de använder samma utrustning.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1739 skrivet: 2012.05.11 - 10:32:12 »

Jag avvaktar lite mer rapporter från dig... kan du så småningom fråga från din tränare lite hur man ska tänka om
man vill testa.
Stället jag kollade är en bautagym i storstan med allt från träningsgrupper till massage och manikyr  :lol:
Loggat
Sidor: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544