Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 01:14:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 81 82 [83] 84 85 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 953840 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1230 skrivet: 2011.12.07 - 14:17:47 »

Dumma spruta!  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1231 skrivet: 2011.12.08 - 09:02:54 »

 :bearhug:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1232 skrivet: 2011.12.08 - 09:56:25 »

Idag vaknade jag utan ont i huvudet. För första gången på en vecka. Så skönt!  :nod-yes: Men det känns konstigt, som att något fattas liksom. Jag vågar inte riktigt lita på det, ännu. Men hoppas.....

Jag pös iväg och simmade igår. Det var ont och skönt samtidigt. Sen slog värken till ordentligt. Men medicinen tog jätte bra och effektivt, äntligen, och jag sov gott. Det kanske var lite som att peta och trycka ut var ur ett sår. Skitont, men bra läkning efteråt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1233 skrivet: 2011.12.08 - 11:16:33 »

Skönt!

Jag känner så nu. Tränar inget här och blir bara sämre. Längtar efter att få dansa loss men är lite för lat för att ta initiativ.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1234 skrivet: 2011.12.08 - 11:56:19 »

 :shake_head: Upp och dansa med dig kvinna! Shake that ass!  :yeah:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1235 skrivet: 2011.12.08 - 13:28:28 »

Dansar gör jag så fort jag hör musik som passar, men att köra ett rejält pass skulle jag behöva!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1236 skrivet: 2011.12.08 - 18:41:22 »

Hoppas det har vänt nu då! :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1237 skrivet: 2011.12.08 - 19:11:30 »

Det hoppas jag med. Jag vill faktiskt jobba imorgon.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1238 skrivet: 2011.12.08 - 19:31:39 »

Skönt att höra. Har också huvudvärk, inte som din men den ligger och mol, kanske ska ut och springa så det går över.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1239 skrivet: 2011.12.08 - 19:58:58 »

Eller blir värre!  :shock: Jag hoppas det blir bättre, för dig med! Molande är nästan värst. För det går aaaaaldrig över!  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1240 skrivet: 2011.12.08 - 20:39:41 »

Kanske gå över när vi går mot ljusare tider, är så himla trött och seg just nu.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1241 skrivet: 2011.12.09 - 01:04:11 »

Jag vet inte. Jag tycker nog det är bättre att rikta sig direkt till personen ifåga, vara klar med vem man angriper, än att uttrycka sig i förtäckta ordalag.

Hellre "Hemul är dum i huvet" än "En del här är ju dumma i huvet. Ni vet själva vilka jag menar." Det sista ger den angripne väldig liten möjlighet att försvara sig ("Varför tror du att jag syftade på dig? Tycker du själv att det stämmer in?"). Det är väl därför det sistnämnda är popuärt hos vissa personer. Jag nämner inga namn, men ni vet vilka jag menar.  :bg:

Här kom nu ett utmärkt exempel på vad jag menar. Ett inlägg av signaturen hejssan.

Tack Goran van Den Buske, den var ett bra och kort beskrivning varför de små mängderna av KH som vissa tycker passar inte in. Tack också att du orkar ofta även ensam stå emot dessa individer.

Och andra sidan om "dessa individer" skulle lägga till " om du är frisk och inte överviktig" till sina påståenden skulle de vara lättare att smälta. Har man nått eller ens är på väg till knarkarstatus eller någon relaterat sjukdom så måste alla uppmaningar om att äta KH upphöra. Annars har vi om ca 5 år LCHF-talriskmodell med sina drygt hälften KH...

Ja och: Heja Wille!

http://www.kostdoktorn.se/ingen-lchf-mat-i-lulea-skola-trots-lakarintyg#comment-224058

Tycker nog det låter mycket värre att vara en av "dessa individer" än att bli nämnd med namn. Dessutom är det fegt av den som skrev det. Lågt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1242 skrivet: 2011.12.09 - 22:04:04 »

Jag avskyr debatter när man lite svävande kritiserar "vissa" och "dessa individer". Fegt  :angrywife:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1243 skrivet: 2011.12.10 - 14:00:22 »

Jag måste nog låsa "fetbobba" nästa gång jag reser så att ingen annan får skriva något under tiden.
Det här är helt hopplöst att försöka läsa ikapp...

Men Sorla, jag experimenterar vidare med smoothies, om det ger effet på sikt så rekommenderar jag till dig starkt.
Det är ett helvete att ha huvudvvärk dag ut dag in. Jag går just i dag med en sådan molande-elände.
Behöver inte lägga mig i sängen, men orkar inte delta i livet heller. Blaah!

Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1244 skrivet: 2011.12.10 - 15:00:33 »

 :bearhug:

Har du gjort uppehåll med smoothisarna när du var bortrest? Jag följer dig med spänt intresse!

Idag, ingen huvudvärk!  :yay: Igår, tja, lite på förmiddagen, sen borta.  :nod-yes:

Nu ska jag på Boule med valda kollegor. Och så blir det någon form av äta efteråt. Men jag tror inte att det var julbord.  :confused3:

Ha en trevlig lördagskväll allesamman!  :wave:

 :cat: drinking_x2 :party:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 81 82 [83] 84 85 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544