Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 16:29:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953679 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1290 skrivet: 2011.12.18 - 22:18:12 »

Jag tycker gurkmeja har en stark smak och vill helst inte ha för mycket i maträtter. Men ska du ta det som medicin blandat med vätska, så drick ett par glas vatten efteråt.  :nod-yes:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1291 skrivet: 2011.12.19 - 08:40:35 »

Jag har för mig att man ska äta 4-5 msk per dag för samma effekt.
Den här äter jag
http://ebutik.halsokraft.se/Search.aspx

Vilken är det av dem?  :confused3: Jag sökte på gurkmeja och fick flera olika varianter.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1292 skrivet: 2011.12.19 - 12:08:21 »

Jaha jag trodde jag länkade till produkten direkt. Curcumin heter den och det ska vara svartpeppar i för bästa effekt. Jag ger min äldsta hund det också som har ledproblem och trots att det börjar bli kallt så har hon hållit sig ohallt.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1293 skrivet: 2011.12.19 - 12:34:18 »

http://ebutik.halsokraft.se/templates/product.aspx?ProductGuid=426156

Den här? Hur många tar du och hunden /dag?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1294 skrivet: 2011.12.19 - 19:23:57 »

Jag och hunden tar en var. Egentligen ska jag ta flera men jag testar bara nu. Ja det var den jag menade.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1295 skrivet: 2012.01.08 - 13:45:10 »

Usch, jag mår skit!  :sad:

Tårarna bränner bakom ögonen av all värk. Jag orkar gaska upp mig när jag är bland folk, men skulle någon drista sig till att fråga mig hur det är skulle fasaden brista direkt. Alla naprapatbesök har hållit mig över vattenytan, men nu går det inte längre. Det räcker inte med naprapat och egen träning. Det måste hända något mera. I morgon ska jag ringa husläkaren (har precis fått en ny, den gamla har gått i pension) och se om han kan hjälpa mig vidare. Jag vet inte riktigt vilken ände jag ska börja. Vad är hönan och vad är ägget? Men jag har ont i käkleden, armbågarna, handlederna, ryggen, hudöm, huvudet värker, höger öga värker...... Nerverna sitter på utsidan. Är det pga all migrän, eller är migränen pga av något annat som dessutom ger mig ont i kroppen? Jag hoppas han kan hjälpa mig i alla fall. Fast jag har någon inneboende lutheransk känsla att jag är en kverulant och hypokondriker.

Jag för dagbok i min mobil, för att det ska gå att sortera eller i alla fall se hur jag mår, för jag glömmer efter ett par dagar. Men att göra det gör mig deprimerad av att se hur dåligt jag faktiskt mår. Men det känns nödvändigt för att jag ska kunna förklara för doktorn hur dagarna ser ut.

Det där med att föra bok över måendet är verkligen kluvet. Det är ju förstås bra när man ska till doktorn, men det sänker mig. Annars lever jag liksom i god tro. Jag kommer inte ihåg att jag hade ont i huvudet igår och i förrgår och förrförrgår. Eller, jo, när det är så ofta som det har varit nu senaste månaden glömmer jag inte. Men om jag bara har huvudvärk typ var tredje dag glömmer jag. Jag tror det är en försvarsmekanism. Dessutom är jag ju i grunden en jäkligt positiv och glad männsha. Som helst inte ser bakåt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1296 skrivet: 2012.01.08 - 13:59:21 »

Jaha, där fick jag svar.  :byecry:

Kan nåt ha gått snett med senaste botoxen? Var det inte då du fick ont i käken?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1297 skrivet: 2012.01.08 - 14:01:16 »

Något hände då. Och det vill inte bli bra. Men nu har jag ont på så många platser. Det är som att har det börjat bli ont så vill det inte sluta vara ont.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1298 skrivet: 2012.01.08 - 14:04:21 »

Kan du inte kontakta botoxgubben, eller ivf den kliniken? Du kan ju inte vara den första det händer. De borde ju veta bäst.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1299 skrivet: 2012.01.08 - 14:06:49 »

Lider med dig men en hypokondriker är du INTE. Tvärtom vill jag säga! Nu ska du vara ärlig om hur du mår och känner (mot doktorn) för detta är ju som om du ignorerar signalerna din kropp ger!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1300 skrivet: 2012.01.08 - 14:10:35 »

Googlade lite. Man KAN tydligen få värk som en biverkning.
http://www.cbsnews.com/stories/2003/05/22/eveningnews/main555209.shtml
http://www.drugs.com/sfx/botox-side-effects.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1301 skrivet: 2012.01.08 - 15:34:17 »

Hua! Jag ska ringa neurologen i morgon. Jag börjar i den änden att nysta. Tack Hemul för researchen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1302 skrivet: 2012.01.08 - 16:39:26 »

Sorla, det är precis som du beskriver att man glömmer när det värsta är förbi. På gott och ont gör man det, just för att överleva.

Mina tankar går till fibromyalgin som jag har läst är en annan variant av migrän.... där hjälper bara lugnare tillvaro, kanske någon form av sjukskrivning ett tag eller delvis för att orka.
Käkar- har du bettskena?

Orkar du testa smoothies i någon form. För mig är det rätt tydlig samband, även om min erfarenhet är kortvarig.
3-4 veckor utan migrän när jag började med smoothies,
en vecka untan i FInland + amalgam-grejen och jag var nere i botten 4 dygn
1-2 veckor med smoothies  =ingen migrän ( trotts julförberedelser)
3-4 dygn utan smoothies över julhelgen = 5-6 dagar svajjigt med målande migrän under mellandagarna.
nu dricker jag snällt mina smoothies och har ingen huvudvärk ( men ryggen är annars paj med nackspärr, men det är en annan historia)

Hoppas att din läkare kan komma på något klokt, det är nämligen inget normalt att har migrän 3-5 gånger i veckan, inte ens 3-5 gången i månader.  Det finns massa folk som aldrig har migrän!!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1303 skrivet: 2012.01.08 - 16:47:33 »

Inte mycket till research. På första sidan i Google. Finns nog mycket mer att gräva fram.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1304 skrivet: 2012.01.08 - 17:01:38 »

Jag har funderat på smoothisarna, men jag orkar inte dra igång det just nu. Dessutom måste vi köpa allt grönt. Det finns inget i trädgården just nu.

Jag har använt bettskena för många år sedan, men slutade då jag vaknade av att jag bet krampaktigt kring den. Jag biter inte ihop tänderna, det vet jag. Däremot vill käken gärna spänna sig i ett fast läge, som inte är ihop-bitet. Jag gör massor av stretch och massage av musklerna, men det tycks inte hjälpa vad jag gör. Naprapaten har också masserat inifrån. Det gör djävulskt ont. Men hjälper inte.  :shake_head:

Jag har tänkt i fibrobanor. Men jag vet inte om jag tror på det, eftersom jag har haft dagar helt utan värk emellanåt. Oftast har jag ju bara ont litegrann, eller på bara ett ställe. Så illa som det är nu har jag byggt upp under november-december. Kanske längre, jag minns inte riktigt. Eller....ja det kommer och går att ha det så hör jobbigt. Men nu är det liksom bara kvar och lämnar inte...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544