Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 17:05:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 107 108 [109] 110 111 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953271 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1620 skrivet: 2012.04.22 - 11:19:07 »

Där ser du! Du skulle ha lyssnat på oss. :nod-yes:

Det regnar på mig och bussen kommer inte på länge. :cry:

Posted from my phatPhone using Tapatalk
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1621 skrivet: 2012.04.22 - 13:55:23 »

Jag lyssnar alltid på er!  :bearhug: Fast det är kanske inte alltid gör gör som ni säger.  :bg: :ignore:

Har du fått på dig torrt nu, Hemul? Det viktigaste är att man är torr om fötterna, som Emil sa. Och telefonen tillägger jag då.  :flirting:

Jag går som i vinkel, trots Voltaren. Och orkar inte hålla mig upprätt. Vi ska strax ut i regnet på en cykeltur jag, ryggskottet och min make med gluggen i tänderna. På sätt och vis är det bra att han är lite annars, för då hinner jag med honom. Och jag tror en stillsam cykeltur mot en trevlig cache kan vara väldigt välgörande för stretande ryggmuskler. Fast det är inte bara musklerna känner jag. Det sitter en låsning, långt nere vid bäckenet. Hugger som  :fork_off: om jag rätar för mycket.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1622 skrivet: 2012.04.22 - 14:29:15 »

Jag hade paparply! Är numera ägare till två paraplyer efter att helt ha saknat det i många år. På fötterna hade jag givetvis mina vattentäta vivo-boots.  :cool:

Varför har maken glugg? Är du lagt honom på säften?  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1623 skrivet: 2012.04.22 - 17:03:08 »

 :lmao:

Nä, stackarn hade en gammal rotfylld tand som ena roten gick sönder på. Så det blev en lååång operation och tyvärr sitter ena roten fast.  :sad: Han har käkat penicillin och värktabletter i en vecka nu. Jag hoppas de får bort resten och att det är roten som gör att han har värk, så det inte är en nerv som har skadats under operationen. Och så hoppas jag att inflammationen har gett sig helt med penicillinet, så de verkligen gör något imorgon. :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1624 skrivet: 2012.04.22 - 17:18:59 »

Ja men det tror jag du berättade! Usch vad hemskt det låter.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1625 skrivet: 2012.04.22 - 18:06:16 »

Du är på gott mod,  :lol:, det  låter bra.

Hur orkar du cykla med ryggskott???  :shock: modiga du!
Men det är ju så att när man inte har ont i hjärnkontoret fixar man nästan vad som hälst.  :nod-yes:

Leverera kallt fakta till läkaren och berätta om detta att du kan enligt beräkningen jobba bara en dag / veckan.
Fråga hur ni löser det?
Fråga hur mycket kan du sjukskriva dig själv? ( OM det skulle vara en lösning fram till sommarsemestern )

Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1626 skrivet: 2012.04.23 - 13:42:37 »

Jag hann bara sätta mig i bilen, efter en fantastiskt lugn morgon med frukost, yoga, umgås med barnen mm, så kom gäspningsattacken. En första varningsflagg. Lyssnade jag?  :nonono: Provar att köra iväg och gäspar som en galning. Halvägs till jobbet känner jag första värken bakom vänster öga och i vänster öra. Men då går det inte att vända om längre. Köerna norrut som är hemåt står still. Åker till jobbet och uthärdar, bedövad med Zomig, till efter lunch. Alla är glada att se mig och jag måste förklara och berätta situationen. Hinner kolla mailen också och göra en kort insats på en maskin innan lunchen. Hoppet står till att det ska kännas bättre efter lunch. Men icke. Yrsel och lätt illamående tillsammans med gummiben får mig att fatta beslutet att åka hem. Nu, nersjunken i soffan känns det inte så farligt i huvudet och bakom ögonen, men hårbotten ömmar och jag känner mig yrslig. Här blir jag nu. Igen. Bistert!  :sad:

Idalinda, cykelturen igår gjorde varken till eller ifrån för ryggen. Men musklerna fick lite blodflöde. Idag känns ryggen åt rätt håll. Jag har inga problem att böja mig framåt. Det är att räta upp mig som tar emot. Men som sagt mycket bättre. Lite i taget. :nod-yes: På smärtföreläsningen förra veckan fick jag lära mig att just ryggskott är inte farligt att röra sig. Tvärt om. Och så har jag en liten massageapparat som jag kör med över ryggslutet när det pinar på för djävligt. Men jag börjar vara sugen på att skaffa en TNS-apparat. Om jag klarar av den. Provade mammas för något år sedan, men det gjorde för ont. Stack som nålar i huden trots gel.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1627 skrivet: 2012.04.23 - 13:45:06 »

Du måste nog vara hemma längre du. När var det du skulle träffa doktorn?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1628 skrivet: 2012.04.23 - 13:52:00 »

Imorgon.  :thumbsup: Jag trodde inte att det skulle gå bra. Men att det skulle bli bakslag så snabbt trodde jag inte.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1629 skrivet: 2012.04.23 - 14:27:25 »

Berätta nu precis hur du haft det, hur ofta du får migrän och hur du höll på att bryta ihop till slut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1630 skrivet: 2012.04.23 - 14:40:11 »

Det ska jag. Jag tror säkert att jag kommer bryta ihop där på stolen också. Efter idag känns det så där hopplös igen som för en vecka eller två sedan.  :tongue_wag:

Jag hör min puls i högerörat. Irriterande!  :badtongue: Det viner och piper pulserande.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1631 skrivet: 2012.04.23 - 15:28:01 »

Bra bra. Ett hysteriskt anfall sitter aldrig fel. Och barnen! Berätta att det går ut över din  kontakt med barnen. Barn är prio ett.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1632 skrivet: 2012.04.23 - 15:38:17 »

 :lol: :loony: :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1633 skrivet: 2012.04.23 - 16:22:30 »

Men det är säkert sant! När du kommer från jobbet med migrän, vad gör du då? Ägnar dig åt normalt familjeliv?  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1634 skrivet: 2012.04.23 - 16:43:45 »

Försöker.  :blush: Har just hjälpt mellansonen att uppdatera smartphonen och den stora att kolla gymnasievalet. Han har kommit in på båda sina förstahandsval!  :thumbsup: Nu är det bara att välja och vraka.  :inlove: Nu ska jag börja kutta falig korv till middan. Och tina lite firre åt mig själv.  :whistle:

Fast idag mår jag ju inte så dåligt som jag gör andra gånger. Jag drog i nödbromsen tidigare än annars. Normalt orkar jag inte vara så aktiv här heller. Nu skulle jag påstå att ryggen är värre än huvudet.  :cool:

Men du har helt rätt. Inte orkar jag vara någon bra morsa åt ungarna när jag kommer hem efter en hel dag med huvudvärk. Då brakar jag i säng och viskar åt dem att vara tysta och laga någon mat själva.  :shake_head: De har lärt sig att se på mig när jag har migrän. Har du migrän eller? får jag höra allt för ofta.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 107 108 [109] 110 111 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544