Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 08:24:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 954127 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1500 skrivet: 2012.03.28 - 21:49:52 »

Ninnan, jag är där nu!  :wave: Fick ett familjerum, så jag måste närapå ha karta för att hitta runt.  :flirting: Men nu ska jag strax nanna kudden. Har varit en lååång dag.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1501 skrivet: 2012.03.31 - 10:52:08 »

Igår funderade jag allvarligt över om det inte skulle vara skönare att sticka ut huvudet över spåret när när tåget kom, än att stå ut med den migrän som överföll mig.  :bang_head: Det var nog det vidrigaste jag har varit med om. Kopparslagaren hade bytt ut sin vanliga klubba mot en stor kniv som han högg rätt in i huvudet. På båda sidorna om huvudet. Vid varje utandning. Och det höll i sig så länge! Det började vid halv två igår eftermiddag. Någon gång på kvällen spydde jag. Sen fortsatte knivhuggen fram till någon gång innan midnatt då det lugnade sig till ett mer hanterbart migränanfall av det värre slaget. Då fick maken fixa en macka och en balja vätskeersättning så jag kunde fylla på igen med rejäl medicin. Zomig och Citodon. Sen kunde jag somna och sova resten av natten. Nu bankar han till med klubban emellanåt. Som för att visa mig att jag inte ska morska upp mig ännu på ett tag. Så idag är det lugna puckar som gäller. Jag ska gå och bädda ner mig i soffan en stund nu. Ska bara bre mig en helt vanlig smörgås igen. Det är som att kroppen kräver kolhydrater och fett just nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1502 skrivet: 2012.03.31 - 12:35:19 »

Kära vännen!
Gråter nästan när jag läser... fy vad hemskt.
Man känner sig så maktlös när inga av de vanlig knepen / medicinen biter.
Hoppas att det blir lite bättre idag.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1503 skrivet: 2012.03.31 - 13:36:55 »

Håller med idalinda. Otroligt att det inte finns bra medel mot det!. Njut av mackan, kan vara gott ju!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1504 skrivet: 2012.03.31 - 15:35:14 »

Varför funkar ingenting för vissa? Det är så orättvist!  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1505 skrivet: 2012.03.31 - 16:51:40 »

Eran medkänsla värmer ända in i själen!  :bearhug: :heart_throb:

Ja det var ett skitdygn som jag helst glömmer. Migränen började smyga tillbaka in i skallen, så jag har sovit bort eftermiddagen. Vem vill hålla mig sällskap i natt när jag troligen inte kommer sova?  :tongue_wag: Men det känns bättre nu, igen.

Dax att steka lite lax och pigga upp sig med. Maken är med äldsta grabben på klubbmästerskap, så de två käkar där. Kan ni förstå vilken hjälte jag är gift med. Han tar hand om mig när jag ramlar innanför dörrn och ser till att jag får komma i säng i ett mörklagt rum. Förser mig med vadhälst jag önskar. Tyvärr uppbokad idag så han bara måste iväg. Vem veckohandlar och fyller tomma skafferier? Jo han, när det har tre timmar oplanerade i hallen. Han har varit hemma och fyllt på här medan jag sov.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1506 skrivet: 2012.04.01 - 14:49:34 »

Oj, jag vet inte hur många gånger jag fyllde på migränmedicin igår. Idag ingen gång. Men går jag i trappen bultar det varnande innanför tinningarna. Jag trodde jag skulle få svårt att sova när halva eftermiddagen gick till sömn igår. Men det var inga som helst problem. Sov som ett barn. Visserligen drogad på ytterligare en dos Zomig och Citodon. Men ändå...  :look_down:

Jag tror knappast att jag jobbar imorgon. Jag som har morgonjour och skulle behöva vara på plats redan kl 06.30! Dvs start hemifrån strax efter 5... Nä, det går bort. Jag räknar nog bort förmiddagen på tisdag också. Här måste det kureras ordentligt efter ett sånt här marathonpass. Jag är skiträdd att få så ont igen. Då vet jag inte vad jag gör!  :shock:

Magen är för övrigt sur nu. Nu är det färdigmulat med limpmackor för den här gången. Men det var faktiskt gott!  :lick: Den där härliga känslan när man biter ner i det mjuka brödet, och smöret far in mellan tänderna och upp i gommen för att sen bre ut sig över tungan. Mmmmm  :lick: :drool: Men nej, det är slut med det nu! Nu blir det skärpning igen. Stackars magen behöver ro efter all medicin.  :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1507 skrivet: 2012.04.01 - 15:33:41 »

 :inlove: skönt att du känner att livet återvänder!
Och klockt av dig att vila ut ordentligt. Riktigt smart.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1508 skrivet: 2012.04.02 - 18:35:11 »

Vännen, vännen, vännen!!!
Vad ska vi göra med dig? Reklamationstiden har gått ut gissar jag  :whistle:
Vilken go make du har (jag också!) och tänk så många män som har såna fruar (utan att vara det minsta sjuka dessutom)...

Försiktig kram!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1509 skrivet: 2012.04.03 - 15:53:57 »

Fy vilken pärs. Har en kompis med svår migrän, hon klarar inte vin, levande ljus eller badkarsbad, inte mycket till romantik där inte.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1510 skrivet: 2012.04.04 - 17:27:33 »

Det är som att vintern har kört mig i botten nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1511 skrivet: 2012.04.04 - 17:31:25 »

Men då blir det snart bättre! Jag har upplevt våren för en vecka sen vet du, så jag vet att den kommer. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1512 skrivet: 2012.04.04 - 17:34:11 »

Oj, den skulle inte ha gått iväg. Sabla telefon!

Igår mådde jag bra. Jobbade halvdag. Men idag har jag kört på sen halv sju. Vaknade med lätt bultande som gav sig lätt med zomig. Men nu är det på gång igen och bultar efter yogapasset. Zomig nyper inte riktigt av den här gången. Jäkla skithuvud! Det känns så hopplöst!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1513 skrivet: 2012.04.04 - 18:02:56 »

Men Sorla... du mådde ju bättre när du jobbade halvdag. Är du säker på att du inte borde sjukskriva dig på halvtid?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1514 skrivet: 2012.04.04 - 19:02:52 »

Jag har tjatat om sjukskrivningen en längre tid... men det var väl resetiden, dom störde det hela.

Kunde du inte jobba typ 6 timmer i 3 dagar må, ons, fred. och vara resten sjukskriven. Ett tag.
Loggat
Sidor: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544