Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 17:38:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953283 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1545 skrivet: 2012.04.08 - 18:39:16 »

Jag vill hitta pengar! Eller en kruka med guld!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1546 skrivet: 2012.04.08 - 20:00:47 »

TACK sorla! Visste inte att dom hade textning nu. Sist jag kollade var det INTE så!.

dags att ta tag i det men  först ska benet läka helt. under tiden kan jag studera filmerna!!!

Idalinda, man KAN ha något att byta men det behövs oftast inte. Ibland är det som pussel har jag för mig. Roligt juh!

Hemulen, jag blev rådd att köpa den ändå, även om det kostade pengar för den fungerade klart bäst. Därför köpte jag :) Brukar inte betala för många appar men ibland är det klart värt "örena". :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1547 skrivet: 2012.04.08 - 20:07:06 »

Jo, men man kan ju prova först. Jag kanske inte tycker det är kul.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1548 skrivet: 2012.04.08 - 20:18:15 »

 Jo, det tycker du!  :club:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1549 skrivet: 2012.04.08 - 20:31:41 »

OK!  :eek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1550 skrivet: 2012.04.08 - 20:35:19 »

 :bg:

Men testa du en gratisapp. De kanske inte är så dåliga när allt kommer omkring....  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1551 skrivet: 2012.04.08 - 21:09:29 »

och dom kanske blivit bättre!!!
jag tror du kommer att gilla det... det ger ett mål till utflykter!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1552 skrivet: 2012.04.09 - 08:57:18 »

Jaha, nu har jag klarat 2 dagar utan medicin. Jag ligger ständigt på gränsen. Kroppen värker och ilar. Det är som mjölksyra i hela kroppen. Från tårna ut i kinderna. Har svårt att vara helt still. Sov väldigt oroligt inatt. Jag tror att jag har blivit beroende av Zomigen och nu försöker jag avgifta mig. Hittills inte alls så besvärligt som jag trodde att det skulle vara. Men det vill ju till att det inte kommer ett migränanfall som däckar mig, för då kanske jag inte klarar att låta bli medicinen.

Idag ska vi på påskmiddag hos svärisarna. Bara en sån sak kan vara tillräckligt för att puffa mig över kanten. Jag hoppas det fungerar...  :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1553 skrivet: 2012.04.09 - 10:43:26 »

Glöm inte att du ska till doktorn imorgon. Eller boka tid MINST...
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1554 skrivet: 2012.04.09 - 11:50:21 »

 :lol: Nä, jag ska inte glömma det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1555 skrivet: 2012.04.09 - 22:07:11 »

Nuförtiden är det modernt att inte ge någon råd, utan bara lyssna på dem som har det besvärligt och säga ja och nej till det de säger.
Du förstår säkert vad jag menar..

Många älskar sitt jobb, trivs att vara duktiga och njuter av arb. kamrater. Men det vet både du och vi andra att när man är sjuk och jobbar "upplevs" det inte så.
Nu har jag suttit brevid dej och läst i ett år hur du bara blir sämre.
Det är svårt att bara sitta bredvid någon och bara titta på ...
Mina funderingar och tankar är;
Sjukskrivning till sommaren plus semester.Märker du att du blivit bättre till hösten så börja arb. lite, lite försiktigt.
Vem orkar med att jobba heltid, springa till doktorn stup i kvarten, jogga, yoga och träffa svärföräldrar och dessutom vara sjuk? Doktorer litar på dej när du alltid säger att du v i l l  arbeta. Vilja och kunna är inte samma saker.
Jag har sett en del närstående människor kraschlanda. Ett drag som varit utmärkande för alla är: "Du är så duktig och så trevlig"-syndromet.
Ju mer beröm de får ju mer arbetar de. Ju mer trevliga de blir ju mer utgröpta inuti blev de.
Sätt på dej en namnskylt: VIP-SORLA. Lev det liv du förmår och kan och det fina i kråksången är att alla  ä n d å  tycker mer om dej.
Det är skillnad på att vara duktig och trevlig och bli omtyckt för den du är.
Du v e t ju redan att dina närstående redan nu älskar dej plus arb.kamrater och vänner.

Öka kolh. med 50gr och inte asketisk lchf. Du mår säkert utmärkt av att nalla 5 st lösgodisar av dina barn men om det blir30 st så lär det bli äckel.
När jag var liten skulle man vara hemma ett par dagar feberfri efter sjukdom. Den visheten finns inte idag.
Du gör som många andra kliver rakt upp från sängen med darrande ben för att ila till jobbet.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1556 skrivet: 2012.04.09 - 22:15:09 »

En 10-poengare Ninnan, skriver under varenda mening du skrev.
Sorla jag är sjukpansionär sedan flera år tillbaks.
Jag vet hur det är att kracha. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du slipper det.
Att du gör som Ninnan säger blir VIP-Sorla för dig själv!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1557 skrivet: 2012.04.09 - 22:33:33 »

 :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1558 skrivet: 2012.04.10 - 08:23:48 »

 :clapping: mycket bra sagt Ninnan!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1559 skrivet: 2012.04.10 - 08:59:50 »

 :heart_throb: :inlove: :rose:

Tack! Ninnan, du anar inte hur rätt i tiden jag fick de här sanningens orden av dig! Skulle sätta mig och titta tillbaka och minnas känslan av hopplöshet som jag hade för ett par veckor sedan (trodde på fullaste allvar att det var ett par veckor sedan!  :max-shock: ) Det var ju förra veckan ju! I torsdags, som jag satt här och grinade floder! På den korta tiden har jag hunnit glömma både känslan av hopplöshet och uppgivenhet, och smärtan.  :bang_head:

Nå, jag skulle förbereda mig för att ringa först jobbet, och sedan två läkare. Och den riktiga känslan ville inte infinna sig. Jag hade som vanligt det molande dåliga samvetet. Som om jag skulle till att skolka från skolan. Kändes verkligen jobbigt att behöva ringa jobbet och "ljuga ihop" att jag mår dåligt. Nu säger jag inte att det är ljug, men det k ä n n s som ljug. Jag känner mig verkligen som en gnällkärring och kverulant. Förlåt, kände mig som. Men Ninnan, ditt inlägg hjälpte mig att se återigen vad jag trasslar in mig i min lutherska uppfostran att man "gör rätt för sig" oavsett vad. "Foten i klämm? Jajjemensan!"  Jag gör det HELA TIDEN! Och när jag mår som sämst och borde passa på att ropa efter hjälp, då orkar jag inte. Men efter att ha läst ditt inlägg, Ninnan, var det inga som helst problem att finna mig själv och få även min chef att förstå vad jag just nu går igenom. Läkarna har jag inte talat med ännu. Väntar på telefontider och sjuksköterskor som ska ringa upp. Men nu är jag på banan känns det som.

Tack för allt ert stöd mina vänner! Jag tror det är så tokigt att ni vet mer om hur illa jag mår än vad min man gör.  :shy: Inte lyckat, jag vet. Men jag finner det så svårt att berätta hur jag mår utan att det känns gnälligt. Det är betydligt mycket lättare att skriva. Så det är ytterligare något jag måste försöka jobba på. Han är ju dessutom också en sån där typ A männischa. Stackars våra barn!  :cry: Det är mitt ansvar nu att visa dem att om man mår dåligt MÅSTE man ta hand om sig själv innan man står till förfogande för andra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544